Stránka 7 z 10

Napsal: 23 říj 2006, 15:49
od Benedikt
Vůbec nevím co si mám myslet po přečtení komplet fóra ani po vlastní zkušenosti o skutečném stavu věcí. Ale cítím se tak nějak trochu zkroušeně a mám lehkou úzkost, nicméně se stále snažím myslet na heslo: "Snaž se soustředit na věci které změnit můžeš a neztrácet čas a nervy s věcmi se kterými nic nezmůžeš".

První garančku jsem absolvoval s výběrem po přečtení fóra v Brně na Herčíkové v Hyundai - 2831,-s DPH. Cena v porovnání fajn, servis krásný, obsluha fajn, přijedete - předáte - přijdete - zaplatíte - odjedete.
Pozn. pro nové majitele: garančkou po roce není míněno "po roce nebo po 15.000" podle toho co nastane dřív, ale "do roka nebo před 15.000", hlavně dokud cokoliv z toho nenastane. Tzn. pokud by přišlo na debatu kolem garancí, je třeba se dostavit na garančku "nejpozději" v den po roce od prodeje a nebo dokud tachometr těch 15 ještě nemá!!!

Poznatky: (zcela moje osobní subjektivní, jen spekulace!)
1) z těch lejster co mám nevím co konkrétně se dělalo a jak
2) mám tam olej Castrol TXT Softec - 334,70 bez DPH/1litr (volně v prodeji za 319,- v litrovkovém balení, nevím co větší objemy)
3) mám ho tam údajně 4l (toto jsem rozporoval s odkazem na zkušenosti a diskuse zde s návodem k obsluze Getze v ruce - byl jsem donucen k ústupu s tím, že to je servisní limit po dolní rysku a přece nechci být nucen hned za rohem dokupovat a dolívat olej, takže tam mám po horní rysku a to jsou ty 4 litry).
Pozn.: Množství oleje se tu řešilo, i z toho mám tak trochu tu depresi, jak asi máme každej jinýho Getze, protože co servis - to jiný olej a jiné množství oleje, ale je pravda, že jsme dospěli k závěru, že se píše 3,3l vč. filtru, ALE JAK JE TO S RYSKAMI? Je to 3,3 do Full nebo Low a kde se to uvádí??? S tímto jsem se dostal do úzkých.
4) mám tam nějakých 50KS !!! po 1,30Kč režijního materiálu a vůbec nevím co to je? (mimochodem tyto různé režijní materiály se ve fóru vyskytují různě a pokaždé taky neco jiného)
5) prohlídka karoserie: no asi jo, když se to tam píše. Jen jsem myslel že k tomu patří i např kontrola funkčnosti dveří a zámků a přitom si nikdo vůbec nevšiml (teda ani náznakem nereagoval) nejasnosti kolem centrálu - na vysvětlení: dával jsem si ho tam sám, funguje bezchyby, ale mám ty 4 serva u řidiče, spolujezdce, vlevo vzadu a v kufru, tj. pravé zadní dveře servo nemají, a přitom to nikomu nebylo divné). Taktéž mám vystříkané dveře antikor-černým sajrajtem, jehož stečení těmi dírami dole je ihned vidět a taky se nikdo neptal, jestli se s tím něco dělo.
6) Toto už opravdu jen povšimnutí - myslel jsem že se kontrolují brzdy. A na to se snad musí sundat kola,ne? Pokud ano, tak je mi divné, že na těch zaprášených poklicích od destiček, jak je to mělo před i po prohlídce není ani sebemenší stopa po nějaké montáži - nemyslím jejich čistění, ale třeba nějaký hmat od rukavice. A nebo se to dělat nemělo a pak se ptám co všechno v těch 1,7hod po 390/hod vlastně je?

Byla to moje první garančka, myslel jsem, že jsem po tomto fóru a internetu připraven, a přesto jsem na konci zmaten a mám z toho blbej pocit, naštěstí jsem lehčí jen o necelé 3tácy. :?

Re: Zkušenosti s garanční prohlídkou v Ústeckém kraji.

