start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
JJ díky za reakce odpovím hromadně:
Ten graf je standartní export z programu TorquePro pro Android. Žádná věda plus adaptér OBCD (klon ELM 327) v diagnostické zásuvce.
vsuvka:
U Kony nejde s adaptérem zavřít kryt pojistek a vypadá to blbě. ani s prodlužovacim kabelem co jsem zbytečně koupil.
Lze nastavit všechny hodnoty dostupné z motorové části daného auta jako trendy a sejmout +uložit ( má těch dat dostupných docela dost i když ne všechny co bych chtěl - viz Rychle a zběsile ) .
(používám telefon s Androidem co jsem opustil, jako displej)
Agm promíchat z principu nejde, to je pravda.
Měřák v zásuvce neukáže zdaleka vše. Mám ho tam taky, většinou ukazuje napětí nižší a vyrovnanější než to se kterým se musí trápit AKU.
To co jsem sejmul je napětí na jednotce CM -control module a zhruba to odpovídá práci s AKU. V datech OBCD je ještě jedno napětí (teď neřeknu přesnou zkratku) které je téměř konstantní a odpovídá napětí sítě + zásuvky s voltmetrem.
Musím změnit vzorkování měření které je teď zbytečně husté aby bylo více vidět jednotlivé průběhy "inteligentního dojebávání" AKU.
Tak zase asi v pondělí až ráno pojedu "do Michelinky, tahat pneumatiky"
Ještě zkusím sebrat ženě IXo bez S+G a a sejmout trendy na klasickém EFB AKU.
Ten graf je standartní export z programu TorquePro pro Android. Žádná věda plus adaptér OBCD (klon ELM 327) v diagnostické zásuvce.
vsuvka:
U Kony nejde s adaptérem zavřít kryt pojistek a vypadá to blbě. ani s prodlužovacim kabelem co jsem zbytečně koupil.
Lze nastavit všechny hodnoty dostupné z motorové části daného auta jako trendy a sejmout +uložit ( má těch dat dostupných docela dost i když ne všechny co bych chtěl - viz Rychle a zběsile ) .
(používám telefon s Androidem co jsem opustil, jako displej)
Agm promíchat z principu nejde, to je pravda.
Měřák v zásuvce neukáže zdaleka vše. Mám ho tam taky, většinou ukazuje napětí nižší a vyrovnanější než to se kterým se musí trápit AKU.
To co jsem sejmul je napětí na jednotce CM -control module a zhruba to odpovídá práci s AKU. V datech OBCD je ještě jedno napětí (teď neřeknu přesnou zkratku) které je téměř konstantní a odpovídá napětí sítě + zásuvky s voltmetrem.
Musím změnit vzorkování měření které je teď zbytečně husté aby bylo více vidět jednotlivé průběhy "inteligentního dojebávání" AKU.
Tak zase asi v pondělí až ráno pojedu "do Michelinky, tahat pneumatiky"
Ještě zkusím sebrat ženě IXo bez S+G a a sejmout trendy na klasickém EFB AKU.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Reklama
Re: start&stop i30
Kolomaz : „Nabíječku vždy - plus baterky - mínus na KOSTRU - pak připojit nabiječku na 230V“
Moc tomu nerozumím, ale mohu se amatérsky zeptat proč při nabíjení dávat mínus na KOSTRU ?
( jo při startkáblech s ňákou tou hektoampérou - beru eliminaci přechodového odporu a rád si poslechnu i tu teorii výbuchu ) ale při nabíjení proč ?
Moc tomu nerozumím, ale mohu se amatérsky zeptat proč při nabíjení dávat mínus na KOSTRU ?
( jo při startkáblech s ňákou tou hektoampérou - beru eliminaci přechodového odporu a rád si poslechnu i tu teorii výbuchu ) ale při nabíjení proč ?
i30 MY21 kombajn nafta
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4
Re: start&stop i30
pokusím se zjednodušeně
protože tak to má být, tak je to správně - mínus pól baterie a kostra jsou z hlediska elektriky dva celkem rozdílné póly. Ačkoliv se zdá, že mínus pól je na kostře, z hlediska elektriky tomu tak není - zjednodušeně řečeno součet proudů do uzlu vtékající se MUSÍ rovna součtu proudů z uzlu vytékající. A jelikož elektrika v autě není jen dvojpól na dvojpól - baterka - žárovka - ale je zde spousta zařízení čidel, které jsou - zapojeny paralelně, v sérii - a tím pádem jejich odpor se mění v závislosti na proudu, napětí, teplotě .....
Tak výrobci došli k faktu, že pokud se má , i při vypnutém zapalování , baterie dobíjet co nejvíce nezávisle na tom, co na ní visí , že je nutno nabíjet přes kostru.
Proč prvně PLUS ? protože spousta věcí se na autě ovládá tím, že je tam přivedena zem, tedy jsou trvale na + 12 V , a teprve sepnutím MINUS se uvedou do činnosti.
Nejsem kantor, tak sorry, ale ber to jako fakt. nabíjet baterii přes zapalovač je píp píp píp - ale je to tvoje auto.
protože tak to má být, tak je to správně - mínus pól baterie a kostra jsou z hlediska elektriky dva celkem rozdílné póly. Ačkoliv se zdá, že mínus pól je na kostře, z hlediska elektriky tomu tak není - zjednodušeně řečeno součet proudů do uzlu vtékající se MUSÍ rovna součtu proudů z uzlu vytékající. A jelikož elektrika v autě není jen dvojpól na dvojpól - baterka - žárovka - ale je zde spousta zařízení čidel, které jsou - zapojeny paralelně, v sérii - a tím pádem jejich odpor se mění v závislosti na proudu, napětí, teplotě .....
