Stránka 7 z 9

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:13
od kaap
"levné auto - drahý servis"
tak tím jsem především myslel , že u Hačka vyměníš baterku za 3 roky a u VW , Audi, šade, vyměníš za 5 let,
né hodinovou sazbu v servisu ale četnost oprav té, které součástky

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:20
od kaap
[SK]peter píše: 09 pro 2020, 08:37
dibarbora píše: 08 pro 2020, 17:41 Ad tvoj zmysel pre ekológu:
Ked zoberiem Axelov prípad, tak je minimálne na jednu dizertačnú prácu zdôvodnenie, či výroba a recyklácia akumulátora bola pre životné prostredie menej zaťažujúca ako spálenie doslova pár litrov paliva navyše počas 100tkm. Inak by ten akumulátor vydržal v pohode aj 10rokov keby bol nabíjaný neekologicky.
Nejde len o škodlivosť ale kde a za akých podmienok k nej dochadza.

Je diametralne rozdielne, zbytočne spalovanie a znečistovanie na križovatkach v mestach kde po chodníkoch a v bytoch žijeme my a naše deti a dychame ten znečistený vzduch.

versus, vyrobna a recyklačna fabrika kde dochadza k tomu extremnemu zaťaženiu ale všetko je v kontrolovanom prostredí a do vzduchu sa toho zleho dostane naproste minimum. vid napriklad fabrika v Českej Lipe kde vyrabajú Varta iné značky
dávám palec nahoru

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:27
od stanKon
Další věrozvěst koncernu. Tvl lepší kvalita materiálu v jejich servisech :roll: [-o< ](*,) .

Hlavně se tady někdo příliš rád poslouchá, napsat ve dvaceti příspěvcích prakticky to samé ](*,) .

Na posledních třech stranách jsou tři příspěvky s nějakou relevantní prvotní informací (názorem), nic dalšího než je na dalších předcházejcích čtyřech stránká (nemluvě desítkách stran v jiné části DF) není.

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:31
od kaap

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:36
od pekoz
...Mimochodom, kým som čakal na výmenu, pozeral som si vystavené nové kúsky a dve autá dobijali priamo v aute. Takže už tam nedodržovali návod na obsluhu. A ešte jeden postreh. Mínus pol nabíjačky mali pripojený nie priamo na kontakte ale pred tou škatuľkou(senzorom)...

Ale to je přece základní pravidlo.
V případě nabíjení baterie AGM se snímačem (vlastně jakékoliv baterie se snímačem) musíme zapojit minus nabíječky přímo na kostru a ne na - pol baterie před ten snímač . !!!!
To snad všichni vědí - píše se to všude !

Jinak souhlas se stanKon. 99% diskuze je o [-o< :roll:
Asi je nuda

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:37
od kaap
stanKon píše: 09 pro 2020, 09:27 Další věrozvěst koncernu. Tvl lepší kvalita materiálu v jejich servisech :roll: [-o< ](*,) .

Hlavně se tady někdo příliš rád poslouchá, napsat ve dvaceti příspěvcích prakticky to samé ](*,) .

Na posledních třech stranách jsou tři příspěvky s nějakou relevantní prvotní informací (názorem), nic dalšího než je na dalších předcházejcích čtyřech stránká (nemluvě desítkách stran v jiné části DF) není.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
děkuji pane, tak mne ještě nikdo nepochválil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
myslíš , že bych mohl šířit pravdu na Velkomoravské říši?

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 09:45
od stanKon
pekoz píše: 09 pro 2020, 09:36

Jinak souhlas se stanKon. 99% diskuze je o [-o< :roll:
Asi je nuda
Spíš málo času řešit skutečné (auto)problémy a zkušennosti , při tom všem chaosu kolem. :-k :-k :D

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 10:17
od kukajz
pekoz píše: 09 pro 2020, 09:36 Ale to je přece základní pravidlo.
V případě nabíjení baterie AGM se snímačem (vlastně jakékoliv baterie se snímačem) musíme zapojit minus nabíječky přímo na kostru a ne na - pol baterie před ten snímač . !!!!
To snad všichni vědí - píše se to všude !
Počkaj, pokiaľ tomu dobre rozumiem čo si napísal,ty myslíš zapojiť mínus pol nabíjačky hocikde na kostru auta a nie priamo na kontakt baterie?

