Stránka 61 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2021, 22:23
od petzl62
Patr píše: ↑27 dub 2021, 18:00
Odjinud: No prave jak pises "za ty stejny prachy" je na ONO uz ta N98. Cili jde o to, kdyz je ta moznost, jestli je apriori lepsi pro jistotu tankovat tu N98, jelikoz je automaticky aditivovana (to me klidne kdyztak vyvedte z omylu) a nemuset se pidit, co kde v ktere N95 je za prisady. Jde mi ciste jen o to, aby to z dlouhodobeho hlediska pomohlo zivotnosti motoru.....pripominam, "kdyz je to za stejnou cenu".
Samozrejme pokud by to bylo tak, ze aditivovana N95 je pro zivotnost a kondici motoru lepsi nez "hola" N98, tak pak neni o cem. Ale tohle si uplne nemyslim.
Ještě se vrátím k té verva 100, se kterou s námi tak trochu vyje.... No oni hlavně vyje.... sami se sebou. Protože se to docela rychle profláklo a verva 100 teď v nádržích leží a stárne a co si budeme nalhávat, stáří paliva je ten nejdůležitější aspekt kvality.
Týká se i tank Ono. S klasickou 95, nebude žádný problém, protože výtoč je taková, že v nádržích je neustále čerstvé palivo. 98 tam bere minimum řidičů a když ji vezmou, tak se pak docela diví.
Momentálně je v CZ dle mě jediné kvalitní palivo, co se benzínu týká u EuroOilu, kdy je nepravidelně zavážen, ale v jejich aplikaci lehce dohledatelně indikován závoz paliva a podíly biosložek v něm- včetně benzínu- BEZ JAK0KOLIV BIOSLOŽKY. Ono je to taky na těch jejich pumpách poslední dobou hodně viditelné, prudký nárůst tankujících aut. A my pamětníci to poznáme i při tankování paliva, kdy z nádrže kolem pistole vychází vůně- ano vůně- benzinu jako kdysi. Ne ten smrad s burešovým etanolem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2021, 22:46
od Jeenas
Ahoj,
Chci se zeptat na takovou zvláštní otázku. Je u této motorizace ve výbavě Smart senzor teploty oleje, kterou následně v palubním počítači? Děkuji za odpověď.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2021, 08:03
od WalterB
Myslím, že už se to tu na fóru řešilo. Já nic takového v autě neobjevil. I kdyby to tam ale někde bylo, asi by to nebyla záležitost výbavy auta (Smart, Comfort...), ale spíš motoru jako takového.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2021, 13:18
od Jeenas
Dobře, děkuji.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2021, 21:58
od willy50
Cecil67 píše: ↑27 dub 2021, 10:52
Dnes jsem si všimnul, že mám černou koncovku výfuku, tak nevím, zda je to normální.... Mám najeto 11t a olej to nežere....
Donutil jsi mne kleknout si k zadku(auta
)a strčit prst do díry.....a vytáhl jsem ho zcela čistý
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2021, 22:04
od Cecil67
Kolik máš najeto? Včera jsem ho vycistil, dnes dal přes 100km a je čistý. Tak nevím, budu ho sledovat a doufat, že nejsu hypochondr
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2021, 22:07
od WalterB
Willy50: Opravdu
zcela? Jen tam pořádně zašťourej!
A jak píše Cecil67 - otázka taky je, kolik máš najeto.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2021, 22:32
od willy50
Asi záleží kolik a za jakých podmínek najedeš. Krátké jízdy zřejmě výfuk trochu zasviní.
Dnes jsem najel asi 150km(+-) a výsledek mne mile překvapil. Myslím ten výtěr samozřejmě!
