Spotreba Elantra CRDI
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Spotreba Elantra CRDI
Otázka na spotřebu podle PP: Není to jen můj objev, že počítač měří víc. Rozdíl proti skutečné spotřebě je cca 0,4 litru. Vím, že když mám průměrnou spotřebu 5,4 lt, tak mi to vyjde po dotankování na pět českých na stole. Rezerva je min. 7-8 litrů, protože hrozí fatální závada, když se nádrž vyjede do sucha. To prosím nezkoušejte, může se zničit čerpadlo.
Aktuálně mám spotřebu s aditivem VIF pod pěti litry (4,8), za ideálních podmínek mimo Phu v létě se dá jezdit na 4,5 litru nafty. Ale točím jen do 2200 ot., tedy jízda do tachometrových 110 km/h.
Aktuálně mám spotřebu s aditivem VIF pod pěti litry (4,8), za ideálních podmínek mimo Phu v létě se dá jezdit na 4,5 litru nafty. Ale točím jen do 2200 ot., tedy jízda do tachometrových 110 km/h.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
- Reklama
Re: Spotreba Elantra CRDI
Zaujimavé čítanie o spotrebe. Môj kolega si v júli 2008 kúpil nového tuscona s motorom 2.0 benzín. Keď som sa ho opýtal, koľko mu to žerie, povedal, že 10,5-11 l. Pre mňa je to veľký rozdiel voči nafte. A keď porovnám jeho výkon 104 kW a môj 82 kW a spotrebu, jednoznačne u mňa víťazí nafta.
Niektorí tu písali, že mimo mesta jazdia aj okolo 4,6 - 5 l. Neviem podľa výbavy, mne palubný pc ukazuje iba dlhodobú spotrebu. To znamená, že keď idem mimo mesta a pp ukazuje napr. 6,8 tak auto v skutočnosti žerie napr. 5 l?
Niektorí tu písali, že mimo mesta jazdia aj okolo 4,6 - 5 l. Neviem podľa výbavy, mne palubný pc ukazuje iba dlhodobú spotrebu. To znamená, že keď idem mimo mesta a pp ukazuje napr. 6,8 tak auto v skutočnosti žerie napr. 5 l?
jokocece
Re: Spotreba Elantra CRDI
jokocece: ano, pokud mas dlouhodobou spotrebu 6,8 uz treba vic jak 1500km, zcela jiste se muze stat, ze urcitou tras jedes za 5 litru, ale s pocitacem to moc nehne. Musel bys jet trasui umerne dlouho prumerne spotrebe a na ni ujete vzdalenosti, aby se hodnoty zacaly hybat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Milý jokocece, stačí zmáčknout /podržet dvě tři sekundy/ jeden knoflík nalevo vedle volantu, vynulovat tak počítač. Pak se ti ukáže jak okamžitá spotřeba tak s nabíhajícími km spotřeba průměrná do příštího vynulování PP. Pokud nevíš jak, pak je to tak: Nastavíš PP na prům. spotřebu a zmáčkneš a držíš. Objeví se -- a po ujetí cca 400 až 500 m naskočí údaj o momentální spotřebě, resp. spotřeba vypočítaná ze vzdálenosti půl km. Jak se zvyšuje vzdálenost, mění se údaj spotřeby vypočítaný z neustále se prodlužující ujeté vzdálenosti.
Posledně se mi stalo, že spotřeba v jednu chvíli překročila 25 litrů. Vynuloval jsem před nastartováním, krátce couval, vyjel do kopce a než se trochu zahřál motor, resp. olej, žralo to jak kráva. Pak je hezké sledovat, jak spotřeba padá dolů až k 5,2 litru /ve skutečnosti 4,8/.
Posledně se mi stalo, že spotřeba v jednu chvíli překročila 25 litrů. Vynuloval jsem před nastartováním, krátce couval, vyjel do kopce a než se trochu zahřál motor, resp. olej, žralo to jak kráva. Pak je hezké sledovat, jak spotřeba padá dolů až k 5,2 litru /ve skutečnosti 4,8/.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Spotreba Elantra CRDI
Ooooo, 4,8...nadhera... ja na to nulovani ted nejak kaslu, takze rano 8km, odpol zpatky, couracky a za tyden z toho mam prumernou 6, ale ta uz zustava. ted musim nekam zajet, takze to asi klesne. Ale minimalne 400km jsem nenuloval.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Ďakujem za radu. Už som to bol aj vyskúšať. Mám elu asi pol roka a nešlo mi do hlavy, že tu stále píšete o momentálnej spotrebe. Teraz už viem ako na to. Ukazuje PP ešte niečo okrem aktuálnej spotreby, dojazdu, ubehnutých km od posledného nulovania a najazdených km?
Podľa TP elantra pri 90 km za hodinu, by mala spapať 4,9 l. Doteraz som tomuto nejako neveril, ale po sledovaní momentálnej spotreby tomu verím, a keď ešte odrátam 0,4 l čo ukazuje PP naviac - spokojnosť.
Ešte by mala zaujímala jedna vec. Keď som šiel dolu kopcom so zaradeným prevodovým stupňom a noha dolu z plynu, ukazovalo spotrebu asi 2-3 l. Keď som vyradil a šiel bez zaradeného prevodového stupňa, ukazoval PP 0,9 -1 l. Chcem sa opýtať podľa čoho PP ukazuje a či motor žerie aj keď nemám nohu na plyne?
Podľa TP elantra pri 90 km za hodinu, by mala spapať 4,9 l. Doteraz som tomuto nejako neveril, ale po sledovaní momentálnej spotreby tomu verím, a keď ešte odrátam 0,4 l čo ukazuje PP naviac - spokojnosť.