Napsal: 23 říj 2006, 16:09
od Kalahare
vlkobass píše:
Kalahare píše:Ahojte GetzGangsteři,

chystam se na první garanční (předškolní) prohlídku, tak jsem se chtěl optat na vaše zkušenostmi s Hyundai servisem v Ústeckém kraji. Dík za radu...
Já radši žádný servis nedoporučuji, na poslední garančce jsem byl v Děčíně Autoland T&T, olej Shell sudový, práce jedna sazba = výborná cena.
Cau Vlkobassi,

kdyz se tak pohybujes kolem UL, co treba Autocentrum Hasa??? Jinak Mluvil jsem s pani z Autoland Decin, a pokud nekecala, tak to byl dobrej tip. :D

Napsal: 23 říj 2006, 20:17
od vipe
Benedikt píše:Vůbec nevím co si mám myslet....
Tak to se ti vůbec nedivým. Praktiky některých servisů a jejich vysvětlování daných položek ve fakturách opravdu stojí za zamyšlení. :roll: 50 ks něčeho po 1,30 to bych jim nedaroval není to sice moc ale takové množství? Asi něco potřebovaly odepsat z karet ve skladu tak ti to tam drze naúčtovaly. Ten olej šikovně z toho vycouvaly ono se to opravdu nikde neudává, ale z praxe každej ví kdo s tím přišel do styku že se udává množství oleje při výměně buď s filtrem nebo bez a je to vždy doprostřed mezi rysky (nikdy ne na vrchní rysku) a to z toho důvodu že se olej jako každá jiná kapalina po zahřátí roztahuje, tak když to dáš na vrchní rysku tak tam potom budeš mít hodně. Tak pokud budu měnit olej s filtrem tak tam naleju olej mezi rysky a motor natočím, část oleje se dostane do filtru a po kontrole případně doplním olej mezi rysky a hotovo. Jenom kalí vodu. :shock:

Napsal: 29 říj 2006, 20:51
od Janjan
Ach jo, ty zasr... garanční prohlídky - to je pro autorizovaný servisy kšeft! Vzít za výměnu oleje a filtru (na ostatní předepsané úkony většinou zapomeňte) 3kapry :evil: a protože to je ještě málo, tak si přiúčtují 0,5 nebo 1l oleje navíc a další nevysvětlitelné položky! Když mám v manuálu napsáno: "výměna motorového oleje včetně filtru 3,0 litry", tak tam budu lít 4 litry? Uvědomme si, že nám tam lijí sudový olej za cenu litrového balení v maloobchodě! V běžném servisu zaplatím za výměnu oleje tolik, co bych dal za olej a filtr a vyměnil si ho sám doma v garáži. Pro autorizovaný servis je nejlepší zákazník ten, který si u nich koupí nový auto a najezdí hodně kilometrů, aby ho tam měli aspoň dvakrát ročně na garančku a platil. Pro servis je jenom dobře, že máme tříletou záruku, to znamená, že mají minimálně na tři roky dojnou krávu. Jsem snad blázen, že když už mám platit, chci za své peníze poctivě odvedenou práci a solidní jednání? Pro nás zákazníky to znamená být neustále ve střehu a neústupní!

Předešlý auto jsem koupil starší a jezdil jsem na údržbu ke známýmu a naprostá spokojenost jak s odvedenou prací, tak s cenou.

Mají v tom chaos

Napsal: 30 říj 2006, 11:08
od Kalahare
Jak tak koukám, tak si každý autorizovaný servis ty prohlídky dělá jak chce. Nedávno jsem vyzvedával kolegu v jednom servisu pro Toyotu. Hned u vchodu tam mají knihu, kde je ke každému modelu podrobně rozepsán obsah každé garanční prohlídky včetně měněných položek (s objemy, kusy,...). A byly u toho samozřejmě platné ceny. To bych pak chtěl vědět, jak by pak ysvětlovali všemožný spotřební materiál. Ach jo.
Kdyby alespoň akceptovali mnou dodaný olej. :evil:


Zkrátka je to zlatej důl tyhle garanční prohlídky :x

Napsal: 30 říj 2006, 18:46
od Felotron
na ten zbytek si najdes slusnyho mechanika a mas vystarano ;)

Přesně tak

Napsal: 31 říj 2006, 07:42
od Kalahare
Mechanika najdeš na každém rohu......

