Stránka 7 z 9
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 18:59
od laufas
cus. my teda esp + asr nemame, ale co znam asr z koktavky, tak ani nemusis ridit a poznas, ze asr brani prokluzu. - myslim jako pri vytaceni na 1, 2. kontrolka nekontrolka, proste to slysis a vnimas.
k tomu esp - sak to je znama vec, ze mnohokrat ani ridic nema tuseni, ze ztraci adhezi. elektro ruluez
Bral bych to no
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 19:05
od 89majlo96
mne sa dnes stala nasledovna vec a neveril som vlastnym zmyslom
Na kolajach na dvore mam cisty lad a dnes som sa rozbiehal cez spojku bez plynu a auto mi zacalo hrabat na mieste a neveril som tomu, stalo sa to uz niekomu ?
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 19:17
od laufas
he?
jako ze jen pres spojku ti to hrabalo? no asi mas peknej led no. tak na brusle
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 19:20
od 89majlo96
hej hej len cez spojku, nohu som na plyne ani nemal a hrabalo no
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 19:32
od laufas
asi je cas prezout slicky nebo rozbit ten led no
btw malinko se divim, ptze i30 je vodspodu silenej lenoch
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 21:43
od SKV
To by znamenalo, že spojka trochu zabírá i zcela zmáčknutá, každopádně by to
protiprokluz měl zmáknout, spojka nespojka
. Horší kdyby to hrabalo na neutrál.
Ať žije kouzlo korejských aut!!!
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 21:47
od laufas
majlo nema myslim ASR a on mysli pri rozjezdu, ne? jako ze by to hrabalo pri seslapnute spojce? to néé
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 22:27
od Dire
Bez vyslapnutej spojky a bez plynu preco nie? Studeny motor, otacky urcite cez 1200. Neviem, ci mas diesel, ale krutak je dost velky a na lade...
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 22:54
od 89majlo96
Ano bol studeny motor, lad je taky smyklavy ze ked idem po nom tak neudrzim ani rovnu stopu a stale ma berie mimo pasov. ASR nemam, motor mam 1,4 CVVT. Bola zaradena jednotka a pomaly som pustal spojku bez plynu.
A to s tym neutralom
Kamarat ma renault 19 a tomu sa na neutrali auto po pusteni spojky o kusocek pohne
Re: ESP i30
Napsal: 10 úno 2010, 23:39
od Hardcam
Na ledu moc fyzikalni zakony neplati, led je led, ani sebelepsi zarizeni nebo pneumatiky s nim neumi pracovat. Jinak s tim prokluzem i na rozjezd bez plynu se mi to stalo nedavno, je to celkem zabavne, obzvlast se sjetymi zimnimi pneumatikami.
Re: ESP i30
Napsal: 11 úno 2010, 14:57
od laufas
89majlo96 píše: Bola zaradena jednotka a pomaly som pustal spojku bez plynu.
:
no dyt rikam. jinak to u novyho auta ani nejde
Re: ESP i30
Napsal: 12 úno 2010, 10:10
od Laxius
Caute, tak vcera v BA bolo idealne pocasie na vyskusanie si ESP a samozrejme so to vyuzil. Cestou domov z roboty cerstvo napadnuty sneh na zladovatenej ceste. Prvu 90stupnovu zatacku pri robote som zobral s ESP a schvalne som do nej siel trosku rychlejsie, odchadzal som neskor z roboty, takze premavka bola nulova. ESP zablikalo a auticko krasne pribrzdilo. Do druhej som siel klasicky a v strede zatacky som stupil trosku na plyn, auto sa chcelo smyknut, ESP zablikalo a udrzal som si stopu
Do tretej zatacky som siel bez ESP a som ju zobral s rucnou, ale to uz len tak pre srandu
Jasne bol citit zasah ESP v oboch pripadoch a velmi ma potesilo, ako krasne elektronika skroigovala moju "zlu" jazdu. Bolo to ale pri rychlostiach 30-50km/h, neviem ako by to bolo pri vyssich rychlostiach, tam by som to veru uz len tak neskusal na ceste so zabradlim a autami naokolo...
Ak to teda zhrniem, ESP funguje krasne a efektivne a aj napriek tomu, ze som mal povodne pocit, ze obcas zabera neskoro, vcera som sa presvedcil, ze je to tak akurat.
Re: ESP i30
Napsal: 12 úno 2010, 10:25
od matysekul
Tam je problém,že při vyšších rychlostech,nebo na ledě.Sebelepší ESP se v těhle podmínkách moc nechytá. Fyzika je neúprosná.
Re: ESP i30
Napsal: 21 úno 2010, 19:08
od be.sport
Na aukru jsou dva kusy ridici jednotky ESP pro i30,
kdyz pominu problem se zarukou tak jak velky by mohl byt
problem dodatecne udelat ESP v aute bez ?..
kabelovy svazek by mohl byt univerzalni...
co loziska na napravach? jsou u i30 dva typy nebo je taky jeden univerzalni?
komunikace s RJ auta.?
ptam se spis pro zajimavost nez abych se v tom vrtal...
Re: ESP i30
Napsal: 21 úno 2010, 20:55
od alarm
majlo:
Nečuduj sa.Matematika.
Pri štarte studeného motora ide bohatá zmes(sytič). Voĺnobežné otáčky okolo 1 200,motor pri týchto otáčkach už má nejaký výkon. Keď to prejde prevodovkou, na kolesách dostaneš hnaciu silu, ktorá je väčšia ako sila, ktorú je schopná pneu preniesť pri tvojich adhéznych podmienkach.
Ja ráno , po naštartovaní, ak je chladno, vychádzam s parkoviska bez plynu, na pohyb mi stačí len "sytič".