Re: Olej nad maximom na mierke +1 cm, zápach po benzíne
Napsal: 14 bře 2020, 20:36
Super!
Takže vysokotlaké čerpadlo?
Takže vysokotlaké čerpadlo?
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Už som asi tu vlákne vyššie písal, že príčinou problému je pravdepodobne nevhodná tolerančná kombinácia piestov, piestnych krúžkov a valcov. Tento prípad to len potvrdzuje, keďže merali kompresné tlaky, ktoré asi OK neboli, keď rozoberali motor. Najhoršie je to, že seriózne šetrenie a zmeranie jednotlivých súčiastok nikto neurobil.... servis odfotil vylágrovaný motor, import poslal nový motor a problém je vyriešený - zametený pod koberec. Je to holt daň za čím ďalej "ekologickejšie" motory. Konštruktéri toľko optimalizovali trecie straty vo valcoch, až za "správnej" konštelácie, hviezd a jednotlivých súčiastok vyrobia motor, ktorý má vlastnosti fatálne opotrebovaného motora už po montáži a zábehu na stolici.... Musíš len dúfať, že nový motor toto šťastie nemal... x-ľudí sú s týmto motorom spokojní...Marek85 píše: ↑22 dub 2020, 12:43 Čaute, ak by niekoho zaujímalo ako som dopadol ja s mojím tucsoníkom, v skratke pre tých čo nechcú hľadať vo vlákne:
Po prvých problémoch hneď po kúpe tucsona /11-2019/ s 1,6 t-gdi 4x4, manuál /prudké kolísanie otáčok až zhasnutia motora pri štarte, trhanie motora pri pridavaní plynu/ spôsobených zrejme pribúdaním benzínu do oleja, bola spravená výmena oleja na test, kde zas len olej pribúdal a problém sa stále prejavoval. Servis sa rozhodol, vymeniť vysokotlaké čerpadlo a znova nový olej, čo vôbec nepomohlo a olej resp benzín pribúdal rovnako. Nasledovala ďaľšia výmena oleja, tentokrát s presne nameraným množstvom a zapečatením motora. Po 333km som mal prísť, olej vypustili a presne odmerali/odvážili. Bolo ho tam znova viac, než by pri normálnej prevádzke mohlo pribúdať, lebo ako mi bolo povedané pribúdať bude stále, len by to nemalo byť v takom množste ako v mojom prípade + to potom spôsobuje tie problémy s prevádzkou, ktoré sa na aute prejavovali.
Ďaľší postup bol - že auto si nechajú v servise /bol koniec februára/ a majú premerať tlaky v motore, motor rozobrať a skontrolvať jeho stav. Týmto zistili, že motor má na niektorých častiach už poškodenia, spôsobené práve prevádzkou s takto znehodnoteným olejom a motor treba vymneiť. Takže čakalo sa na dodávku nového motora a auto mi vrátili teraz koncom apriíla, po cca dvoch mesiacoch s novým motorom. Na ten čas mi bolo poskytnnuté náhradné vozidlo, čo beriem ako jediné pozitívum. Ako perlička na záver mi bol ponuknutý odkup vozidla, lebo som povedal, že auto by som najradšej po všetkách peripetiách vymenil za iné, ale nie z ich ponuky. Tucsona som kúpil pred pol rokom za rovných 25.000€, vozil sa do striedavo do servisu a práce asi 4 mesiace /potom cca 2 mesiace bol už len v servise/ dokopy som najzazdil 4400km. Ponuka bola, že mi dajú za neho 15.750€ Takže už dva dni sa vozíme ďalej, zatiaľ opatrne s "novým motorom v zábehu" a som zvedavý čo ešte spolu zažijeme.
Podľa odporúčaného radenia asi nejazdí nikto. Tiež sa snažím jazdiť od 2-3tis a motor nepodtáčať. 6tku mám zaradenú asi len na dialnici.Bagrid píše: ↑23 dub 2020, 14:47 Můžu se zeptat jaký +/- udržujete otáčky na motoru?
Já se snažím nejít pod 2t. Většinou pro ustálenou jízdu udržuju 2.2-2.5t. Po státní, kdy jedu 90-100, tak mám danou pětku. Šestku dávám pouze z kopce bez plynu. Ukazatel vhodného rychlostního stupně naprosto ignoruju. První olej jsem vyměnil po 3.5t a nyní mám 5t. Olej mi nepřibývá a nebyl ani teď není cítit po benzínu.
Průměrnou spotřebu mám 8l/100km. Nejezdím úplně na spotřebu, jde mi spíš o to, aby se motor netrápil. Trasy pravidelně 20km a 20km zpět.
Motor skončí v šrote, vo fabrike veľmi dobre vedia v čom je problém... tam sa ide na štatistiku. Systémové riešenie by bolo drahé, takže budú dúfať, že vyriešia pár promile smoliarov a karavána pôjde ďalej...ani onakvejšie (prémiovejšie) značky sa s týmto nezaoberajú. Videl som na vlastné oči BMW v ktorom menili pridretý zážihový motor 2x počas cca. 100tkm. V servise sa ani len nepoškrabali za uchom, prečo v tom konkrétnom aute motory doslova horia (v samotnom motore príčina asi nebola) , fabrika schválila výmenu, oni vymenili a dovi dopo... .Marek85 píše: ↑23 dub 2020, 15:50 Presne toto si myslim aj ja, že možno toto bol nejaký hraničný extrém v kombinácii jednotlivých dielov motora. Ale rovnako som aj presvedčený o tom, že pri tej 1,6 tgdi je to bude celkom problém a prejavuje sa, ale zrejme v menšej miere u viacerých kusov a hlavne jazdených v zime na kratšie trasy. Ja môžem len dúfať, že toto už bude lepšie. Ale záruka na motor by mala byť 5rokov ak sa nemýlim tak dovtedy sa to snáď ukáže
Pôvodný motor im posielajú a snáď sa tomu niekto bude venovať aby zistili čo presne za tým bolo, teda asi by bolo fajn to spraviť, ale či to niekto bude reálne riešiť, to neviem. Možno na začiatku predaja aut s tým motorom by to bolo samozrejmé, teraz nikto netuší
- tak dolievať je o chlpok lepšie ako riedenie ale pri takom nábehu to nie je žiadna výhraGyngy píše: ↑23 čer 2020, 10:12 Mam pre vas dalsi update ...
Posledne 3 mesiace jazdim autom skoro vyhradne ja (cca 8000 km). Manzelka , ktora robila kratke trasy do prace (7km) rano a vecer bola doma s detmi. Jazdim dynamicky a zrychlenie mi robi radost .... (priemerna spotreba je cca 11 l/100 km a je jedno, ci Praha, alebo cesta Praha-Kosice).
No a to hlavne ... olej nie, ze NEPRIBUDA, ale teraz po 10 tis. km som musel 0,5 l doliat
Pripominam, ze mi 31.1.2020 menili vysokotlake cerpadlo pri 24 850 km a teraz mam najazdene 34 720km.
Tom