Stránka 7 z 12
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 22 led 2011, 20:15
od Mexican
jarous020 a kolko mas s tym chipom najazdene? len aby sa to pri 50 000 nezacalo sypat
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 22 led 2011, 20:29
od jarous020
Mexican píše:jarous020 a kolko mas s tym chipom najazdene? len aby sa to pri 50 000 nezacalo sypat
cca 2 roky a áca má nalítáno 66 tis.
a nevím proč by se to mělo začít sipat ? jediné úpravy byli v řídící jednotce, do turba se mi nehrabali..
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 08:46
od Vilda
jarous020 píše:
já s tim nemam problém,
naopak, řek bych že to tomu autu prospívá.
Jestli zrovna tohle motoru prospívá, to si opravdu nemyslím
komponenty v motoru jsou stavěné na určitou zátěž, kterou Ty o dost zvýšíš a řekl bych, že zrovna váš motor, už je našponovanej až, až, na 1.5ku 110 koní
.... ano Ty máš pocit, teda on není pocit .... motor jde lépe za plynem a má lepší tah v kopcích atd. ale to, jestli to motoru nevadí, poznáš až za nějaký čas .... a už jsem viděl pár načipovaných motorů s prasklou klikou .... ještě mám pár kámošů, kteří pořád řemeslo dělají. Navíc žádná firma, která se čipováním zabývá, Tě určitě nebude přesvědčovat o tom, že by to mohlo motoru škodit ...
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 12:03
od jarous020
Vilda
taky to čipujou na určité procento ,aby to neublížilo motoru , podle obsahu to čipujou
a myslim si že když to pořád nehoníš na maximum tak se s tím stát nic nemůže, to je jasné když pojedeš třeba 190km/h a pojedeš s tim takhle 200 kyláků tak je jasně že ten motor trpí jako blázen, ale to by trpěl každý motor s timto výkonem..
ale v běžném provozu se s tím nic nemůže stát, protože ho využíváš na stejnou zátěž na jakou když to neni čiplé, to je můj názor
nikomu to nevnucuju, ale já jsem s tím nadmíru spokojenej
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 12:23
od tombas
Žádný motor není konstruovaný tak, aby výrobcem nastavený výkon byl limitní. Je běžnou praxí, že stejný motor se nabízí v několika výkonových variantách a rozdíl je jen v SW řídící jednotky.
A protože i výrobce musí garantovat určitou životnost, nastavené parametry a výkon jsou pod konstrukčními možnostmi.
Rozumné navýšení výkonu SW úpravou by tedy nemělo mít na vlastní motor negativní vliv, už z toho důvodu, že maximální výkon je využívaný opravdu minimálně a spíše se projeví zlepšení parametrů v nižších otáčkách a při nižším výkonu.
Jinou otázkou je životnost ostatních částí jako je spojka a převodovka, tam může být navýšení především kroutícího momentu problém, protože tyhle komponenty nemusí být na navýšený výkon konstruovány.
Především u spojky se vlivem většího namáhání může zkrátit životnost.
Rozumná optimalizace chipováním (spíše přeprogramováním) by hlavně u méně výkonných motorů měla být přínosem bez negativního vlivu na motor, jako všechno se to ale musí dělat s rozumem.
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 12:36
od whoode
nechcu nic rikat, ale vykon je snižen i kvuli emisím
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 15:05
od tombas
No jasně, těch důvodů je spousta, emise, rozdílné předpisy v jednotlivých státech, výše pojistého... výrobce se snaží přizpůsobit technické parametry jednotlivým trhům, ale samozřejmě kvůli tomu nevyrábí vždy konstrukčně jiný motor.
Právě proto je ještě dostatečný prostor pro individuální úpravy.
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 19:15
od jarous020
tombas
přesně tak.....
s tou spojkou je to pravda, kolega v práci měl načipovanou oktávku tdičko,ale ten to měl víc něž je zdrávo načipované a začala mu odcházet spojka, tak to nechal přečipnout na běžně jak se to čipuje a už nemá s tim problém...
prý jsou tři druhy čipování na spotřebu , na spotřebu a výkon, a pak je na maximální výkon, ale u toho maximálního už právě spotřeba jde mírně na horu ...
já mam ten výkon se spotřebou , takže zlatej střed
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 19:47
od whoode
to ted musi jet jak z praku, a co ve vysokejch otackach? ztrácí nebo táhne az do omezovača?
e: pismeno
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 20:06
od Stanley
Navýšení o pár kW tomu autu vůbec nevadí. Od výroby jsou všechny auta postavené s rezervou. Jestli si nachipujete motor ze 74kW na 96kW tak nějaké opotřebení je minimální ale jestli hrabete do auta s tím, že chcete třeba 125kW tak to už se člověk může bavit o větším opotřebení. Pár kW navíc vůbec nevadí.
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 20:21
od jarous020
whoode píše:to ted musi jet jak z praku, a co ve vysokejch otackach? ztrácí nebo táhne az do omezovača?
e: pismeno
právě ve vyších otáčkách je víc poznat ten chip, ale do omezovače jsem to nikdy netrápil
to je mi líto toho auta
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 21:00
od cert
No, pár motorů po čipu jsem viděl s propáleným pístem.
viz třeba tady zajímavý čtení:
http://www.cert123.ic.cz/chip1.jpg
http://www.cert123.ic.cz/chip2.jpg
http://www.cert123.ic.cz/chip3.jpg
Docela bych někde chtěl na vlastní oči těch 96 kW z Accentího motoru vidět nabržděnejch (samozřejmě ne na kolech, až takovej optimista bych nebyl....).
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 21:06
od Stanley
Tam spíš půjde o kvalitu toho chiptuningu. U nás se není čemu divit..
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 21:11
od cert
StanleyV6:
v článku uvedený značky nejsou nějací garážníci s netbookem... Třeba MTM je jedna ze špičkových ladičských firem na koncernový auta...
Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta
Napsal: 23 led 2011, 21:21
od jarous020
nevim, můj áca jezdí už nějaoku dobu na chipu, deno deně najezdil 60 kyláků a nic. táhne pořád suprově ,žádnej problém se neobjevil, a na garančce taky nic neřikaly....