Tak výrobci došli k faktu, že pokud se má , i při vypnutém zapalování , baterie dobíjet co nejvíce nezávisle na tom, co na ní visí , že je nutno nabíjet přes kostru.
Proč prvně PLUS ? protože spousta věcí se na autě ovládá tím, že je tam přivedena zem, tedy jsou trvale na + 12 V , a teprve sepnutím MINUS se uvedou do činnosti.
Nejsem kantor, tak sorry, ale ber to jako fakt. nabíjet baterii přes zapalovač je píp píp píp - ale je to tvoje auto.
Re: start&stop i30
Tím, že připojíš nabíječku na mínus pól baterky , sice baterii nabiješ, ale nedal jsi o tom info řídící jednotce !!! Relativo se nic neděje, ale vše souvisí se vším a pokud chytré hlavy vymysleli využití hall sondy tak jistě věděli proč.
v autě je spousta kurvítek made in EU , ale mnohdy to kurvítko má i nějaký přínos, ač o něm laik může pochybovat.
takže čiň jak myslíš, já dávám kostřící místo.
v autě je spousta kurvítek made in EU , ale mnohdy to kurvítko má i nějaký přínos, ač o něm laik může pochybovat.
takže čiň jak myslíš, já dávám kostřící místo.
Re: start&stop i30
pekoz : torque máš "lite" nebo "pro" ?
Já mám jen free "lite" a tak se ptám jestli jsou nějaký užitečný senzory v "pro" navíc.
Já mám jen free "lite" a tak se ptám jestli jsou nějaký užitečný senzory v "pro" navíc.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Verzi Pro. Rozdíly neznám.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: start&stop i30
tady je na webu srovnání v tabulce - musíš na webu níž a je tam tabulka
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... darma.html
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... darma.html
Re: start&stop i30
jo, to, jo. Takhle obecně to vím. Verze "Pro" by měla ale zobrazovat víc senzorů než Lite. A taky se dají přikoupit další senzory pro Kia/Hyundai. Mě spíš zajímalo, zda v "Pro" verzi jsou nějaký užitečný senzory konkrétně pro T-GDI a např i pro GPF. Třeba co jsem zjišťoval tak T-GDI nemá čidlo teploty oleje, to by mě zrovna zajímalo. Nebo jestli se dá zjistit (např z tlaků) kdy dochází k regeneraci GPF.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
tak to tedy nevím
Re: start&stop i30
Dik za info k tym autonabijackam. Nejaku vyberiem urcite
Re: start&stop i30
Prvně plus je pouze z důvodu bezpečnosti. Pokud připojujeme živé napětí k autu(startovaci kabely, zapnutá nabíječka apod.) a zapojili bychom první mínus, potom nechtěným "škrtnutím" plusu o jakoukoli kovovou část...aú!
U dvojpólu je obecně jedno který pól zapojíme jako první.
Nedělejme prosím z jednoduché elektřiny nejakou alchymii!
*
S tím připojováním mínusu na kostru, to budu muset zjistit. Nevím jakým způsobem je mínus ukostřen. Zkusím se na to příležitostně mrknout.
Re: start&stop i30
včera som objednal túto https://s.click.aliexpress.com/e/_AlORdN
tu je test https://www.youtube.com/watch?v=OC3QR9c ... nnel=TO220
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: start&stop i30
to platilo u Favorita a aut z oné dobywilly50 píše: ↑19 dub 2021, 15:09Prvně plus je pouze z důvodu bezpečnosti. Pokud připojujeme živé napětí k autu(startovaci kabely, zapnutá nabíječka apod.) a zapojili bychom první mínus, potom nechtěným "škrtnutím" plusu o jakoukoli kovovou část...aú!
U dvojpólu je obecně jedno který pól zapojíme jako první.
Nedělejme prosím z jednoduché elektřiny nejakou alchymii!
*
S tím připojováním mínusu na kostru, to budu muset zjistit. Nevím jakým způsobem je mínus ukostřen. Zkusím se na to příležitostně mrknout.
Re: start&stop i30
Přiznej se, že Ty si libuješ v záhadách?
Re: start&stop i30
Kolomaz : díky za sice nekantorskou ale fundovanou lekci.
Diskuze proč na kostru a proč odpojovat sleduju opravdu už od Favorita, a to nás tehdá ještě netrápila ani hentá HáeS.
Na kostru při nabíjení – kam ? Bývalý kolega říkával „Dobré kostry není nikdy dost“ .
Na kostřící místo (bod) a kdeže to vlastně je ? Někteří výrobci dávají třeba přímo mezi ukostření a kostru takový připojovací jazýček, u mé ý30 mi přijde, že se konstruktér (ač manuál také doporučuje odpojovat ) projevil jinak…
Přišla mi z Alíka nabíječka, tak jsem zkusil domácí úkol :
Urazil jsem nějak germánského fyzika nebo toho druhého vědce připojením na ukostření vedle té jeho chytré krabičky ?
Diskuze proč na kostru a proč odpojovat sleduju opravdu už od Favorita, a to nás tehdá ještě netrápila ani hentá HáeS.
Na kostru při nabíjení – kam ? Bývalý kolega říkával „Dobré kostry není nikdy dost“ .
Na kostřící místo (bod) a kdeže to vlastně je ? Někteří výrobci dávají třeba přímo mezi ukostření a kostru takový připojovací jazýček, u mé ý30 mi přijde, že se konstruktér (ač manuál také doporučuje odpojovat ) projevil jinak…
Přišla mi z Alíka nabíječka, tak jsem zkusil domácí úkol :
Urazil jsem nějak germánského fyzika nebo toho druhého vědce připojením na ukostření vedle té jeho chytré krabičky ?
i30 MY21 kombajn nafta
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4