Stránka 7 z 107

Napsal: 26 bře 2008, 07:58
od DanyII
je samozrejme ze cim bude uzsi profil tak to bude menej komfortne a cim bude pneumatika sirsia tak to bude viacej zrat :D ,ale zas to bude lepsie drzat na ceste a samozrejme vyzerat. Keby som vyberal znova, tak to budu zas 16tky

Napsal: 26 bře 2008, 10:15
od o5martin
tom píše:Já kdybych tenkrát věděl jak na našich silnicích budou tvrdý 15", tak jsem zůstal u 14", ale když už jednou mám 15" tak je holt používám. :evil:
Souhlasim s tebou, já se jich zbavil a vrátil na 14"
Mám tam teď 195/65 R14 a je to akorát
Obrázek

Napsal: 26 bře 2008, 10:18
od o5martin
hubis píše:
o5martin píše:
tom píše: Nižší pneu dát na 14 nemůžeš, auto by jelo pomaleji...
Základ je 185/65 někdo dává 195/60 (je to průměrově téměř totožné)...
Ale z boku auto vypadá pořád stejně.
a já měl dojem že 14" 185/65 je stejný průměr jako 195/65 jen se mění šířka..... ???
Ne. Je to jinak.
spočítej zde http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php
Ostatní zde: http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php
Řekl bych, že pokud by to mělo být věrohodné tak by se tam měla ještě zadávat šířka ráfku ne ? pneumatika bude jinak vysoká na ráfku 5,5J a na ráfku 6,5J aspoň si to myslim....

Napsal: 26 bře 2008, 11:15
od DanyII
Sirka rafiku na vyske, rofile pneumatiky nic nemeni, akurat patka bude oproti bocnici bud viac schovana (uzsi rafik) alebo vystrcena (sirsi)

Napsal: 26 bře 2008, 11:27
od o5martin
DanyII píše:Sirka rafiku na vyske, rofile pneumatiky nic nemeni, akurat patka bude oproti bocnici bud viac schovana (uzsi rafik) alebo vystrcena (sirsi)
přesto si myslim že se při širším ráfku pneu víc roztáhne do strany a mírně sníží a naopak

Napsal: 26 bře 2008, 12:01
od Mexican
o5martin píše:
DanyII píše:Sirka rafiku na vyske, rofile pneumatiky nic nemeni, akurat patka bude oproti bocnici bud viac schovana (uzsi rafik) alebo vystrcena (sirsi)
přesto si myslim že se při širším ráfku pneu víc roztáhne do strany a mírně sníží a naopak
ak mas sirsi rafik, vyska ostane rovnaka. Co sa zmeni je osadenie pneu do rafku - ak je sirsi raf, zrejme bude ulozenie istejsie - pneu sa nebude tak prehybat napr v zakrutach.

teraz co som osadzal letne 15" so sirkou 195 dal som tam raf so sirkou 6,5 a myslim, ze je to tak akurat.. 7 by uz asi bolo moc :D

Napsal: 26 bře 2008, 13:33
od suicycomania
7x16 A TEĎ BABO RAĎ!!!!Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 26 bře 2008, 13:34
od David C3
14 na zimu 15 na léto.. jízdní vlastnosti jsou super a vůbec to není tvrdé.. jak psal Tom.. 195/55/15 SUPER!!!! a hlavně to auto vypada pěkně. vlastně nornálně...

Napsal: 26 bře 2008, 13:37
od Selshig
suicycomania píše:7x16 A TEĎ BABO RAĎ!!!!Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
prvni nebo poslední ja bych bral poslední...rty sjou very good

Napsal: 26 bře 2008, 14:25
od Mexican
suicycomania píše:7x16 A TEĎ BABO RAĎ!!!!Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
prve ani posledne nie.. True Blue je tmavy, zaniklo by to... druhy disk - accent ma dost male brzdove kotuce a to by to kolo vyzeralo prilis prazdne.. hlasoval by som za predposledny :)

Napsal: 26 bře 2008, 15:54
od peaty
tom píše:Nižší pneu dát na 14 nemůžeš, auto by jelo pomaleji...
Základ je 185/65 někdo dává 195/60 (je to průměrově téměř totožné)...
Ale z boku auto vypadá pořád stejně.
Ja mam na Accentovi zimne 185/60... Rozdiel v obvode je nejeke 3%, ale zaroven to ma priaznivy vplyv na spotrebu :) (Aj ked to bude skor klamlivy jav :? ) Sam som zvedavy, ci pri prezuti na letne pneu pojde spotreba vyssie...

Napsal: 26 bře 2008, 16:03
od DanyII
Peaty, bude to urcite klamlivy jav, v reale nabehas menej kilometrov a pojdes pomalsie ako ti ukazuje pocitadlo a tacho. Mas mensi obvod kola, cize prejdes mensiu vzdialenost na jeden otoc.

Napsal: 26 bře 2008, 18:41
od tom
DanyII píše:Peaty, bude to urcite klamlivy jav, v reale nabehas menej kilometrov a pojdes pomalsie ako ti ukazuje pocitadlo a tacho. Mas mensi obvod kola, cize prejdes mensiu vzdialenost na jeden otoc.
Přesně tak...

Napsal: 27 bře 2008, 07:24
od rokolo
peaty píše:
tom píše:Nižší pneu dát na 14 nemůžeš, auto by jelo pomaleji...
Základ je 185/65 někdo dává 195/60 (je to průměrově téměř totožné)...
Ale z boku auto vypadá pořád stejně.
Ja mam na Accentovi zimne 185/60... Rozdiel v obvode je nejeke 3%, ale zaroven to ma priaznivy vplyv na spotrebu :) (Aj ked to bude skor klamlivy jav :? ) Sam som zvedavy, ci pri prezuti na letne pneu pojde spotreba vyssie...
No vidíš, já jsem si od počátku myslel, že si pořídím letní pneu 195/50/R15. Ale když jsem si ty údaje vložil do počítadla, tak mi vyšly stejné hodnoty jako u těch tvých zimních pneumatik 185/60/R14....tzn. zmenšení obvodu přes 3% (něco málo přes 6cm) a to se mi přestalo líbit.
Jak říká Tom a DanyII, tak na jedno otočení kola ujedeš méně (6,3cm) a tím pádem jedeš i pomaleji. Pokud chceš dojet ostatní, musíš na to více šlápnout, máš větší otáčky a tím i větší spotřebu. To je teorie....jde o to, jak velice se to projeví v praxi, ale každopádně se mi to nelíbí a jsem z toho smutný. Líbil se mi nižší profil i cenová relace u pneumatik 195/50.
No asi půjdu do těch předepsaných 195/55/R15.

disky

Napsal: 27 bře 2008, 13:48
od dav
Vaše problémy bych chtěl mít. Hlavně, že se mi líbí, můžu namontovat (techničák) a hurá do světa. Krása je krása, :P něco se obětovat musí.