Re: Chiptuning i30(racingbox,powerbox,atd.)
Napsal: 04 črc 2012, 16:33
Ahojte všichni,
mám zrovna ten Racechip box instalovanej na všech svých auti je to kategorie a) dle bodu 2 dole. Všechno je to Diesel. A pro zvýšení výkonu to funguje a je to poznatelné.
Zásadní poznatky:
1. Spotřeba se NEsníží. Pokud máte palubní kompl, tak Vám bude sice ukazovat míň, ale to je proto, že většina kompů počítá spotřebu dle tlaku v Commonrailu a době vstřiků. Páč ale tyto krabičky řídící jednotku šálí, a lásí, že je tam nižší tolak než ve skutečnosti, výpočet který ECU děla je tudíž špatný a palubák ukazuje nižší než skutečnou spotřebu. S Oplem Astra jsem jezdil dle PC i za 3.7, ale reál asi 6,5...
2. Dle mých zkušeností existují 3 základní typy powerboxů (nemluvím o magnetech, H2O a podobných volovinách)
a) Zvýšení tlaku v Commonrailu - pouze Diesel, napojí se na čidlo commonrailu - okolo 5 - 10 tis Kč - modifikuje (vetšinou snižuje) napětí, které posílá čidlo commonrailu do ECU. ECU zvyšuje tlak v railu dokud upravená hodnota z powerboxu není rovna tabulkovými hodnotám. Výsledek je lepší accelerace a výkon - nikoli lepší spotřeba. Tyhle krabičky musí číst signál z railu, dekodovat a transformovat, takže to nejsou žádný úplně jednoduchý blbinky.
b) Powersrágory/rezistory - jak diesel tak benzín - cena různá - to jsou krabičky, které když vykucháte, tak najdete jeden odpor napojenej na drát dovnitř a ven. Principem je jednoduchá změna odporu na váze vzduchu. Studenější vzduch = více kyslíku (na stejný objem nasávaného vzduchu) = proto jednotka dává víc paliva. Přidáním odporu (sériově zapojeno) šálíte ECU, že okolní teplota je nižší než ve skutečnosti a ECU tím dává více paliva. Výsledek jsem nikdy moc nepozoroval, spíše auto více kouří. Tento chip si můžete udělat sami, stačí jen zapojit odpor na správnej drát váhy vzduchu, bude Vás to stát nějaký měření a asi 10 Kč za ten odpor a nějaký napojení (pokud to má nějak vypadat)
c) Prodloužení délky vstřiku - Diesel i benzín - Tohle jsou nejdražší potvory (10 000 Kč a více), ale dle mé zkušenosti nejúčinější hlavně tam, kde je Turbo. Napojí se přímo na konektory vtřiků. Je to téměř jako chiptuning, kde se mění palivové mapy, ale nezvyšuje se tlak na turbu.
3. Tyto jednotlivé soft způsoby (nejsou zásahem do ECU) zvýšení množství paliva se dají i kombinovat, takže dostanete maximální výkon, který lze dosáhnout pouhým přidáváním paliva. Bude to lépe fungovat v zimě, kdy je hustší vzduch a více kyslíku. V létě Vám bude auto více kouřit a hůř pojede (furt líp než serie, ale ne tak dobře). Kombinací a a c jsem zvýšil výkon u Dieselu ze 110 na 150 kw.
4. Pro další nárůst je potřeba zvýšit přísun vzduchu = zvýšit tlak na turbu (zvýšit limit v ECU prop říépustný tlak na turbu), intercooler před Turbo, nebo větší Intercooler pokud už tam je. Další zlepšení jsou pak větší turbo, nerez výfuk, svody a sání apod, ale to už jde do desítek tisíců...
Snad to alespoň někomu pomůže
mám zrovna ten Racechip box instalovanej na všech svých auti je to kategorie a) dle bodu 2 dole. Všechno je to Diesel. A pro zvýšení výkonu to funguje a je to poznatelné.
Zásadní poznatky:
1. Spotřeba se NEsníží. Pokud máte palubní kompl, tak Vám bude sice ukazovat míň, ale to je proto, že většina kompů počítá spotřebu dle tlaku v Commonrailu a době vstřiků. Páč ale tyto krabičky řídící jednotku šálí, a lásí, že je tam nižší tolak než ve skutečnosti, výpočet který ECU děla je tudíž špatný a palubák ukazuje nižší než skutečnou spotřebu. S Oplem Astra jsem jezdil dle PC i za 3.7, ale reál asi 6,5...
2. Dle mých zkušeností existují 3 základní typy powerboxů (nemluvím o magnetech, H2O a podobných volovinách)
a) Zvýšení tlaku v Commonrailu - pouze Diesel, napojí se na čidlo commonrailu - okolo 5 - 10 tis Kč - modifikuje (vetšinou snižuje) napětí, které posílá čidlo commonrailu do ECU. ECU zvyšuje tlak v railu dokud upravená hodnota z powerboxu není rovna tabulkovými hodnotám. Výsledek je lepší accelerace a výkon - nikoli lepší spotřeba. Tyhle krabičky musí číst signál z railu, dekodovat a transformovat, takže to nejsou žádný úplně jednoduchý blbinky.
b) Powersrágory/rezistory - jak diesel tak benzín - cena různá - to jsou krabičky, které když vykucháte, tak najdete jeden odpor napojenej na drát dovnitř a ven. Principem je jednoduchá změna odporu na váze vzduchu. Studenější vzduch = více kyslíku (na stejný objem nasávaného vzduchu) = proto jednotka dává víc paliva. Přidáním odporu (sériově zapojeno) šálíte ECU, že okolní teplota je nižší než ve skutečnosti a ECU tím dává více paliva. Výsledek jsem nikdy moc nepozoroval, spíše auto více kouří. Tento chip si můžete udělat sami, stačí jen zapojit odpor na správnej drát váhy vzduchu, bude Vás to stát nějaký měření a asi 10 Kč za ten odpor a nějaký napojení (pokud to má nějak vypadat)
c) Prodloužení délky vstřiku - Diesel i benzín - Tohle jsou nejdražší potvory (10 000 Kč a více), ale dle mé zkušenosti nejúčinější hlavně tam, kde je Turbo. Napojí se přímo na konektory vtřiků. Je to téměř jako chiptuning, kde se mění palivové mapy, ale nezvyšuje se tlak na turbu.
3. Tyto jednotlivé soft způsoby (nejsou zásahem do ECU) zvýšení množství paliva se dají i kombinovat, takže dostanete maximální výkon, který lze dosáhnout pouhým přidáváním paliva. Bude to lépe fungovat v zimě, kdy je hustší vzduch a více kyslíku. V létě Vám bude auto více kouřit a hůř pojede (furt líp než serie, ale ne tak dobře). Kombinací a a c jsem zvýšil výkon u Dieselu ze 110 na 150 kw.
4. Pro další nárůst je potřeba zvýšit přísun vzduchu = zvýšit tlak na turbu (zvýšit limit v ECU prop říépustný tlak na turbu), intercooler před Turbo, nebo větší Intercooler pokud už tam je. Další zlepšení jsou pak větší turbo, nerez výfuk, svody a sání apod, ale to už jde do desítek tisíců...
Snad to alespoň někomu pomůže