Stránka 7 z 7

Re: odstrikovace na xenony

Napsal: 02 říj 2007, 20:17
od Veider
jirka.x píše:Podle me je to pekna blbost ze museji byt odstrikovace ....vemte si kdyz se vam na svetlo rozprskne nejaka poradna mura nebo vcela tak to asi tezko nejaky odstrikovac odstrani.....jiank mam ty 6000K a jsem nad miru spokojenej vubec bych uz nemenil ...jese bych rad dal nejaky ty bily zarovky do parkovacek ale nevim jaky a kde koupit...
Blbost neblbost, zákon hovoří jasně. Ostřikovače u xenonových světel být musí. Spekulace jsou poměrně nesmyslné, myslet si můžeš co chceš, pokud máš xenony a nemáš ostřik světel, neměl bys projít STK (normální) a když tě zastaví policajti a všimnou si toho, máš problém.

Napsal: 06 říj 2007, 21:30
od Zamo
Tak dnes jsem nainstaloval H.I.D. sadu do svého Santy.
Před přestavbou jsem ze vzdálenosti 130 cm v ose tlumeného světla naměřil luxmetrem intenzitu osvětlení 680 lx. Po přestavbě v témže bodě 1405 lx. Přechod mezi osvětlenou a neosvětlenou částí je beze změn.
Večer jsem byl Santu projet. Rozdíl je opravdu velmi znát. Co je zajímavé: na předchozích autě jsem měl originál xenony s automatickou regulací a co chvíli na mne někdo zablikal. Dnes ani jednou. H7 mají teplotu 6000K.
Několik poznámek k instalaci: měniče jsem v držácích otočil, jinak by je nebylo jak uchytit. V návodu je napsáno "vyvrtat otvor 23 mm" - musel jsem částečně rozebrat konektor 12V který se zasouvá do měniče (sundat krytku) a uštípnout z jedné strany ještě 1 mm, jinak bych jej neprostrčil tou vyvrtanou dírou. Pravý měnič jsem uchytil dodaným šroubem v připraveném otvoru vedle nádobky chladící kapaliny, levý měnič jsem uchytil po odpojení a vyjmutí akumulátoru pod šroub uchycující plastový kryt pod levým světlem (při čelním pohledu: pod šroub vpravo od upevňujícího šroubu akumulátoru. V držácích měničů je perko, které by mělo měnič aretovat proti vypadnutí. To jsem po obráceném zasunutí měniče malými špičatými kleštěmi vytočil tak, aby se měnič do něj zapřel a již nevypadl. Volnou část přívodních kabelů jsem stáhl rychloupínacím páskem.
Pozor na polaritu napětí - oba kabely vedoucí do konektoru H7 jsou bílé. Kdo nemáte voltmetr, použijte jednoduše žárovkovou zkoušečku. Jinak platí: + červený, - černý. Správnou polaritu konektoru 12V jsem vyčetl z originálního návodu, obrázek v českém překladu je nekvalitní.

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: odstrikovace na xenony

Napsal: 06 říj 2007, 22:18
od Zamo
Veider píše:
jirka.x píše:Podle me je to pekna blbost ze museji byt odstrikovace ....vemte si kdyz se vam na svetlo rozprskne nejaka poradna mura nebo vcela tak to asi tezko nejaky odstrikovac odstrani.....jiank mam ty 6000K a jsem nad miru spokojenej vubec bych uz nemenil ...jese bych rad dal nejaky ty bily zarovky do parkovacek ale nevim jaky a kde koupit...
Blbost neblbost, zákon hovoří jasně. Ostřikovače u xenonových světel být musí. Spekulace jsou poměrně nesmyslné, myslet si můžeš co chceš, pokud máš xenony a nemáš ostřik světel, neměl bys projít STK (normální) a když tě zastaví policajti a všimnou si toho, máš problém.
U Octávky II jsem si nechal po zavedení zákona aktivovat denní svícení. Po nastartování motoru se mi automaticky rozsvítily xenony. Jenže ostřikovače zůstaly nefunkční, dokud jsem večer nerozsvítil světla ručně. Když si představím hustotu provozu, kde se ani dálková světla nedají zapnout, je večerní zapínání světel zcela zbytečné. Tak k čemu pak jsou ostřikovače, když v poloze 0 přepínače světel nefungují.

Re: odstrikovace na xenony

Napsal: 07 říj 2007, 06:12
od SuperMUF
Veider píše:
jirka.x píše:Podle me je to pekna blbost ze museji byt odstrikovace ....vemte si kdyz se vam na svetlo rozprskne nejaka poradna mura nebo vcela tak to asi tezko nejaky odstrikovac odstrani.....jiank mam ty 6000K a jsem nad miru spokojenej vubec bych uz nemenil ...jese bych rad dal nejaky ty bily zarovky do parkovacek ale nevim jaky a kde koupit...
Blbost neblbost, zákon hovoří jasně. Ostřikovače u xenonových světel být musí. Spekulace jsou poměrně nesmyslné, myslet si můžeš co chceš, pokud máš xenony a nemáš ostřik světel, neměl bys projít STK (normální) a když tě zastaví policajti a všimnou si toho, máš problém.
Docela dost dlouho jsem to hledal ale NIKDE jsem nenašel na netu jediný zákonný důvod pro to abych MUSEL MÍT ostřikovače a automatickou regulaci na Xenony ... Všichni Ti co o to m tady mluví jako že je to zákonem dané jistě vědí kterým a kde to na netu najdu ... Protože o HID-xenonech uvažuji tak bych byl za takový odkaz rád protože bych nerad platil pokutu ... Ale takové to radění bez opory v zákoně ? To je spíš prudění ...

Stačí?

Napsal: 26 pro 2007, 13:04
od jandaxx
Podmienky pre homologizáciu svetlometov motorových vozidiel, vybavených svetelnými zdrojmi s plynovými výbojkami ustanovuje predpis č. 98 EHK OSN a platí aj na Slovensku. Autor problematiku osobne konzultoval so Štátnym dopravným úradom na Ministerstve Dopravy Pôšt a Telekomunikácii SR a s technikom spoločnosti Slovdekra, s.r.o vykonávajúcou technické kontroly vozidiel.

Je to technická vyhláška, která platí v celé EU, tedy i u nás.

Re: obrysové svetla na New SF

Napsal: 16 led 2008, 01:55
od santafe007
skalka píše:Obrázek
vipe, samozrejme som zháňal tie žiarovky a dostal som sa až k H6W BlueVision od PHILIPSu na patici BAX9s, kde výrobca zaručoval 3400°K. Stáli ma neuveriteľných 620,-Sk!! (2ks) a efekt NULOVÝ. Svietili ako obyčajné H6. Kto budete kupovať sadu Blue Vision od PHILIPS - bacha na to.

Ešte by som chcel skúsiť "12V 6W BAX9s H6W BLUE halogen" od AUTOLAMP.CZ, ak to nepomôže začnem hľadať 12V vysokosvietivú LED buď bielu alebo modrú a upravím konektor.

Ak máte niekdo s týmto skúsenosti, šupnite sem príspevok.[/quote]


Ahoj,
jak si vyresil tu zarovku?
dal si LED?

diky!