Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 04 črc 2012, 16:05
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Ahojte všichni,
mám zrovna ten Racechip box instalovanej na všech svých auti je to kategorie a) dle bodu 2 dole. Všechno je to Diesel. A pro zvýšení výkonu to funguje a je to poznatelné.
Zásadní poznatky:
1. Spotřeba se NEsníží. Pokud máte palubní kompl, tak Vám bude sice ukazovat míň, ale to je proto, že většina kompů počítá spotřebu dle tlaku v Commonrailu a době vstřiků. Páč ale tyto krabičky řídící jednotku šálí, a lásí, že je tam nižší tolak než ve skutečnosti, výpočet který ECU děla je tudíž špatný a palubák ukazuje nižší než skutečnou spotřebu. S Oplem Astra jsem jezdil dle PC i za 3.7, ale reál asi 6,5...
2. Dle mých zkušeností existují 3 základní typy powerboxů (nemluvím o magnetech, H2O a podobných volovinách)
a) Zvýšení tlaku v Commonrailu - pouze Diesel, napojí se na čidlo commonrailu - okolo 5 - 10 tis Kč - modifikuje (vetšinou snižuje) napětí, které posílá čidlo commonrailu do ECU. ECU zvyšuje tlak v railu dokud upravená hodnota z powerboxu není rovna tabulkovými hodnotám. Výsledek je lepší accelerace a výkon - nikoli lepší spotřeba. Tyhle krabičky musí číst signál z railu, dekodovat a transformovat, takže to nejsou žádný úplně jednoduchý blbinky.
b) Powersrágory/rezistory - jak diesel tak benzín - cena různá - to jsou krabičky, které když vykucháte, tak najdete jeden odpor napojenej na drát dovnitř a ven. Principem je jednoduchá změna odporu na váze vzduchu. Studenější vzduch = více kyslíku (na stejný objem nasávaného vzduchu) = proto jednotka dává víc paliva. Přidáním odporu (sériově zapojeno) šálíte ECU, že okolní teplota je nižší než ve skutečnosti a ECU tím dává více paliva. Výsledek jsem nikdy moc nepozoroval, spíše auto více kouří. Tento chip si můžete udělat sami, stačí jen zapojit odpor na správnej drát váhy vzduchu, bude Vás to stát nějaký měření a asi 10 Kč za ten odpor a nějaký napojení (pokud to má nějak vypadat)
c) Prodloužení délky vstřiku - Diesel i benzín - Tohle jsou nejdražší potvory (10 000 Kč a více), ale dle mé zkušenosti nejúčinější hlavně tam, kde je Turbo. Napojí se přímo na konektory vtřiků. Je to téměř jako chiptuning, kde se mění palivové mapy, ale nezvyšuje se tlak na turbu.
3. Tyto jednotlivé soft způsoby (nejsou zásahem do ECU) zvýšení množství paliva se dají i kombinovat, takže dostanete maximální výkon, který lze dosáhnout pouhým přidáváním paliva. Bude to lépe fungovat v zimě, kdy je hustší vzduch a více kyslíku. V létě Vám bude auto více kouřit a hůř pojede (furt líp než serie, ale ne tak dobře). Kombinací a a c jsem zvýšil výkon u Dieselu ze 110 na 150 kw.
4. Pro další nárůst je potřeba zvýšit přísun vzduchu = zvýšit tlak na turbu (zvýšit limit v ECU prop říépustný tlak na turbu), intercooler před Turbo, nebo větší Intercooler pokud už tam je. Další zlepšení jsou pak větší turbo, nerez výfuk, svody a sání apod, ale to už jde do desítek tisíců...
Snad to alespoň někomu pomůže
mám zrovna ten Racechip box instalovanej na všech svých auti je to kategorie a) dle bodu 2 dole. Všechno je to Diesel. A pro zvýšení výkonu to funguje a je to poznatelné.
Zásadní poznatky:
1. Spotřeba se NEsníží. Pokud máte palubní kompl, tak Vám bude sice ukazovat míň, ale to je proto, že většina kompů počítá spotřebu dle tlaku v Commonrailu a době vstřiků. Páč ale tyto krabičky řídící jednotku šálí, a lásí, že je tam nižší tolak než ve skutečnosti, výpočet který ECU děla je tudíž špatný a palubák ukazuje nižší než skutečnou spotřebu. S Oplem Astra jsem jezdil dle PC i za 3.7, ale reál asi 6,5...