Ešte by mala zaujímala jedna vec. Keď som šiel dolu kopcom so zaradeným prevodovým stupňom a noha dolu z plynu, ukazovalo spotrebu asi 2-3 l. Keď som vyradil a šiel bez zaradeného prevodového stupňa, ukazoval PP 0,9 -1 l. Chcem sa opýtať podľa čoho PP ukazuje a či motor žerie aj keď nemám nohu na plyne?
jokocece
Re: Spotreba Elantra CRDI
jokocece: pri 90k,/h po rovine by mela Ela papat jeste mene, nez pises. Zatim jsem nikdy nezkoumal realnou spotrebu, jen tu pole PP, jelikoz jsem spokojenej, tak to nepocitam.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Spotřeba by měla jít při ustálené rychlosti 90 km/h se zahřátým motorem pod 4,5 l.
Hospodárná jízda je o zachování energie. Ideál spočívá v dosáhnutí optimální rychlosti a její udržování na trati bez převýšení, bez řazení po co nejdelší dobu. Když vidíš překážku, semafor apod a musíš zpomalit, můžeš brzdit motorem nebo dojíždět na neutrál. V prvním případě je momentální spotřeba 0, protože se uzavírá přívod paliva. Jenže prudce ztrácíš kinetickou energii, kterou pak získáš opět akcelerací a vyšší spotřebou při ní. Hodí se tam, kde se stejně musí brzdit /např. dojezd na červenou, k pomalejšímu vozidlu/, šetří se i brzdy. Dá se podřazovat na nižší kvalt, tím se zvýší brzdicí efekt a šetří brzdy, ale pozor na prudký záběr /pouštění spojky/, protože trpí setrvačník, převodovka, spojka...
Jízda na neutrál z kopce je výhodná např. na dálnici. Vyhodíš kvalt a jedeš setrvačností, když auto zpomalí pod určitou rychlost, např. 100 km/h, opět dáš za 5 a jedeš dál. Jde o hospodaření s kinetickou energií, resp. energií v palivu. Proč točit zbytečně z kopce motor, když vozidlo je gravitací hnáno stejně rychle i bez motoru, že?
Eto vsjo.
Hospodárná jízda je o zachování energie. Ideál spočívá v dosáhnutí optimální rychlosti a její udržování na trati bez převýšení, bez řazení po co nejdelší dobu. Když vidíš překážku, semafor apod a musíš zpomalit, můžeš brzdit motorem nebo dojíždět na neutrál. V prvním případě je momentální spotřeba 0, protože se uzavírá přívod paliva. Jenže prudce ztrácíš kinetickou energii, kterou pak získáš opět akcelerací a vyšší spotřebou při ní. Hodí se tam, kde se stejně musí brzdit /např. dojezd na červenou, k pomalejšímu vozidlu/, šetří se i brzdy. Dá se podřazovat na nižší kvalt, tím se zvýší brzdicí efekt a šetří brzdy, ale pozor na prudký záběr /pouštění spojky/, protože trpí setrvačník, převodovka, spojka...
Jízda na neutrál z kopce je výhodná např. na dálnici. Vyhodíš kvalt a jedeš setrvačností, když auto zpomalí pod určitou rychlost, např. 100 km/h, opět dáš za 5 a jedeš dál. Jde o hospodaření s kinetickou energií, resp. energií v palivu. Proč točit zbytečně z kopce motor, když vozidlo je gravitací hnáno stejně rychle i bez motoru, že?
Eto vsjo.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Spotreba Elantra CRDI
Donald: u turbomotoru se vyrazne nedoporucuje jezdit na neutral. Nevim presne proc, udajne se ma snizit mazivost turba.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Ale to je naprosté nedorozumění. Turbo se začne mazat asi po 20 sekundách, když nastartuješ motor. Do té doby nemáš tlačit na plyn, protože se roztočí turbo na sucho. Totéž platí při dojezdu - nechat chvíli motor klapat na volnoběh. Ostatně ti nic jinýho nezbývá. Teď jsem jel z Mělníka na Českou Lípu a jsou tam 4 semafory kvůli opravám - čekali jsme tam dohromady skoro půlhodinu. A to nic jiného neděláš než že stojíš se zap. motorem, občas popojedeš bez plynu.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Spotreba Elantra CRDI
To je dobrej úsek.Jen v Liběchově dvoje semafory.Už aby ty kanály ,nebo co to dělají,dodělali.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Spotreba Elantra CRDI
Ja mel na mysli hlavne dalnici jizdy..treba ve 130 vyradit z kopce...to bych si netrouf. to samy zapnou v tyhle rychlosti klimaizace na zarazenou rychlost. a chvili vyslapnu rychlost, zapnu cudlik a zase pokracuju. Vim, jak takhle dopadlo par CRDicek.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
Hardcame, tak mi sděl to tajemství, co se s nimi stalo. Neříkej mi, že přišly do pekla.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Spotreba Elantra CRDI
Donald: to neni takovy tajemstvi...byl jsem nekdy v cervenci v Nubo cau, staly tam dve Crdi, jejiz majitele seply kolem 3-4 tisic klimu a rupnul remen. prirovnavali to k tomu, jako kdyz bezis a nekdo Ti na ramena hodi batoh s cihlami. Ze pry at radsi vyradim na neutral...tech El uz tam pry meli vic.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotreba Elantra CRDI
aha, až teď jsem to pochopil
já myslel, že máš výhrady proti jízdě na neutrál z kopce
klimu, protože jsem skblík, zapínám hlavně když dojíždím na neutrál, do tahu ji vypínám
já myslel, že máš výhrady proti jízdě na neutrál z kopce
klimu, protože jsem skblík, zapínám hlavně když dojíždím na neutrál, do tahu ji vypínám
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)