Stránka 63 z 87

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 13:52
od Stringo
Klidně diskutuje :mrgreen: ...

Určitě to třeba za pokus stojí. Já bych to zkusil na kola, tam mám pořád problém udržet alespoň nějakou pohledovou čistotu :-k

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 14:03
od Axel.Foley
Maras: Díky za informaci a doporučení.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 14:20
od sud
Stringo píše: 17 dub 2021, 13:52 Klidně diskutuje :mrgreen: ...

Určitě to třeba za pokus stojí. Já bych to zkusil na kola, tam mám pořád problém udržet alespoň nějakou pohledovou čistotu :-k
Mal som to aplikovane na zimnych diskoch a lahsie sa udrziavali ciste na wapke, taktiez letne mam teraz osetrene a zatial fajn..

Fakt vyhoda toho TW je, ze je to aplikovatelne ako na lak, aj na disky ci skla a je to bez smuh a lahko aplikovatelne, len na slnku treba rychlo rozlestit a necakat na uschnutie inac je to praca navyse

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 17:32
od Stringo
Pjotr1 píše: 13 dub 2021, 19:17 prosím, jak moc to bez rakve hučí při dálniční rychlosti ?
Tak jsem to dneska otestoval.
Měl jsem vypnuté rádio a při jízdě po městě do 50km/h se mi občas stalo, že jsem slyšel lehké zahvízdání asi z bočního větru. Za městem při jízdě do 100km/h jsem neslyšel nic, ani hvízdání ani zvýšený aerodynamický hluk. Na dálnici při 130km/h se začal objevovat zvýšený aerodynamický hluk, ale pocitově to bylo jen o něco horší, než když jedu stejnou rychlostí bez nosičů, nic nehvízdalo. Při 170km/h už jsem začal mít pocit, že mi to uletí a rychleji sem to nezkoušel, (v návodu je napsáno rychlost do max.130km/h) to už byl opravdu hnusný aerodynamický hluk, ale kupodivu žádné hvízdání. Kdyz jsem si zapl rádio, tak do 130km/h jsem ani nevěděl, že to mám namontované. Takze za mě to je doporučitelné. Je to levnější než Thule o nějaké 2000-2500kč.

Co mě ale dostalo, je ten odpor vzduchu, to jsem nějak nečekal, jako když za sebou táhnu vozík :lol:

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 17:48
od Pjotr1
dík za test a sdílení dobré zkušenosti. Jen tedy pokud jsi jel jen s prázdnými nosiči, jak jsi poznal odpor? Jako myslíš že jsi musel víc plynovat ? Kus oválné trubky nemůže mít poznatelný odpor, si myslím a co mám zkušenost a to jsem měl čtvercové jekly Neumann, ale zase tolik jsem toho se střešními nosiči nenajezdil.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 18:04
od Kamílek
Stringo píše: 17 dub 2021, 13:52 Klidně diskutuje :mrgreen: ...

Určitě to třeba za pokus stojí. Já bych to zkusil na kola, tam mám pořád problém udržet alespoň nějakou pohledovou čistotu :-k
Doporučuju Gyeon Rim. Aplikuju 1x ročně a čas od času je umyju normálně šampónem s použitím měkkého štětce.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 19:50
od Stringo
Kamilek:
Díky za tip.

Pjotr1:
Jel jsem jenom s příčníky bez rakve, při běžné jízdě to není znát, ale jak jsem šlápl na 150km/h tak ten odpor najednou vzrostl, bylo to krásně vidět na puštění puštění plynu (i když možná k tomu přispěl třeba vítr, nevím, ale běžně jeden úsek projedu 150kou bez plynu a dneska ani náhodou :-k

Já mám příčníky poprvé, nikdy jsem je neměl, tak s tím nemám naježděno nic...

Re: Stringův Fastback

Napsal: 17 dub 2021, 21:42
od Pjotr1
dík moc, dobrá zkušenost.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 07:28
od Stringo
Tak mazlovi včera dorazila sportovní K&N vložka vzduchového filtru. Pocitově se nic nezměnilo, mělo by to být poznat při vyšším výkonu, kdy by motoru neměl docházet tak brzo dech (ve chvíli kdy se škrtící klapka otevře na plno) a lepší průběh v horkých dnech. Tak uvidíme :D

Pro i30 PDe je to typ vložky:
https://granex.cz/vzduchovy-filtr-kn-fi ... order_item

A sada pro následnou údržbu:
https://granex.cz/cistici-prostredek-re ... order_item

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 07:30
od milosh
Hele, taky jsem ho měl, je to placebo, výkon to nepřidá, ale nemusíš kupovat každý rok papírový.
Nevím kolik tě stál, mě tenkrát 2000kč takže návratnost cca 10 let.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 07:42
od Stringo
1400kč viz odkaz. Na brzdě byl u známého změřený nárůst krouťáku ve špičce o cca 7%. Ono při běžné jízdě když to drží a reguluje klapka, tak se nic neděje, je to jako u série. Změna je ve chvíli, kdy se klapka otevře do plna (v podstatě když dáš plný plyn) a v tu chvíli je tam rozdíl, ale není to žádný WOW efekt. Jako, kdo od toho čeká nárůst výkonu, tak to fakt ne, já od toho čekám to, že když dám plnej, tak by to mělo na špičce začít vládnout později. Každopádně je s tím práce, každou výměnu oleje vyčistit a naimpregnovat.

Samozřejmě je v plánu chip, tak tam to bude mít údajně větší význam :mrgreen:

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 07:46
od Kamílek
Souhlasím s Miloshem. Přínos v podstatě žádný, naopak horší filtrační schopnosti než klasický vzduchový filtr.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 08:00
od Stringo
Horší? Celkem dost jsem toho načetl, než jsem ho pořídil a v podstatě by měly být stejné za předpokladu, že se o ten filtr pravidelně a správně postaráš. Máš nějaké jiné info (zdroj) kde to vyvrací? Používají to úpravci jako APR, Boes apod při jejich kompletních přestavbách... Mě to bylo doporučeno právě s plánovaným navýšením výkonu :-k

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 08:17
od Kamílek
Zkusím pohledat až budu doma. V podstatě bylo ukázáno, že filtrační materiál KN filtrů není tak hustý a dostane se tak přes něj nejen více vzduchu (což je žádáno), ale i více drobných částic prachu. Měl jsem KNko v předchozím autě, u i30ky jsem zůstal u klasickýho filtru Mann.
Kde plánuješ úpravu software/chip? Na jaký hodnoty se pak 1.4 TGDI dostane?

Re: Stringův Fastback

Napsal: 19 kvě 2021, 08:44
od sud
mal som K&N na dvoch predchadzajucich autach a pocitovo sli motory rychlejsie do vyssich otacok pri plnom plyne, ale boli aj hlucnejsie, ziadne problemy sa na motorch neobjavili a dokonca aj skrtiace klapky neboli skor a viac zanesene ako zvycajne

tiez planujem instalovat tento rok po garancke, uz len z dvoch jednoduchych dovodov - usetrene naklady a ekologia