Stránka 7 z 18
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 05 úno 2024, 16:42
od Fry
ttoommaatt píše: ↑05 úno 2024, 14:10
Take to pribrzdenie na pripajacom pruhu, rozhliadnutie sa a pridanie plynu… normalne mi auto podskocilo ako keby som na manuali pustil rychlo spojku.
alebo som pri rozbiehani v krizovatke prehrabol kolesa. Toto sa mi uz tak nedeje, zrejme to bol aj moj problem lebo som bol zvyknuty na ine auto. Prilis som stlacal pedal.
Krásny príklad si dal s tým pripájacím pruhom, spomaľuješ prevodovka pripraví vyšší stupeň, potom sa rozhodneš vyraziť pridáš plyn, kým to všetko preskladá, trhá to, seká to, kope to a pod
to isté v meste na križovatkách, rozhoduješ sa či pôjdeš alebo nie a potom sa rozhodneš vyraziť a prevodovka zmätkuje - tento automat vôbec ale vôbec nieje vhodný do mesta
Prehrabávanie kolies kapitola sama o sebe, mierny kopček - križovatka úplne najhoršia kombinácia, gumy pískajú, motor hučí - už sa mi to nestáva, našiel som ten cit koľko si môžem dovoliť pridať aby to nezmätkovalo. Ale rýchlejší odpich - znamená upútanie pozornosti, hučanie, pískanie ako žiak v autoškole.
Rozhodne toto DCT nieje, že sadnem a idem, je potreba sa s ním naučiť pracovať a poznať jeho správanie, potom funguje celkom OK
Ale myslím, že to má asi väčšina áut s dual spojkou, je to automatika a nejak sa to správa no.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 05 úno 2024, 17:55
od mozecek
ad HILL asist .. ten mam funkcni, ale tak na 1 sekundu max, urcite lepsi nez nic, ale ocividne to nemame vsichni stejne, trosku me mrzi ze to nepracuje i smerem z kopce, treba pri parkovani v kopci by se to hodilo (uz nejaky 15 let stary tiguan to zvladal)
a DCT je teda velka bida :O jak to tak popisujete, to uz je snad lepsi ten manual
kdyz porovnam treba chevrolet v USA nebo koncernove DSG suche i mokre 7/6Q, ty kopou max pri kickdownu ale ze by se clovek musel nejak "ucit" ci protacel pneu OMG
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 05 úno 2024, 21:40
od i30mpact
Sprite píše: ↑05 úno 2024, 15:45
Já tedy určitě silou mačkat nemusím. Prostě normálně stojím v kopci na brzdě (např. při výjezdu z podzemních garáží), po uvolnění brzdy auto pár sekund drží na místě a mezitím při rozjezdu asistent povolí. Že bych nějak silou tlačil na pedál brzdy, to určitě ne
Nemusíš tlačit, ale musíš ho prostě na chvilku víc zmáčknout.
Obvykle, když dobrzďuješ v kopci, tak ke konci brzdu skoro nemusíš použít, auto přece zastaví samo. Ale když to tak uděláš, tak se ten hill assist nezapne.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 05 úno 2024, 22:01
od ttoommaatt
Je mozne ze presne toto sa dnes stalo, ze som len dobrzdil ale uplne nezastal?
otvorila sa zavora tak som pridal a pohol sa dozadu… zastavovat a davkovat plyn na rampe v parkovacim dome fakt ze s touto prevodovkou vyzaduje cvik, na Mondeu to mam “blbuvzdornejsie” staci pustit brzdu a auto sa pohne dopredu.
Tu das malo plynu, nezaberie, das trosku viac a uz zahuci a prehrabne. Lepsie sa pohnem aj s manualom.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 06:38
od Axel.Foley
ttoommaatt píše: ↑05 úno 2024, 14:10
Take to pribrzdenie na pripajacom pruhu, rozhliadnutie sa a pridanie plynu… normalne mi auto podskocilo ako keby som na manuali pustil rychlo spojku.
alebo som pri rozbiehani v krizovatke prehrabol kolesa. Toto sa mi uz tak nedeje, zrejme to bol aj moj problem lebo som bol zvyknuty na ine auto. Prilis som stlacal pedal.
Tohle je jednoznačně způsobeno elementem mezi sedačkou a volantem. V prvním případě nepochopení práce a principu tohoto typu převodovky, v druhém těžká noha.
ttoommaatt píše: ↑05 úno 2024, 14:10
Na 2. Generacii Santa fe s automatom mam najazdene tisicky kilometrov a fakt ze toto sa mi nedialo, ze nikdy.
