Stránka 7 z 22
Re: start&stop i30
Napsal: 16 dub 2021, 19:20
od pekoz
JJ díky za reakce odpovím hromadně:
Ten graf je standartní export z programu TorquePro pro Android. Žádná věda plus adaptér OBCD (klon ELM 327) v diagnostické zásuvce.
vsuvka:
U Kony nejde s adaptérem zavřít kryt pojistek a vypadá to blbě. ani s prodlužovacim kabelem co jsem zbytečně koupil.
Lze nastavit všechny hodnoty dostupné z motorové části daného auta jako trendy a sejmout +uložit (
má těch dat dostupných docela dost
i když ne všechny co bych chtěl - viz Rychle a zběsile )
.
(používám telefon s Androidem co jsem opustil, jako displej)
Agm promíchat z principu nejde, to je pravda.
Měřák v zásuvce neukáže zdaleka vše. Mám ho tam taky, většinou ukazuje napětí nižší a vyrovnanější než to se kterým se musí trápit AKU.
To co jsem sejmul je napětí na jednotce CM -control module a zhruba to odpovídá práci s AKU. V datech OBCD je ještě jedno napětí (teď neřeknu přesnou zkratku) které je téměř konstantní a odpovídá napětí sítě + zásuvky s voltmetrem.
Musím změnit vzorkování měření které je teď zbytečně husté aby bylo více vidět jednotlivé průběhy "inteligentního dojebávání" AKU.
Tak zase asi v pondělí až ráno pojedu "do Michelinky, tahat pneumatiky"
Ještě zkusím sebrat ženě IXo bez S+G a a sejmout trendy na klasickém EFB AKU.
Re: start&stop i30
Napsal: 16 dub 2021, 21:18
od 7734
Kolomaz : „Nabíječku vždy - plus baterky - mínus na KOSTRU - pak připojit nabiječku na 230V“
Moc tomu nerozumím, ale mohu se amatérsky zeptat proč při nabíjení dávat mínus na KOSTRU ?
( jo při startkáblech s ňákou tou hektoampérou - beru eliminaci přechodového odporu a rád si poslechnu i tu teorii výbuchu ) ale při nabíjení proč ?
Re: start&stop i30
Napsal: 16 dub 2021, 22:09
od kolomaz
pokusím se zjednodušeně
protože tak to má být, tak je to správně - mínus pól baterie a kostra jsou z hlediska elektriky dva celkem rozdílné póly. Ačkoliv se zdá, že mínus pól je na kostře, z hlediska elektriky tomu tak není - zjednodušeně řečeno součet proudů do uzlu vtékající se MUSÍ rovna součtu proudů z uzlu vytékající. A jelikož elektrika v autě není jen dvojpól na dvojpól - baterka - žárovka - ale je zde spousta zařízení čidel, které jsou - zapojeny paralelně, v sérii - a tím pádem jejich odpor se mění v závislosti na proudu, napětí, teplotě .....
Tak výrobci došli k faktu, že pokud se má , i při vypnutém zapalování , baterie dobíjet co nejvíce nezávisle na tom, co na ní visí , že je nutno nabíjet přes kostru.
Proč prvně PLUS ? protože spousta věcí se na autě ovládá tím, že je tam přivedena zem, tedy jsou trvale na + 12 V , a teprve sepnutím MINUS se uvedou do činnosti.
Nejsem kantor, tak sorry, ale ber to jako fakt. nabíjet baterii přes zapalovač je píp píp píp - ale je to tvoje auto.
Re: start&stop i30
Napsal: 16 dub 2021, 23:07
od kolomaz
Tím, že připojíš nabíječku na mínus pól baterky , sice baterii nabiješ, ale nedal jsi o tom info řídící jednotce !!! Relativo se nic neděje, ale vše souvisí se vším a pokud chytré hlavy vymysleli využití hall sondy tak jistě věděli proč.
v autě je spousta kurvítek made in EU , ale mnohdy to kurvítko má i nějaký přínos, ač o něm laik může pochybovat.
takže čiň jak myslíš, já dávám kostřící místo.
Re: start&stop i30
Napsal: 17 dub 2021, 07:33
od Pjotr1
pekoz : torque máš "lite" nebo "pro" ?
Já mám jen free "lite" a tak se ptám jestli jsou nějaký užitečný senzory v "pro" navíc.
Re: start&stop i30
Napsal: 17 dub 2021, 09:03
od pekoz
Verzi Pro. Rozdíly neznám.
