Stránka 7 z 58
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 10 zář 2017, 21:23
od brano_drotikar1
Nazdar
to je zaujimave ze po 13 rocnom jazdeni na accentovi dozviem a tom zaobchadzani zo spojou a plynom. To by som bez vas ani nevedel! A spojku mam stale povodnu!
Ak niekto vie odpovedat na moje otazky ohladne turbomotora a style jazdy budem rad.
Ak sa chce niekto zabavat na moj ucet nech sa radsej prosim zdrzi komentara.
Dakujem
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 10 zář 2017, 21:50
od Mr. HYUNDAI
Co je tak složitého na tom držet motor v pásmu otáček tlaku turba?! V době internetu trvá najít křivky průběhu výkonu a kroutáku asi 10 vteřin. A otáčkoměr už je dnes standardní výbavou...
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 10 zář 2017, 22:42
od petzl62
Obzvlášť složité může být podívat se do 7.příspěvku vlákna,že brano
Takže speciálně pro tebe:
http://www.automobile-catalog.com/curve ... i_140.html
I když věřím tomu,že ani tohle pro tebe nemá tu správnou vypovídající hodnotu

Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 10 zář 2017, 22:50
od brano_drotikar1
Pozerat na otackomer za jazdy je trochu risk, skor podla zvuku by som radil. Aha zabudol som ze nic nepocut. Jedine co pocut je to buracanie pri zoslapnuti plynu.
Ked do auta sadol predajca tak isiel ako zavodnik. Skoro sme sa vykotili v zakrute. Chcel predviest coho je to auto schopne.
Moja otazka je ci jazda bez toho buracania je ok?
Co hovori teoria na to buracanie, to je vysledok coho?
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 10 zář 2017, 22:56
od brano_drotikar1
Tie krivky poznam teda uz som to potovnaval aj s crdi motorom. Diesel prestane mat vykon pri vyssich otackach, naproti tomu u tgdi este rastie vykon. To je pekna teoria.
Predajca nieco hovoril o bode v ktorom sa pretnu krivky vykonu a momentu ale uz neviem co to znamena. Potom uz prestava rast vykon do kolies so zvysujucii otackami?
Mohla by tam byt este jedna krivka -vykon do kolies. Pre 1.0 tgdi to je potom vyuzitele pasmo otacok od nastupu turba pri 2000 ot. Az po maximum vykonu do,kolies pri 4000 ot. Vid svet motoru c.29 test kia rio.
Pre 1.4 tgdi to odhadujem medzi 1500 do 4000 ot. Mylim sa?

Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 09:41
od Mr. HYUNDAI
Křivky znáš, ale zjevně se v nich neorientuješ a nedokážeš je použít v praxi

. Chápu, každý umíme něco jiného a většina těch, kteří sem přispívají pravidelně mají v krevním řečišti značné procento benzínu, a tudíž jim "autíčka" jsou bližší než jiným.
Po 13 letech v jednom autě je schopnost přizpůsobit se jinému auto dost omezená, to je jasné. Stejně tak odhlučnění urazilo na těch cca 15 let (berme v potaz vývojové cykly) hodně velkou cestu. Na řazení ušima tak prostě zapomeň, budeš řadit blbě. Pokud vycházíme z toho, že stávajícím autem je Accent s atmo benzínem, pak svým projevem je mu nejbližší 1,4 MPi. Jen má kvůli emisím delší převody, takže při stejných otáčkách a stejném převodovém stupni jede rychleji/při stejné rychlosti na stejném převodu má nižší otáčky. Krom toho je výrazně lépe odhlučněn, takže Ty sice jedeš rychleji, ale přijde Ti, že jedeš pomaleji. Kdysi mi jeden známý za volantem první generace i30 tvrdil, že jeho Felda jede líp. Prostě v tom autě bylo moc ticho, až přímá konfrontace těch dvou aut mu ukázala jak smysly, zejména sluch, umí klamat.
Motory T-GDi nemá smysl trápit pod nějakých 1.800 otáček, turbo tlačí málo a pokud nejedeš ustálenou rychlostí po rovině, tak ten motor trápíš - zvládne to, ale je to zbytečné. Přeplňované benzíny mají nejvíce síly v pásmu zhruba 2.000 - 4.000 otáček. Tam je jim nejlépe, pokud chceš mít pod plynem dost síly a přitom jet úsporně má smysl motor držet v tomto pásmu (logicky při 90 km/hod. auto nejmíň baští na šestku, ale do tohoto pásma se vejdeš i se čtyřkou - ale proč). Diesel se krásně sebere a umí se převalovat kolem 1.600-1.700 otáček, ale nad 3.500 už nemá smysl to točit.
Vše výše uvedené ví samozřejmě konstruktéři a rozdílným charakteristikám je přizpůsobeno zpřevodování. U každého motoru se tak musíš naučit kdy řadit a v jakých otáčkách jezdit. A u každého je to jiné. Ze začátku musíš čučet na otáčkoměr, rychloměr Ti s ohledem na různé zpřevodování s volbou kvaltu nepomůže. Až zhruba po 2-3 měsících si uši zvyknou na jiný zvuk a jeho hladinu a budeš zase moct řadit "ušima".
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 11:09
od brano_drotikar1
Nazdar
Suhlasim ze nove auta su sprevodovane ekonomicky. Potom je aj zrychlenie horsie a hlavne na 5 a 6. stupni.
Stary accent vytacam mierne cez 2000 otacok pre stupne 1-2-3. Vyskusam si zacpat usi a rozbehnut sa na accentovi.
Motor 1.4 tgdi: radis mi ist radsej na nizsie stupne (rovina:3-mesto, 4-rozbeh von z mesta, 5 okreska, 6-dialnica) a potom tam budu otacky v optimalnom pasme.
Diky za vycerpavajuce odpovede.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 12:12
od Mr. HYUNDAI
Vůbec Ti neradím jaký kvalt máš kde mít. Musíš se řídit otáčkoměrem a reakcemi motoru. Nezáleží jen na rychlosti samotné, taky musíš brát v potaz profil trasy (do kopce/z kopce/po rovině), zatížení auta atd. Kromě toho, já mám celkem "zmáknuté" chování motoru 1,0 T-GDi, čtyřválec s manuálem má např. uživatel Tudy, ten by v tomto směru poskytl přesnější informace.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 12:13
od kongresman
Zatím díky za postřehy

Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 12:20
od Mr. HYUNDAI
Jen ještě jedna poznámka k tomu, jak moc se auta liší. Je to sice srovnání mezigenerační, ale dá se použít. Při 70 km/hod. bez problémů pobere motor 1,6 GDi v kombi druhé generace přeřazení z pětky na šestku. Motor 1,0 T-GDi při 70 km/hod. pobere přeřazení ze čtyřku na pětku (jakmile je tam pětka, tak otáčky jsou přesně 2.000). Tedy rozdíl jednoho kvaltu. A velice podobné to bude mezi 1,4 MPi a motory T-GDi. Než si zvykneš na projev auta jako celku, tak k řazení otáčkoměr potřebovat prostě budeš. Ale je to jen o zvyk.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 13:33
od Tudy
Jen doplním Mr. HYUNDAI. Po městě na rovině při ustálené rychlosti dle tacho 55 km/h mám zařazenou 4, otáčky 1 800/min. Už při malém stoupání řadím 3 (otáčky 2 100/min), stejně tak dolů z kopce 3 a brzdím motorem. Při výjezdu z města držím 3 až do 90 km/h (do 4 200 ot/min) pokud si chci užít zrychlení a pak odřadím rovnou na 6, nebo držím 4 (do cca 3 200 ot/min) do 90 km/h a také odřazuji na 6. Při rychlostech 65-80 km/h mám zařazenou 5 (1 800 - 2 200 ot/min) a nad 80 km/h řadím 6. Při nájezdu na dálnici 3jku nebo 4ku držím až do 130 km/hod (klidně do 5 500- 6000 ot/min) a pak odřazuji na 6 - ale jen při zahřátém motoru ! (min. 15 km souvislé jízdy). Tímto stylem jízdy jsem schopen držet spotřebu pod 6 l/100 km, motor přitom netrpí a ještě si občas užiju legrace. Podotýkám že většina mých jízd probíhá za slabého provozu.
Tohle je snad už vyčerpávající

Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 16:22
od idam.i
Mr.H,nechýba ti ten predaj áut.Kontakt s ľudmi ?
Si na to priam predurčený.V mojich očiach máš božiu trpezlivosť.

Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 17:14
od brano_drotikar1
Nazdar Tudy,
Takze ustalene otacky na roznych stupnoch su v okoli 2000ot?
Vyhybas sa zrychlovaniu na 5-ku?
Plyn iba hladkas(po meste) alebo pri zrychlovani napr na dialnicu(na 3-ke resp 4-ke) na to dupnes?
Dik
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 17:25
od Tudy
Na všechny otázky odpovídám ano...a Brano, můj pohár trpělivosti právě přetekl ..

Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 11 zář 2017, 17:56
od brano_drotikar1
Tak pardon ak Vas tu vsetkych otravujem