2. Dle mých zkušeností existují 3 základní typy powerboxů (nemluvím o magnetech, H2O a podobných volovinách)
a) Zvýšení tlaku v Commonrailu - pouze Diesel, napojí se na čidlo commonrailu - okolo 5 - 10 tis Kč - modifikuje (vetšinou snižuje) napětí, které posílá čidlo commonrailu do ECU. ECU zvyšuje tlak v railu dokud upravená hodnota z powerboxu není rovna tabulkovými hodnotám. Výsledek je lepší accelerace a výkon - nikoli lepší spotřeba. Tyhle krabičky musí číst signál z railu, dekodovat a transformovat, takže to nejsou žádný úplně jednoduchý blbinky.
b) Powersrágory/rezistory - jak diesel tak benzín - cena různá - to jsou krabičky, které když vykucháte, tak najdete jeden odpor napojenej na drát dovnitř a ven. Principem je jednoduchá změna odporu na váze vzduchu. Studenější vzduch = více kyslíku (na stejný objem nasávaného vzduchu) = proto jednotka dává víc paliva. Přidáním odporu (sériově zapojeno) šálíte ECU, že okolní teplota je nižší než ve skutečnosti a ECU tím dává více paliva. Výsledek jsem nikdy moc nepozoroval, spíše auto více kouří. Tento chip si můžete udělat sami, stačí jen zapojit odpor na správnej drát váhy vzduchu, bude Vás to stát nějaký měření a asi 10 Kč za ten odpor a nějaký napojení (pokud to má nějak vypadat)
c) Prodloužení délky vstřiku - Diesel i benzín - Tohle jsou nejdražší potvory (10 000 Kč a více), ale dle mé zkušenosti nejúčinější hlavně tam, kde je Turbo. Napojí se přímo na konektory vtřiků. Je to téměř jako chiptuning, kde se mění palivové mapy, ale nezvyšuje se tlak na turbu.
3. Tyto jednotlivé soft způsoby (nejsou zásahem do ECU) zvýšení množství paliva se dají i kombinovat, takže dostanete maximální výkon, který lze dosáhnout pouhým přidáváním paliva. Bude to lépe fungovat v zimě, kdy je hustší vzduch a více kyslíku. V létě Vám bude auto více kouřit a hůř pojede (furt líp než serie, ale ne tak dobře). Kombinací a a c jsem zvýšil výkon u Dieselu ze 110 na 150 kw.
4. Pro další nárůst je potřeba zvýšit přísun vzduchu = zvýšit tlak na turbu (zvýšit limit v ECU prop říépustný tlak na turbu), intercooler před Turbo, nebo větší Intercooler pokud už tam je. Další zlepšení jsou pak větší turbo, nerez výfuk, svody a sání apod, ale to už jde do desítek tisíců...
Snad to alespoň někomu pomůže
- Reklama
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
..chtěl jsi napsat za turbo..?Shadow_daemon píše:.
..intercooler před Turbo, nebo větší Intercooler pokud už tam je...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 04 črc 2012, 16:05
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
JJ myslím za Turbo - moje chyba.
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Ahoj máte niekto chipnutý motor 1,4 benzín???
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
a co na nem chces vocypovat? Vedel bych o lepsi investici, nez vyhodit prachy z okna. To sis mel koupit jiny auto nebo jinej motor, bo na tomhle motoru se ti chip neprojevi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- kubad
- **
- Příspěvky: 221
- Registrován: 05 srp 2010, 08:10
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
kamos si to nechal cipnou a prej ze standardne delaj 10% navic, ale nemu tam napustili 15%
v patek me to spokojene vykladal, komu neni rady tomu neni pomoci. Mu ta 1,4 ted jede jak z praku
a spotreba je o pul litru niz podle PP
v patek me to spokojene vykladal, komu neni rady tomu neni pomoci. Mu ta 1,4 ted jede jak z praku
a spotreba je o pul litru niz podle PP
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Takze si precetl co psali na strankach a ted to papouskuje, klasika
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
min. jeden místní 1.4ku čipoval... a rozdíl na brzdě před a po cca 1Ps....takže v rámci chyby měření
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Mno tyhle ty univerzalni krabicky ktere jen modifikuji data jdouci ke vstrikovacum jsou naprd, vubec neresi senzory, zatizeni a nic, jsou to jen tupe krabicky na kterych se rejzuji velke penize ... kdo chce kam, pomozme mu tam
Ja se kdysi taky nechal napalit, sice ne krabickou, ale pseudo tuningovou firmou ABC tuningem - kdyz mi delal Primeru 2.0 TD - neudelali vlastne nic, sbalili prachy a rekli mi ze prej tak za 500 km to poznam ja byl holt neznalej tak jim veril a za 500 km ... nic No holt naletel jsem. Ale ja jsem z tech co svou chybu nevahaji priznat, aby ostatni vedeli a nenaleteli taky.
Mam dobre reference na jednu firmu, kde jsem uz mluvil s majitelem a s lidmi co u nich byli, pujdu s Outlanderem do nich az budu mit najeto tak 30tkm.
Ja se kdysi taky nechal napalit, sice ne krabickou, ale pseudo tuningovou firmou ABC tuningem - kdyz mi delal Primeru 2.0 TD - neudelali vlastne nic, sbalili prachy a rekli mi ze prej tak za 500 km to poznam ja byl holt neznalej tak jim veril a za 500 km ... nic No holt naletel jsem. Ale ja jsem z tech co svou chybu nevahaji priznat, aby ostatni vedeli a nenaleteli taky.