Re: start&stop i30
Napsal: 17 dub 2021, 09:32
od kolomaz
tady je na webu srovnání v tabulce - musíš na webu níž a je tam tabulka
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... darma.html
Re: start&stop i30
Napsal: 17 dub 2021, 17:57
od Pjotr1
jo, to, jo. Takhle obecně to vím. Verze "Pro" by měla ale zobrazovat víc senzorů než Lite. A taky se dají přikoupit další senzory pro Kia/Hyundai. Mě spíš zajímalo, zda v "Pro" verzi jsou nějaký užitečný senzory konkrétně pro T-GDI a např i pro GPF. Třeba co jsem zjišťoval tak T-GDI nemá čidlo teploty oleje, to by mě zrovna zajímalo. Nebo jestli se dá zjistit (např z tlaků) kdy dochází k regeneraci GPF.
Re: start&stop i30
Napsal: 17 dub 2021, 19:17
od kolomaz
tak to tedy nevím
Re: start&stop i30
Napsal: 19 dub 2021, 10:53
od Jovzin
Dik za info k tym autonabijackam. Nejaku vyberiem urcite
Re: start&stop i30
Napsal: 19 dub 2021, 15:09
od willy50
kolomaz píše: ↑16 dub 2021, 22:09
Proč prvně PLUS ? protože spousta věcí se na autě ovládá tím, že je tam přivedena zem, tedy jsou trvale na + 12 V , a teprve sepnutím MINUS se uvedou do činnosti.
Prvně plus je pouze z důvodu bezpečnosti. Pokud připojujeme živé napětí k autu(startovaci kabely, zapnutá nabíječka apod.) a zapojili bychom první mínus, potom nechtěným "škrtnutím" plusu o jakoukoli kovovou část...aú!
U dvojpólu je obecně jedno který pól zapojíme jako první.
Nedělejme prosím z jednoduché elektřiny nejakou alchymii!
*
S tím připojováním mínusu na kostru, to budu muset zjistit. Nevím jakým způsobem je mínus ukostřen. Zkusím se na to příležitostně mrknout.
Re: start&stop i30
Napsal: 19 dub 2021, 16:39
od dokidoki
Jovzin píše: ↑19 dub 2021, 10:53
Dik za info k tym autonabijackam. Nejaku vyberiem urcite
včera som objednal túto
https://s.click.aliexpress.com/e/_AlORdN
tu je test
https://www.youtube.com/watch?v=OC3QR9c ... nnel=TO220
Re: start&stop i30
Napsal: 19 dub 2021, 16:55
od kolomaz
willy50 píše: ↑19 dub 2021, 15:09
kolomaz píše: ↑16 dub 2021, 22:09
Proč prvně PLUS ? protože spousta věcí se na autě ovládá tím, že je tam přivedena zem, tedy jsou trvale na + 12 V , a teprve sepnutím MINUS se uvedou do činnosti.
Prvně plus je pouze z důvodu bezpečnosti. Pokud připojujeme živé napětí k autu(startovaci kabely, zapnutá nabíječka apod.) a zapojili bychom první mínus, potom nechtěným "škrtnutím" plusu o jakoukoli kovovou část...aú!
U dvojpólu je obecně jedno který pól zapojíme jako první.
Nedělejme prosím z jednoduché elektřiny nejakou alchymii!
*
S tím připojováním mínusu na kostru, to budu muset zjistit. Nevím jakým způsobem je mínus ukostřen. Zkusím se na to příležitostně mrknout.
to platilo u Favorita a aut z oné doby
Re: start&stop i30
Napsal: 19 dub 2021, 20:23
od willy50
Re: start&stop i30
Napsal: 23 dub 2021, 18:51
od 7734
Kolomaz : díky za sice nekantorskou ale fundovanou lekci.
Diskuze proč na kostru a proč odpojovat sleduju opravdu už od Favorita, a to nás tehdá ještě netrápila ani hentá HáeS.
Na kostru při nabíjení – kam ? Bývalý kolega říkával „Dobré kostry není nikdy dost“ .
Na kostřící místo (bod) a kdeže to vlastně je ? Někteří výrobci dávají třeba přímo mezi ukostření a kostru takový připojovací jazýček, u mé ý30 mi přijde, že se konstruktér (ač manuál také doporučuje odpojovat ) projevil jinak…
Přišla mi z Alíka nabíječka, tak jsem zkusil domácí úkol :
- nab.jpg (63.46 KiB) Zobrazeno 789 x
Urazil jsem nějak germánského fyzika nebo toho druhého vědce připojením na ukostření vedle té jeho chytré krabičky ?