Stránka 7 z 8

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 13 bře 2021, 17:21
od kolomaz
orinoko píše: 12 bře 2021, 17:59 Pro odpisy z daní to de. Koupi,obratem prodají a odepíšu z daní. Odepisou půl milionu,prodají za 400 tisíc a doma je cca 900 tisíc. To de.
Do nákladů můžeš dát kancelářský papír, počítač, atp. Na odpis auta jsou poněkud jiný podmínky. Detaily vynecháme

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 13 bře 2021, 17:39
od orinoko
Nevím přesně jak to AAA Auto dělá,ale je to zajímavý obchod. Tu Vitaru co jsme vrátili brali přímo z fabriky v Maďarsku . Velkej techničák v madarcine a registrace na Suzuki. Jen technickou a emise dělali tady. Možná s Hyundajem je to podobné.

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 07:04
od orinoko
Zdravím všechny, rád bych napsal pár postřehů s vozem. Co mne první překvapilo,bylo brzdění. Vůz při puštění plynu začne rekuperovat a víc zpomalovat jako u klasického vozu. Je to o zvyku. Jinak motor příjemné táhne hned od nízkých otáček. Motor je fakt dobrý,po zkušenostech s tříválcovými motory je to velkej rozdíl. Výkon motoru jsme zatím moc nevyzkoušeli,máme teprve cca.800 km nejeto,zatím v záběhu. Včera jsem namontovat přední zástěrky,zadní nahodile až se počasí trochu umoudří. Jinak nemůžu sehnat originální vanu do kufru. Co mají, jsou na klasiku bez baterie, který má v zádu zalomenou podlahu.

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 07:50
od petzl62

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 09:48
od orinoko
Dík,za info. Koukal jsem na to, já potřebuji na HB a ten má tu vystouplou část na pravé straně.Pohledam na stránkách zda mají i na HB. Chtěl bych se zeptat na ten olej co máš v popisu. Bude vyhovovat i na moji 1.5 ? Chci si koupit pro případné dolitì.

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 11:22
od Sanchez
Odporucam doplnit do podpisu u i30 HB (hatchback)

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 11:28
od orinoko
Doplněno [-o<

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 11:58
od petzl62
orinoko píše: 20 bře 2021, 09:48 Chtěl bych se zeptat na ten olej co máš v popisu. Bude vyhovovat i na moji 1.5 ? Chci si koupit pro případné dolitì.
Bohužel ti fundovaně nepomůžu, neznám specifikaci oleje pro 1,5 TGDi, teoreticky by měl, ale já v mém autě nemám ještě GPF.
Specifikaci oleje najdeš v bibli jménem návod k obsluze. Tam by specifikace oleje měla být.
Já se obávám, že předepsaná je ještě větší limonáda #-o :
https://www.millersoils.co.uk/products/ ... l-c2-0w30/, eventuálně,
https://www.millersoils.co.uk/products/ ... -eco-0w30/

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 12:08
od orinoko
V návodu jsou uvedené možnosti olejů:
API SN PLUS: 0W20 Shell
ACEA A5/B5: Helix Ultra AH 5W30

API SN PLUS/ SP nebo ILSAC GF-6

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 13:41
od Axel.Foley
Slovíčka "Shell", "Helix" a "Ultra" můžeš vynechat.

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 14:18
od dibarbora
Na doliatie kúp niečo čo spĺňa normu API SP alternatívne API SN+.. viskozita ideálne 0w20 (tú tam máš z fabriky) ale pri doliatí nie je kritická a poslúži 0W30 alebo 5W30.
Tie odkazy čo Ti dal axel sú síce určené pre motory s GPF/DPF (ACEA C2) ale pri benzínových motoroch smartstream G je evidentne väčšie riziko LSPI a na potlačenie LSPI sú určené oleje normy API SP/SN+ (ILSAC GF-6 - je len iné označenie v princípe toho istého oleja).

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 19:50
od orinoko
Nechtěl jsem dělat žádnou reklamu,jen jsem to celé zkopíroval z manuálu. Tak že ideální je API SP/SN+ (ILSAC GF-6). Teplotní zatížení 0/20 nebo 0/30 na to nemá vliv, jestli jsem to správně pochopil. Jinak děkuji za

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 20:06
od orinoko
orinoko píše: 20 bře 2021, 19:50 Nechtěl jsem dělat žádnou reklamu,jen jsem to celé zkopíroval z manuálu. Tak že ideální je API SP/SN+ (ILSAC GF-6). Teplotní zatížení 0/20 nebo 0/30 na to nemá vliv, jestli jsem to správně pochopil. Jinak děkuji za pomoc.

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 20 bře 2021, 20:19
od dibarbora
Nejde o to či robíš reklamu alebo nie ;-) tu to nikto nerieši. Problém je ten, že :hyu: tam podsúva konkrétne oleje konkrétnej značky, ktoré ale po roku od vytlačenia príručky už môžu mať iný obchodný názov prípadne už ani nemusia byť v ponuke alebo nemusia pasovať do všetkých motorov ktoré sú deklarované. Vo výsledku potom majiteľ len pláva... preto vždy píšem, že značka oleja je to posledné čo má človeka zaujímať. Prvé miesto je norma, potom viskozita a až potom sa môžeme začať baviť o sympatiách a antipatiách k nejakej značke.

Inak si to pochopil správne.... olej nájdeš buď SN+ alebo SP (oboje dokopy asi nie)... viskozita pri dolievaní nie je kritická, to tam doleješ max. 2-3 deci.. to je zanedbateľné.
Neviem aké máš odporúčanie viskozity vo svojej príručke.. býva tam bargraf s teplotným rozsahom pre každý motor/skupinu motorov. Ale pri výmenách by som s tým nešpekuloval a rozhodne používal odporúčanú viskozitu (aj keď tam budeš mať 0w20). Veľa ľudí na to pozerá ako na vodu ale motory sú už dnes na to konštruované. Vzhľadom na použitú technológiu CVVD vo ventilovom rozvode (ktoré mechanickou zložitosťou pripomína orloj) je možné predpokladať dosť veľkú citlivosť na viskozitu oleja z pohľadu dlhodobej spoľahlivosti....

Re: Dalsi novacek v klubu i30

Napsal: 21 bře 2021, 13:02
od orinoko
Děkuji za informace. Vyznat se v těch specifikacích a označeních není jednoduché. V manuálu mám uvedeno API SN + : 0W20.