Porovnáváš neporovnatelné, SF 2. generace neměl dvouspojku.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 07:15
od Sprite
i30mpact píše: ↑05 úno 2024, 21:40
Sprite píše: ↑05 úno 2024, 15:45
Já tedy určitě silou mačkat nemusím. Prostě normálně stojím v kopci na brzdě (např. při výjezdu z podzemních garáží), po uvolnění brzdy auto pár sekund drží na místě a mezitím při rozjezdu asistent povolí. Že bych nějak silou tlačil na pedál brzdy, to určitě ne
Nemusíš tlačit, ale musíš ho prostě na chvilku víc zmáčknout.
Obvykle, když dobrzďuješ v kopci, tak ke konci brzdu skoro nemusíš použít, auto přece zastaví samo. Ale když to tak uděláš, tak se ten hill assist nezapne.
Popravdě, až takto jsem to nikdy nezkoumal. Prostě vyjíždím z podzemních garáží, v polovině "kopce" stojí auto, tak za ním zastavím a stojím na brzdě. V momentě kdy zařadím rychlost, pustím brzdu, auto dál drží a jakmile ho uvedu do pohybu (samozřejmě ne v řádu několika vteřin, ale během třeba vteřiny, dvou...), tak brzdy povolí a jedu. Ale že bych brzdu mačkal vědomě nějak víc než obvykle, to mi nepřijde, resp. jsem se na to nikdy nezaměřil
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 07:19
od Sprite
mozecek píše: ↑05 úno 2024, 17:55
ad HILL asist .. ten mam funkcni, ale tak na 1 sekundu max, urcite lepsi nez nic, ale ocividne to nemame vsichni stejne, trosku me mrzi ze to nepracuje i smerem z kopce, treba pri parkovani v kopci by se to hodilo (uz nejaky 15 let stary tiguan to zvladal)
Člověče, to jsem ani nepostřehl, jestli to funguje i z kopce. Opět mohu jen vycházet ze zkušeností se Superbem, ten když jsem stál předkem z kopce a zařadil zpátečku, tak držel taky pár vteřin, než povolil brzdy. Ale nechci kecat, jestli držel brzdu vždy, nebo to bylo nějak vázáno právě na zařazení zpátečky
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 08:08
od ttoommaatt
Jasne pripustam ze problem je aj vo mne. A ze teda sa potrebujem spravne naucit s touto prevodovkou jazdit.
Ale co taka Fabia? Ta ma konstrukcne rovnaku prevodovku. Na tej som tiez pojazdil niekolko tisicok km a tam som nepostrehol taketo “neohrabane spravanie” ani cuvanie dozadu pri rozjazde v kopci.
Ako sa mam teda spravne pohnut v prudkom kopceku?
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 08:33
od JoKo
pouzivam autohold, tak som hill holder ani neriesil, ze ako zabera...
co sa tyka cuvania, tak rapid mi v kopci tiez zliezol, a aj tarraco mi v kopci zlezie dole, ak nestoji na autoholde. a to iste sa mi stalo aj na i30tke, nepozorujem nejake ine chovanie v tomto pripade medzi dvojspojkami vw a hyu...
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 09:27
od Sekanina
Přešel jsem na i30ku z Toyoty Auris a musím jednoznačně konstatovat, že u Toyoty fungoval autohold vždy na 100%. U Hyundaje naprostá katastrofa, někdy funguje, někdy ne. Přijde mi, že záleží i na sklonu kopce. Problém není mezi sedačkou a volantem, ale pouze vozu Hyundai.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 15:58
od ToMa
Autohold a hill holder (hill assist nebo co je vlastně správné označení u Hyundai) jsou dvě různé funkce. U autohold (automat s elektronickou ručkou) se musí šlápnout na brzdu víc aby se zapnul. Pokud se lehce dobrzdí do zastavení, tak se neaktivuje.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 06 úno 2024, 17:12
od mozecek
zkusil jsem dnes Hill Assist na zpatecku do kopce a taky podrzel .. tak to asi funguje a ja byl tehda nejspis jen prilis nervozni pri couvani do uzke branky v prudkym kopci. To je tak dycky kdyz clovek nutne potrebuje tak to nefunguje nebo to zadrbe sam.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 25 bře 2024, 11:58
od Dusan19
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 25 bře 2024, 12:46
od Vysous
Kromě N-line verze teda opravdu aby rozdíly člověk lupou pohledal. Vpředu se snad změnila jen mřížka chladiče (a to jen "vzor", ne celkový tvar). Vzadu upgrade světel (budou LED standardně?) a malilinko jiný tvar falešných koncovek. Proč taky měnit něco, co se prodává jak housky na krámě, že.
Re: Nova generacia/facelift i30
Napsal: 25 bře 2024, 13:35
od Carver10
No a 1,5 tgdi ubrali kW, takže jsem vlastně rád za starší model