Stránka 61 z 88
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 03 črc 2015, 05:46
od omerta2904
Alf6 píše:jakze se ten servis Sarine jmenuje?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tyhle krytky jsem objednal
ahoj, pošli prosím odkaz na ty krytky.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 03 črc 2015, 09:30
od sarin007
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 03 črc 2015, 10:43
od omerta2904
omerta2904 píše:Alf6 píše:jakze se ten servis Sarine jmenuje?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tyhle krytky jsem objednal
ahoj, pošli prosím odkaz na ty krytky.
Alfe, tady to je:
http://www.ebay.com/itm/Fog-Lamp-DRL-LE ... 19df5a35f0
svítí to perfektně. sice u montáže mi řekli, že to je nastaveno na to, že led svítí pořad i v noci, ale zároveň mi řekli, že to není problém, že třeba i30 nastavují taky na to, že to svítí pořad.
Pár policajtů jsem už potkal a nebyl problém. nikdy mi nic neřekli
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 03 črc 2015, 12:42
od Alf6
Odpověd
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
na systém proměnného časování ventilů a jeho ve větší možné míře zanášení karbonem - toto jsem ve své otázce oznacil za zlo
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
a časovanou katastrofu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
( jako klasické EGR) a jak je vidět podle
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
EGR zlo není, protože dýcháme kvůli EGR cistejsi vzduch
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Krásná sluníčková odpověd pro věčné stourali jako jsem já
""
Naše zážehové motory nejsou vybaveny systémem EGR – používáme výhradně tzv. vnitřní recirkulaci, která zajišťuje proměnné časování rozvodu CVVT
Obě zařízení slouží k zajištění předepsaných limitů Nox – není to tedy „zlo“. Náš systém není náchylný k zanášení a je zcela bezproblémový. Není tedy nutné věnovat systému zvláštní pozornost"
Je tedy možne, ze ta vnitrni recilkulace není az takove zlo, jako klasicke EGR? Navíc me nikdo nepresvedci, že EGR a jeho sympatického napojení odpadu ze záchoda na vodovod není pro motor zlo.
PS: Na odpověď jsem cekal 1 měsíc
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 03 črc 2015, 12:58
od sarin007
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 25 črc 2015, 08:48
od Alf6
V americe se od roku 2011 dává do Elanter motor s oznacenim Nu MPi 1.8L.
https://www.hyundaiusa.com/elantra/performance.aspx
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Nu_engine
Píšu to proto, že má stejně jako naše 1,6 MPI také funkci D-CVVT. Myslel jsem si, že je to specialita pouze pro Evropu a to kvůli její striktní politice vuci emisím CO2.
Vzhledem k tomu, že Elantry mají za oceánem nalítány mraky kilometru a jsou tam velice rozsirene a popularni, tak jsem nikde na netu necetl o nejakych problemech se systémem D-CVVT, který kvůli emisim pouziva vnitřní recirkulaci výfukových plynů.
Plán servisnich prohlídek zde:
https://www.hyundaiusa.com/maintenance-schedule/
Olej se u nich meni po 7,500 mílí=cca 12000km. Což je urcite lepší než nasich 20 000
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 27 črc 2015, 09:23
od Alf6
V dnešním SM, který prave vysel se pise nejen o cisticich schopnostech aditivovanych benzinu- test těchto benzinu, ale je tam i zajímavý članek s názvem Karbonové peklo.
[i
]..."Nejvetsi problém s karbonem mají motory, u nichž výrobce musel emisními limity Euro 5 nebo Euro 6 protlacit klasickou technologii MPI s neprimým vstřikováním do sacích kanalu a skrtici klapkou. Vubec nejhorsi je to tam, kde tvorbu usad podporuje zpetne vedení výfukových plynu do sani. A je jedno, zda jde o klasicky ventil EGR s potrubim kolem motoru ci jen promenne casovani ventilu"....[/i]
Pak se zde píše:
...." mnohé přímovstřikové motory se zarůstajícího sání ( karbonem) poucily a vyfukové plyny zpet do sání privádějí opacnym zpusobem - nechají ještě v sací době vyfukove ventily otevrene, sací naopak zavřené. Nasají tedy vyfukove plyny přímo z vyfuku a sání uchovají čisté. Pro výrobce je však tato technologie narocnejsí - vyžaduje promenné casovaní obou vackovych hřídelí..."
Muj skromny zaver je:
Ac Elantra má MPI a ne primovstrik, tak má funkci
D - CVVT a ne CVVT. Cili promenne casovaní obou vackovych hridelí - sací a vyfukové. Tudíž sání není náchylné k usazování karbonu, jako v případe funkce
CVVT
Tudíž by toto vysvětlovalo odpověď
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
, že systém D-CVVT nepotrebuje zadnou zvýšenou pozornost k mozne zvysene mire zanaseni karbonem.
