Stránka 7 z 16

Re: Akumulator AGM

Napsal: 04 dub 2021, 12:59
od dibarbora
ešte odkaz na tú dielenskú dokumentáciu...

https://www.helantraad.com/hyundai_elan ... -2840.html

Re: Akumulator AGM

Napsal: 05 dub 2021, 08:38
od Pjotr1
kolomaz : já jen chtěl napsat, že pokud se ŘJ rozhodne nedobíjet (vypnout buzení alternátoru), tak se snížené napětí projeví i v zásuvce zapalovače a naopak. Stav kdy se dobíjí bat a na zapalovači je 12,8V nemůže nastat. Tedy z časů nízkých (12,8V) a vysokých (> 14V) napětí lze usoudit jak ŘJ vyhodnotila stav a kapacitu baterie.

Re: Akumulator AGM

Napsal: 05 dub 2021, 10:43
od kolomaz
No jelikož a protože není baterka napojena , myšleno přímo, na zásuvku autozapalovače, tak jak to bylo za dob MB1000, ŠKODA 120 . Tak alternátor zjednodušeně řečeno vyrábí napětí a proud po startu motoru stále. A je věcí elektroniky vozidla - která rozhoduje kolik a kam pošle. A jednou adresou je i ta baterie.

Ono to není tak jak si mnozí myslí, třebas i s vypnutím Start-Stopu tím, že na akumulátoru odpojíte jeden káblík a je vystaráno. Ale může se někomu zdát , že tím externím káblíkem chtěl projevit svůj odpor ekoterorismu ten co tuto část instalace navrhoval a na nic jiného tento káblík než na Start-Stop není. Pravda je ovšem jinde

Re: Akumulator AGM

Napsal: 05 dub 2021, 11:58
od willy50
K tomu pevnému spojení AKU-zásuvka, je na zásuvce napětí při vypnutém zapalování?

Re: Akumulator AGM

Napsal: 05 dub 2021, 12:23
od thaischumi
U svého auta jsem si jistý že jsou mezi zásuvkou a aku pouze pojistka a relé, které zásuvku odpojí po vypnutí motoru, a to se mi nelíbilo tak jsem tahle předělal aby byly stále pod nápětím:
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171439.jpg
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171535.jpg

Re: Akumulator AGM

Napsal: 05 dub 2021, 12:53
od willy50
=D> díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé) :idea:

Re: Akumulator AGM

Napsal: 05 dub 2021, 21:13
od mechoun
Při měření napětí voltmetrem i z doby krále Klacka, je odběr voltmetru a tím úbytek napětí který může vzniknout jen a jedině při průtoku proudu, zcela zanedbatelný. Protože voltmetr z doby krále Klacka bere řádově mikroampéry. Nynější voltmetry už nežerou ani toto. dibarboro, nedej se :-)

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 10:46
od bolek007
Ahoj vespolek,
měl bych jeden dotaz :-) . Delší dobu vlastním nabíječku Tecmate Accumate 6/12, v popisu má, že je vhodna pro všechny typy nabíjecích elektrolitických baterií: údržbových s plnícími zátkami, bez údržbových "MF", s regulačním ventilem (VRLA) a gelové. V Product listu je pak přímo zmíněno i AGM ("...ať již utěsněných (gel nebo AGM)... "
Tato nabíječka nemá volbu nabíjecích módů, má jen jeden automatický program:
STUPEŇ 1 : Silný nástup - konstantní nabíjení proudem 1,2A po dosažení 14,3V
STUPEŇ 2 : Vstřebání - napětí je drženo na hodnotě 14,3V dokud neklesne proud pod 200mA
STUPEŇ 3 : Údržba - průběžné držení napětí na úrovni 13,5V pro dlouhodobou péči o baterii
STUPEŇ 4 : Interaktivní pohotovost - Je monitorováno zda proud přesáhne 200mA nebo napětí klesne pod 13,2V v režimu stupňů 1 nebo 2. V tom případě je spuštěno nabíjení a zabrání se ztrátě nabití z důvodu permanentně připojených spotřebičů jako je alarm nebo zkorodovaný kontakt elektroinstalace