Mam dobre reference na jednu firmu, kde jsem uz mluvil s majitelem a s lidmi co u nich byli, pujdu s Outlanderem do nich az budu mit najeto tak 30tkm.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Nechci zakládat nové téma, tak to hodím sem. Dnes jsem studoval elektronické kompresory, které se montují do sání. Teorie je to minimálně zajímavá natolik, že jsem nad tím strávil pár chvil. Do sání namontujete ventilátor s dostatečně silným motorem, který by dokázal vytvořit přetlak. Na ebay najdete spoustu těchto blbostí.
http://www.ebay.com/itm/For-Hyundai-Eng ... 9c&vxp=mtr
Chlubí se, že dokáží vyvinou až 30 000rpm a tlak 5 psi, což je krásných 0.3 baru. Problém je v tom, že těchto hodnot nedosahují a pokud ano, tak tyto "kompresory" jsou napájeny z autobaterie a mají odběr kolem 25A, což je už poměrně dost. Takže i když do sání dostanete více vzduchu, tak výkon, který získáte navíc motor zase spotřebuje na dobíjení baterie. Navíc tím samozřejmě více zatěžujete baterii, která rychleji odejde.
Jsou ale firmy, kde tyto věci opravdu fungují a nárůst výkonu se pohybuje o nějakých 20-30 koní. Nejsou to už žádné plastové hračky, ale věci z kovů. Vybíjení baterie je řešeno externí baterii. Na internetu lze najít i spousty výsledků z dyna. Háček jak asi tušíte je ale v ceně. Tyto kity stojí kolem 1500$.
http://www.phantomsuperchargers.com/dyno-results.html
Zajímavá jsou hlavně ta videa, kde je vidět opravdu značný rozdíl. Toyota GT86 by asi bez této věci neměla předjet Hondu s2000, která je v sérii o 40 koní výkonnější.
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=39719
http://www.ebay.com/itm/For-Hyundai-Eng ... 9c&vxp=mtr
Chlubí se, že dokáží vyvinou až 30 000rpm a tlak 5 psi, což je krásných 0.3 baru. Problém je v tom, že těchto hodnot nedosahují a pokud ano, tak tyto "kompresory" jsou napájeny z autobaterie a mají odběr kolem 25A, což je už poměrně dost. Takže i když do sání dostanete více vzduchu, tak výkon, který získáte navíc motor zase spotřebuje na dobíjení baterie. Navíc tím samozřejmě více zatěžujete baterii, která rychleji odejde.
Jsou ale firmy, kde tyto věci opravdu fungují a nárůst výkonu se pohybuje o nějakých 20-30 koní. Nejsou to už žádné plastové hračky, ale věci z kovů. Vybíjení baterie je řešeno externí baterii. Na internetu lze najít i spousty výsledků z dyna. Háček jak asi tušíte je ale v ceně. Tyto kity stojí kolem 1500$.
http://www.phantomsuperchargers.com/dyno-results.html
Zajímavá jsou hlavně ta videa, kde je vidět opravdu značný rozdíl. Toyota GT86 by asi bez této věci neměla předjet Hondu s2000, která je v sérii o 40 koní výkonnější.
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=39719
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Mám na prodej raceingbox (powerbox). Měl jsem ho na i30 crdi 1,6, 85kw.
Odpojil jsem před prodejem. Namontovali mi to v autorizovaném servisu KIA (používají stejné motory). Nárůst výkonu byl znát a spotřeba dle pc klesla, rozhodně nebyla vyšši ani dle měření..
cena 2600,- (nový stál 5500,-)
Kdyby měl někdo zájem pište na mail jirkator@email.cz
Díky.
Odpojil jsem před prodejem. Namontovali mi to v autorizovaném servisu KIA (používají stejné motory). Nárůst výkonu byl znát a spotřeba dle pc klesla, rozhodně nebyla vyšši ani dle měření..
cena 2600,- (nový stál 5500,-)
Kdyby měl někdo zájem pište na mail jirkator@email.cz
Díky.
Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
c) Prodloužení délky vstřiku - Diesel i benzín - Tohle jsou nejdražší potvory (10 000 Kč a více), ale dle mé zkušenosti nejúčinější hlavně tam, kde je Turbo. Napojí se přímo na konektory vtřiků. Je to téměř jako chiptuning, kde se mění palivové mapy, ale nezvyšuje se tlak na turbu.
dakujem za vysvetlenie a teraz by si nam mohol dat dake odporucania od ktoreho vyrobcu zobrat powerbox:cize zobrat najvyssiu verziu Racechip alebo DTE alebo Steinbauer?
napriklad na moje 1,6T-GDI v Tucsone
https://www.steinbauer.cc/sk/products/p ... __5mb/cfa/
alebo DTE
https://www.chiptuning.com/en/hyundai/t ... ntrol.html
dakujem za vysvetlenie a teraz by si nam mohol dat dake odporucania od ktoreho vyrobcu zobrat powerbox:cize zobrat najvyssiu verziu Racechip alebo DTE alebo Steinbauer?
napriklad na moje 1,6T-GDI v Tucsone
https://www.steinbauer.cc/sk/products/p ... __5mb/cfa/
alebo DTE
https://www.chiptuning.com/en/hyundai/t ... ntrol.html