Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 26 pro 2014, 20:46
Na tom neni nic zvlastniho, to je u TSI bezna vec
Jeste ze mame ty svoje GDIcka
Jeste ze mame ty svoje GDIcka
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
ja presel z TDIcka, bavo jsem mel predtim. Jen ze mam v noze jak atmosfery, tak turbodehty, samozrejme jedu podle b), ale jit sem tam nekam mezi 3500-4500 je provozni nutnost (predjet autobus) a motor pak zere a to me sere Protoze az ho ajedu a bude zrat stejne kolem 6000, tak nereknu ani prd, atmo je atmo a dela to, ale zrat takhle na 3500 otackach cili hodne paliva za ne uplne uzo vykon? No snad se to nejak srovna, kdyz jsem dneska jel z baraku, tak jsem byl na 7,7 coz uz dava vic smysl, ale nuda to byla, to vam povim...serak píše:Tak možností, proč ti to tolik žere je víc:
a.) Vada motoru. Nepříliš pravděpodobné, ale už to tu bylo. Následovala výměna motoru.
b.) Velmi zodpovědný přístup k zajíždení motoru. Čili držíš se mezi 2000-4000 otáčkama a pokud možno
nedržíš dlouho stejné otáčky. V případě tvé spotřeby v podstatě neustálé zrychlování a zpomalování v doporučených otáčkách.
c.) Nezodpovědný přístup k zajíždění motoru.viz. bod b.) ale ve větším rozmezí otáček.
Vzhledem k přechodu z 2.4L BMW bych tipoval na to, že jízda ala páprda v tvém podání je pro ostatní poměrně dynamická jízda.
Mám najeto 2000 Km a průměrná spotřeba je 7,3 litrů. Z toho 70% město. Při delších cestách mimo město jsem pro danou trasu schopný bez problémů jít pod 7 litrů. Když potřebuju předjet tak použiju otáčky z největším krouťákem. Mimochodem, čekám kdy se dostaví ono proklamované oživení motoru. Zatím při zvyšování otáček od 3500-5000 mi přijde průběh celkem lieární. Nic zvláštního se u 4800 neděje.
Ale je fakt, že to zatím ještě moc často nedělám tak uvidíme později.
sice chapu, ze diskutovat na internetu je ztrata casu, ale zjevne jsi necetl o tom, ze jsem atmosferu driv mel a ze me sere to, ze by i30 mela zrat stejne jako 2,4 atmo trojkovy bawo touring pri lehcim autu a o 3 galaxie jinym ridicskym zazitku? Protoze pak bys tohle nenapsal ze?only_one píše:jo Abdule s benzínem se musíš naučit jezdit úsporně, srovnávat se vznětovým čímkoliv je zde zcela bezpředmětné. Pokud jsi od toho čekal úspornost, tak to budeš hodně hodně ale opravdu hodně zklamaný.
necetl, pisu ze motor zajizdim a jezdim tedy jak s hnojem a auto si bere 9 a kus. Kdybych to tlacil jako TDI, kde jsem si vesele dupal na plyn podle chuti, tak snad ani nedojedu od pumpy k pumpe, nemluve o bavoru, kde pri vyssich otackach auto zralo jak debil, ale pri eko jezdeni (jak ted s i30) zralo min (!) nez i30. Jen ze chapu jak funguje atmosfera a jak s ni jezdit a co od ni cekat a to mi ted nejak nesedi s tim, jak motor zere. Chovani zcela odpovida - pri priposranym jezdeni v nizsim spktru otacek jede priposrane, ale co mi vadi je ze u toho zere.only_one píše:ale četl, ovšem pokud budeš jezdit stejným stylem jako s Tdi tak spotřeba bude vysoká. Zázrak nelze vůbec očekávat, a už vůbec ne srovnávat s bavorským šestiválcem nebo vetším objemem kde hraje prim příjemnej kroutící moment.
Ad spritmonitor - největší průměr tam je 8,6litru, což odpovídá +- 0,5litru tomu co tu okolo mají a říkají sousedé s Gdi.
nemyslim si, atmosfery co jsem mel byly soukrome, TDI byla sluzebni (a dorovanemu koni...). Takze vzdycky jsem preferoval atmosfery, i ted.only_one píše:Hele tohle není předmětem diskuze. Tsi není vůbec špatnej motor, ale ten Hyundai nedělá. Jen tak pro zajímavost spritmonitor ukazuje že se u Tsi pohybuje spotřeba mezi 6,8-8,3 a má i shodný výkon +-. Já osobně mám rád nepřetechnizované motory a zvolil bych Gdi - je mi v tomhle případě sympatičtější a i výrazně cenově dostupnější.
Nicméně ta připomínka že si špatně vybral motor je asi docela správná.
Nejdřív jsem se taky přihlásil na spotreby.cz - ale u čtyř z prvních pěti čerpání mi to nepochopitelně špatně spočítalo spotřebu (ale +/- tak, že celkový průměr nakonec byl správně). Proto jsem šel na spritmonitor.de. A docela mě štve, že tam mezi 1,4kama 73kW vede ňákej fevlad s průměrem 5,6 Dnes jsem na jeho spotřeby kouknul, a vida : von tam má tři nebo dvě nezapočítaná čerpání, protože u nich nemá kilometry - a dělá to celkem přes 60 nebo přes 70 nebo 94 litrů (druhé a třetí nezapočtené dělá celkem přesně 54 litrů, a v jeden den, takže jedno asi bude zmatek - ale možná ne, protože při započtení těch 54 litrů se mu následující neskutečná spotřeba 2,09 (1199km na 25litrů!!!) změní na reálných 6,66). Takže potom má celkový průměr 6,75, což ho přesouvá z prvního místa na asi osmnácté! Já jsem tam se 6,58 momentálně osmý (takže vlastně sedmý ) z asi devadesáti. A určitě bych mohl jezdit úsporněji, ale to nějak není to pravé svezení! Ale i tak dobrý průměr! Jenom ten PP mě štve s tím odečítáním jednoho piva a nasmyslným ovládáním (sedmiklik na přepnutí z okamžité na průměrnou spotřebu! )Pepa59 píše:Sice tu řešíte naftu, ale myslím, že jste v menšině.
Já mám 1,4-ku. Na Spritmonitoru i na Spotrebach si vedu docela dobře (mezi čtrnáctkama osmý)
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=74
Pro objektivitu ale přiznávám, že nejezdím krátké trasy do práce - asi na 85-90% jezdím kopcovitou trasu Kyjov - Kuřim (průjezd přes Brno), mimo dálnici.
Nějak tam nikde ale nevidím podobná jména, jako se vyskytují tady. Jste tam pod jinými, nebo si takto spotřebu neevidujete?