Co jsem si vsiml, tak oznacenim D-CVVT jsou nove vybaveny motory MPI u I30( ostatní modely nevim, nekoukal jsem se
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) . V minulych letech nesly oznaceni pouze CVVT.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 27 črc 2015, 15:39
od Alf6
Koho to nezajímá, tak to nečtěte
Takze potvrzeno. Nasel jsem na googlu toto:
http://www.hyundainews.com/us/en/media/ ... ases/27938
sice se jedna o motor 1,6 GDI , ale také se systémem D-CVVT
Dual Continuously Variable Valve Timing ( D- CVVT) (intake and exhaust camshaft phaser)
cili z clanku volne prelozeno D-CVVT ma duálni promenne casování a to na: vačkový hřídeli výfukových ventilů + vačkové hřídeli sacích ventilů.
u CVVT je pouze casováni sacího vačkovýho hřídele a to je pak ten pruser se zanaseni sání karbonem
Tudíž se potvrzuje to, co jsem napsal v minulem prizpevku,
Proc mne tohle nedokaze napsat technicke oddeleni u
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
? Proc si kuwa musim informace vyhledat vždy sam? Jak je mozne, ze technicke oddeleni nevi rozdíl mezi CVVT a D-CVVT?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
ze jim není hamba..tezky prachy berou a ani nedokazou cloveku dobře poradit když se na ne obratí s dotazem. To uz bych na zakaznicke lince mohl delat ja, protože toho zrejme vim o svém aute vic nez oni
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 29 črc 2015, 20:22
od Alf6
Premyslim, že bych již na kondicni prohlídku nekdy koncem zari - rijna zajel do Strakonic k Fischerovi. Pockam co ještě Sarin a jeho reference.
Co jsem kontaktoval třeba Behounka v Plzni, tak se me ani na email neozvali. Timto jsem Plzen zrejme definitivne pohrbil.
Aspekta takova nemastna - neslana, o Sramkovi a jeho povesti
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=82&t=30240 ze zdejších diskusi jsem toto místo také zavrhl. Behounek neodpovida na email. Takze asi Strakonice.
Ještě jsem tam nabyl, tak alespoň okouknu tamni kočandy
Edit: 20 minut před timto komentem jsem psal zpravu do Hyundai Fischer a ted ve 20:30 ( jo! ted vecer) mne prisla odpověď a primo od prijimaciho technika! tomu ja rikam zakaznicky servis!
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 19 srp 2015, 12:20
od Andy182
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 19 srp 2015, 12:57
od Alf6
Hezká je, ale mne prijde, že dnes ty auta vypadaji všechny stejne. Nastesti nase Elantra je originalni a maximálne si ji lide spletou s I40
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nekomu se libi, nekomu ne. Ale je taková sva..zadna něčí kopie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ta nová vypada jako Mondeo. Nebejt toho zadku. Za me predek palec dolů
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 19 srp 2015, 13:06
od Andy182
je pekná, podľa mňa s tou maskou vyzerá trošku luxusnejšie, možno o triedu vyššie ako súčasná ... a povedal by som že asi aj lepšie ako i40 ... ale som zvedavý na zadok .. ten to môže pokaziť
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.. čo sa mi trošku nepáči je "nízky" predok a "vysoký" zadok (ten mohol byť kúsok nižší)
inak aj mne to hneď pripomenulo mondeo
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 28 srp 2015, 09:18
od Alf6
http://autobild.cas.sk/clanok/197237/te ... anie-vlaku
To je neuveritelne. Zde se zase potvrzuje, že o Elantre nevi prakticky nic i lide jak u nas, tak na SK. Vlastne pisálci co pisou clanky. Jak dlouho se tam Elantra prodava? Porad se pise, ze Elantra ma a nebo mela GDI.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To je tak tezke si ověřit, jaky motor ma a nebo se jen slepe kopiruji ostatní testy?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 28 srp 2015, 11:07
od Alf6
Jeden prizpevatel tu psal před cca 3 lety, ze provozuje Elantru jako vozidlo taxisluzby. Nahoda tomu chtěla, ze jsem narazil na jeho komentar na FB a poprosil ho, zdali by nesdelil svoje poznatky. Uz ma najeto 200 000 km. Poslal jsem mu zpravu stim, ze bych byl velice rad, kdyby sem opet po tech letech napsal a shrnul sve poznatky. Snad se tedy ozve
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 28 srp 2015, 11:50
od Axel.Foley
GDI možná montovali do Ely speciálně pro Slovensko
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)