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 11:32
od pekoz
V tomto případě ANO.
Samozřejmě nejlépe co nejblíže k akumulátoru. A např motor bývá velmi dobře ukostřen.
Ještě připomínám že automat typu LIDL, C-Tek atd. se zásadně připojí k baterii na + a potom na - , srovnají se potenciály. (může to prsknout trochu ale není to přepětím)
Nabíječka připojená k baterii se až potom !!!! připojí na 230V. Pak se nakliká režim pro danou baterii.
Ale to jsou naprosto známé věci.
P.S.
no já spíš myslím že nemáme až tak moc technických problémů (aspoň v sekci IX20 a KONA :mrgreen: :mrgreen: ) na to množství :hyu: co jezdí takže.... :D
No ale zase je to furt lepší než tady zatáhnout politiku

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 11:37
od kukajz
Ok, no a aký je v tom rozdiel? Neviem kde by som sa niečo o tom dočítal...

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 12:29
od stanKon
kukajz: podle mě taky žádný, protože ta elektřina na tu svorku stejně musí tak jako tak doputovat, ale je to obvykle doporučováno v manuálech a spousta aut na to má v motorovém prostoru dokonce vyvedený "fíforec" :mrgreen: .
Zřejmě jde hlavně o to možné zajiskření v blízkém prostoru relátek, pojistek a jiných bazmeků.

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 12:30
od stanKon
pekoz: :twisted: :D/

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 12:57
od pekoz
No píše se to zrovna třeba tady:

Jak se dobíjí dnes
Dnešní uzavřené baterie musíte nabíjet tak, aby elektrolyt neubýval. Čím dál větším problémem je zmíněná sulfatace, ale i takzvaná stratifikace, kdy se koncentrovanější elektrolyt shromažďuje dole, takže pak reakce probíhá jen na polovině povrchu desek. Moderní autobaterie se také nabíjejí ve voze, přičemž kleště záporného pólu nepřipojujete přímo na baterii, ale na místo stanovené výrobcem vozidla (zjistíte v návodu k obsluze). Jde o to, aby systém řízení spotřeby energie ve vozidle věděl, kolik elektřiny baterka přijala. Nesmíte proto v žádném případě překročit napětí 16 V, které je maximální bezpečné pro vozidlo.
......
....Byť auta se systémem stop-start mají odolnější autobaterie typu EFB (s vyztuženými deskami) či AGM (s elektrolytem ve skelné vatě), přesto zmíněné týrání v praxi vydrží málokdy déle než tři roky. Jedinou možností, jak životnost prodloužit, je pravidelné dobíjení externí nabíječkou. Kdyby byla baterka stále nabitá, vydrží i přes deset let.

atd.
Celý starší článek o bateriích od Martina Vaculíka ( člověk co píše asi nejlépe o autech u nás) tady:

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Doporučuji přečíst ještě tohle:

https://www.cimbu.cz/clanek-13.html

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 13:00
od kaap
od Pekoz: Jinak souhlas se stanKon. 99% diskuze je o [-o< :roll:
Asi je nuda.
A tak alespoň jsme si osvěželi znalosti k automobilovému životu, vše omezeno, venku zima, jaro v nedohlednu.
A co myslíte u piva, tam se řeší jiná defekace.

Re: Bateria-napatie

Napsal: 09 pro 2020, 13:18
od pekoz
JJ už z toho pomalu blbnem..... #-o

P.S.
Na pivo skoro nechodim, nějak mě to tam nebaví