Napsal: 31 říj 2006, 20:00
od MichalS
Tak jsem jí dnes také absolvoval. Najeto cca 14200 km. Cena 2001 kč, pouze výměna oleje 4 litry Shell Helix super 14w40, filtr a nějaký ten drobný materiál. Obvolal jsem víc servisů a v jednom mi řekli cenu dokonce 5000 kč :shock:

Napsal: 31 říj 2006, 21:00
od Janjan
MichalS píše:Tak jsem jí dnes také absolvoval. Najeto cca 14200 km. Cena 2001 kč, pouze výměna oleje 4 litry Shell Helix super 14w40, filtr a nějaký ten drobný materiál. Obvolal jsem víc servisů a v jednom mi řekli cenu dokonce 5000 kč :shock:
Kam Ti nalili ten čtvrtý litr oleje?

Napsal: 31 říj 2006, 23:20
od Borek
Já jsem se jim na třetí garančku vykašlal. 8) Jak píše Vlkobass-olej,filtry...si umím vyměnit sám. :lol:
Jaja7-čtyři litry oleje se nevejdou ani do 2,0l motoru Coupe(ale to jsem zjistil také až teď,když jsem si ho měnil sám :roll: ).Stejně tak nový majitel Getze platí 4l :cry: -asi počítají,že než ho donesou k autu,tak 0,5-1 l vycvrndají na zem. :lol:

Napsal: 01 lis 2006, 08:40
od David C3
Ahoj tak sem vše přečetl a docela čumím... Mam Hdi olej se mění po 20tis ks.. garančka stala většinou kolem 2tis v Citroenu.. Jinak po ukončení zaruky 2 let už jezdím do normalního servisu a u auta vždy čekam... výměna oleje a filtru cca půl hodiny.. V Citroenu 2 hodiny!( davám 3.8L oleje Castrol Magnatec) Jinak první kontrola a výměna brzd desek v 60tis (ted najeto za 3 roky 120tis a ve 140tis km další desky ale i s kotoučema...jo a geometrii poprvé dělána ve 100tis! a uplně v poho.. HLAVNĚ ZA PRVNÍ GARANČKU GETZE 3500,- SE ZDÁ BÝT HODNĚ MOC !!!

Napsal: 01 lis 2006, 08:42
od David C3
JO A JEŠTĚ PRVNÍ ROZVODY SE U HDI DĚLAJÍ VE 240 000 KM !!!!!!!!

Garančka

Napsal: 01 lis 2006, 10:46
od Rowland
Tak jsem byl dnes na 1. garancni prohlidku a bude me to stat 2131 Kc. Mam Getze 1,3 bez klimy. Az budu mit ucet (zatim jsem neplatil,cenu mi rekli po telefonu vc. DPH), tak pak napisu, co kolik stalo.

Napsal: 01 lis 2006, 10:51
od Benedikt
Borek píše:....asi počítají,že než ho donesou k autu,tak 0,5-1 l vycvrndají na zem. :lol:
Mají to holt těžký, ale naštěstí jim tam asi moc těch Getzů nejezdí, jinak už by se museli brodit po kolena 8)

Napsal: 01 lis 2006, 18:42
od Janjan
Borku, o tom tady píšu, že viz. manual "výměna motorového oleje VČETNĚ filtru je u 1,1 - 3,0 litru a u 1,3 - 3,3 litru" a všichni zřejmě tušíme jak to ve skutečnosti probíhá v autorizovaném servisu. Proč si tedy všichni nechají líbit, že je okradou až o 300Kč jen při výměně oleje? Chtěl bych vidět ten motor 1,1 ve kterým je načepováno 4l oleje místo 3litrů. Nejhorší je, že se to netýká jen "háček", ale jak mám informace známých, je tento nešvar šizení zákazníků poměrně běžný i u ostatních značek. A to mluvíme jen o garančkách. Mnohem víc se toho děje při opravách (mám poměrně špatnou osobní zkušenost). A protože si to necháváme ve většině případů líbit, tak s jídlem roste chuť a v servisech si toho vůči nám dovolují stále víc :twisted: .