Moje otázka je - je tato nabíječka vhodná pro pravidelné "preventivní" dobíjení AGM baterky v i30 cca jednou měsíčně, jak se tu na fóru +/- doporučuje? Nebo raději koupit ještě Lídl nabíječku s programem AGM (vločka)?
Díky

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 10:54
od kolomaz
willy50 píše: 05 dub 2021, 12:53 =D> díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé) :idea:
Takže jen pro zábavu - když jsi si tak jist, napoj do zásuvky zapalovače v kabině zásuvku s kabelem - a plus pól jden na plus baterky, mínus pól dej na mínus baterky - ( přece je to propojeno - JEN PŘECHODOVÝ ODPOR RELĚ ? ANo jistě je v setinách, tisícinách ohmu ) no a PAK s takto propojením nějaký čas jezdi.
A pak se ozvi :-))))

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 10:57
od kolomaz
Pjotr1 píše: 05 dub 2021, 08:38 kolomaz : já jen chtěl napsat, že pokud se ŘJ rozhodne nedobíjet (vypnout buzení alternátoru), tak se snížené napětí projeví i v zásuvce zapalovače a naopak. Stav kdy se dobíjí bat a na zapalovači je 12,8V nemůže nastat. Tedy z časů nízkých (12,8V) a vysokých (> 14V) napětí lze usoudit jak ŘJ vyhodnotila stav a kapacitu baterie.
řízení dobíjení - NENÍ děláno tak, že když se nedobíjí , tak řídící jednotka vypne buzení alternátoru.

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 11:29
od dibarbora
Kolomaz.. buď prosím tej láskavosti a daj sem už konečne schému (z dielenskej dokumentácie), ktorá tvoje tvrdenia(dohady) podporí... to, že na napájanie citlivej elektroniky v palubnej sieti sa použije primerane dimenzovaný DC/DC menič dokážem v pohode pochopiť.. ale ako chceš efektívne z pohľadu energetických strát a hlavne lacno z pohľadu výrobných nákladov regulovať prúd dodávaný z alternátora (pokojne desiatky A.... pri menovitom napätí 12V :!: :!: ) do akumulátora a palubnej siete.. inak ako reguláciou jeho budenia.... :?: :?: :?:

PS: stále sa rozprávame o elektro free aute... takže systém ISG bez mid hybridu a iných záležitostí.....

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 13:18
od willy50
kolomaz píše: 22 dub 2021, 10:54
willy50 píše: 05 dub 2021, 12:53 =D> díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé) :idea:
Takže jen pro zábavu - když jsi si tak jist, napoj do zásuvky zapalovače v kabině zásuvku s kabelem - a plus pól jden na plus baterky, mínus pól dej na mínus baterky - ( přece je to propojeno - JEN PŘECHODOVÝ ODPOR RELĚ ? ANo jistě je v setinách, tisícinách ohmu ) no a PAK s takto propojením nějaký čas jezdi.
A pak se ozvi :-))))
thaischumi to ve svém příspěvku píše jasně, mezi Aku a zásuvkou není žádná elektronika.
Což samozřejmě neznamená že v naší FL verzi to není jinak.
Nemám moc času se v tom hrabat, ale "jen pro zábavu" se na to při trošce času mrknu.

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 13:24
od willy50
mechoun píše: 05 dub 2021, 21:13 Při měření napětí voltmetrem i z doby krále Klacka, je odběr voltmetru a tím úbytek napětí který může vzniknout jen a jedině při průtoku proudu, zcela zanedbatelný. Protože voltmetr z doby krále Klacka bere řádově mikroampéry. Nynější voltmetry už nežerou ani toto. dibarboro, nedej se :-)
Jestli to byla reakce na mne, tak samozřejmě jak píšeš, ale já myslel, že v zásuvce je nějaká zátěž!
Ono, ta zmínka o přechodových odporech a úbytcích na vodičích je už taková elektrotechnická floskule a zmiňuje se skoro automaticky. :D

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 14:24
od PomalyPredek
Mezi zasuvkou a akumulatorem samozrejme nejaka elekronika JE, prinejmensim rele. Po vypnuti zapalovani prestane byt napajena...

Re: Akumulator AGM

Napsal: 22 dub 2021, 14:30
od willy50
Ano to právě píše thaischumi výše.
Moje chyba, nepovažuji relé za elektroniku, myslel jsem aktivní elektroniku, tak sorry. ](*,)