Najeto mám asi 1200km
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2021, 00:10
od Patr
Jeste bych se vratil k tem benzinum. Da se tedy obecne rict, ze jakykoliv Natural 98 (se slusnou prutocnosti) ma zhruba stejnou nebo lepsi cistici a motoru prospivajici ucinost nez rekneme kvalitne aditivovany Natural 95 a hlavni rozdil je pak tedy pro me jen v cene paliva? Nebo je to vzdy lepsi varianta, tankovat N98? Porad mi tak nejak vrta hlavou ten ONO N98, ktery je za super penize (ted za 31,50). Chtel bych autu doprat kvalitni palivo za rozumnou cenu a nechce se mi dolivat pred tankovanim cokoliv do nadrze (casteji bude tankovat manzelka a rekla, ze to teda ne-e). Jeste tak jsem schopen ji donutit aby tankovala konkretni benzin na konkretni pumpe. Vic nic
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2021, 01:45
od stefanpilat
Bral bych to tak, že když už tomu ten benzín ONO N98 nepomůže, tak tomu ani neuškodí. A když tě jeho cena nepálí, tak proč to nezkusit.
Já jsem teď vzal ze zvědavosti na MOLu pár nádrží EVO 100 Plus. Žádného rozdílu jsem si nevšiml, jelo to úplně stejně, žralo to snad dokonce i o něco víc (cca. o 0,3 l/100 km), ale to nemuselo být nutně palivem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2021, 04:14
od willy50
Pěkný, teplý den motoru, potažmo autu vyloženě svědčí:
- IMG_20210429_035914_090.JPG (96.99 KiB) Zobrazeno 864 x
cca 1/3 dálnice, 1/3 okresky, 1/3 pojížďky po městě.
Obyčejná průměrná jízda, ne Eko rally, ne ostrá jízda, bez klimy, řidič + pár drobností.
Benzín obyčejná 95. Nikdy jsem benzin moc neřešil, nikdy žádné problémy.
Možná přímovstřiky, tam by mohl být nějaký vliv, s turbem tím tuplem, ale klasický hladký motor, tam to asi nemá cenu moc prožívat.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2021, 05:38
od Maras
Super spotřeba
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2021, 07:33
od Sanchez
willy50 píše: ↑29 dub 2021, 04:14
Pěkný, teplý den motoru, potažmo autu vyloženě svědčí:
IMG_20210429_035914_090.JPG
cca 1/3 dálnice, 1/3 okresky, 1/3 pojížďky po městě.
Obyčejná průměrná jízda, ne Eko rally, ne ostrá jízda, bez klimy, řidič + pár drobností.
Benzín obyčejná 95. Nikdy jsem benzin moc neřešil, nikdy žádné problémy.
Možná přímovstřiky, tam by mohl být nějaký vliv, s turbem tím tuplem, ale klasický hladký motor, tam to asi nemá cenu moc prožívat.
Super cislo, len pre zaujimavost by to chcelo nejaku dialnicu na tempomat 145 kmh.
Snad budes mat taku cestu v kratkej dobe.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2021, 10:10
od Patr
Teď jsem objevil, sice značně vousatý, ale jeden z mála řekněme relevantních testů víceoktanových benzínů. Vyplívá z něj, že přítomnost N98 v nádrži ještě automaticky neznamená, že bude motor čistší a lépe ošetřený, než u aditivovaného N95 (viz. v testu Orlen, Lukoil nebo KM Prona). U těch levnějších to tak bude asi ve všech případech.
https://www.lpg-obchod.cz/wp-content/up ... gatest.pdf
Pro mě teda trošku překvapení, ale tak alespoň je člověk zase o něco chytřejší. Čili zůstaneme u Makro Slovnaft Drive 95 a je vyřešeno.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 dub 2021, 19:33
od Maras
Dnes jsem si udělal výlet k Hyundai Lašák Rýmařov a dal namontovat tažné. Je to fajn, ovšem senzory vidí trčící tažné a stálé pípají při zařazené zpátečce. Musím to řešit vypnutím tlačítkem u šaltpáky. Po hledání informací u výrobce už je jasno. i30 po FL má couvací senzory umístěné hodně nízko, takže při dodržení všech norem to nejde udělat jinak. Řešením je vymontovat dva šrouby a tažné sundat. Holt se nyní musím obejít bez senzorů a parkovat jen na zrcátka a kameru.
Jinak dnes nový rekord ve spotřebě cestou zpět domů viz. foto.
- IMG_20210430_1752413.jpg (79.79 KiB) Zobrazeno 707 x