Stránka 63 z 139
Re: LPG
Napsal: 06 pro 2012, 13:47
od mnkk
severtom píše:mnkk píše:Paráda, spotreba benzínu 2,2 l/100km...
Sa može dať
s LPG vypchať, keď nevie urobiť poriadne ventily...
WTF? Možná jsi myslel něco jiného, nebo jsi prostě nemyslel.
O čom rozprávaš? Buď cituješ niečo na čo nereaguješ, alebo fakt neviem.
Ja som reagoval na 20% VSR- to je koli ochrane ventilov.
Myslím na reálne veci a čísla. Ty myslíš na čo, keď na mňa takto reaguješ? Buď si myslel niečo iné, alebo si nemyslel...
Fakt nerozumiem...
Re: LPG
Napsal: 06 pro 2012, 14:14
od Hardcam
Severtom: proc to zbytecne zenes do extremu? S kabelem at si kazdej dela co chce, ja ho chci jen tak, treba na pozorovani nebo az nastane chyba, tak na jeji odhaleni. Stejne tak pouzivam diagnostiku Hyundai, en abych neco menil, ale abych pozoroval.
Re: LPG
Napsal: 06 pro 2012, 14:35
od severtom
hardcam: extrém? Proč? Ti lidi píší, že si od toho něco slibují, že budou přepínat, nastavovat. Proč tedy píšeš, že ty se budeš jen dívat.
mnkk: četl jsem i dřívější strany, 63, 62, 61... samé TPMS, nic o ochraně ventilů přivstřikováním. Pokud je chcete chránit přívstřikem benzínu, tak to vyžaduje k tomu určenou ŘJ motoru, která provede jako u koncernových motorů na řekněmě každý pátý vstřik LPG jeden plný vstřik benzínu. Na tento pracovní cyklus motoru musí samozřejmě vypnout lambda regulaci. Sondy to stíhají, u jiných aut stíhají běžně i regulovat plnění jednotlivých válců v rámci (dvou) otáček motoru.
Žádné kouzelné nastavení kabílkem tohle nemůže "vyřešit".
Re: LPG
Napsal: 06 pro 2012, 15:57
od mnkk
severtom: ja som reagoval na lukisa na strane 61. Písal dojazd na LPG a k tomu napísal, že je +/- 1/4 nádrže benzínu fuč. Tak som vypočítal, že k tej spotrebe LPG je na každých 100km spotreba benzínu 2,2 litra.
Tá spotreba je preto taká, lebo je nastavené VSR na 20%, to znamená, že je to na figu borovú. Potom návratnosť prestavby je iná ako si niekto myslí a úplne iná ako hovoria v
pred prestavbou. Preto som napísal, že je to o ničom.
Nič viac, nič menej. Ty mi na to napíšeš, že nemyslím.
Inak
tvrdí, že práve RJ systému BRC dokáže to, čo ty spomínaš. Reálne ti viem potvrdiť iba to, že ten benzín naozaj mizne v šialenom tempe.
Re: LPG
Napsal: 06 pro 2012, 16:04
od airwaves
svertome, ty máš servis LPG? Jinak nechápu tvou rozlobenou reakci? Teplotu nastavení v létě mám 30 - 33 v zimě přes 40 - 44. Odzkoušené nejlepší nastavení. Ano, ať si s káblikem každej dělá co chce, kdo si hraje nezlobí.
Re: LPG
Napsal: 06 pro 2012, 16:10
od Hardcam
severtom: protoze jsou to svobodny lidi s vlastnim mozkem a sami vedi nejlip, k cemu jim ten kabel bude...mimochodem nastavit teplotu dle obdobi neni nic exotickyho a pokud se to nastavi s rozumem, tak je to ma i smysl. Ja s tim hybat nechci, jsem rad, ze LPG narozdil od myho ocekavani funguje, cekal jsem cukani, rozsviceny checky, zlobeni a zatim kupodivu nic.
Re: LPG
Napsal: 07 pro 2012, 13:35
od severtom
mnkk: no s tím výpočtem souhlas a v tom, že motory s přívstřikem jsou ekonomicky nesmysl, se taky shodnem
hardcam: ja wohl, samozřejmě, ať si kdochce cochce koupí, já jen, že to mám celý rok na 35C, nic necuká, skoro 50 000 km ujeto, nikdy nebylo nutné žádné seřizování, vstřiky si šeptají, motor táhne.... moje osobní zkušenost - není co vylepšovat. Možná u jiných systémů jsou problémy, pak lze jen litovat ty, co si je vybrali. LPG servis nejsem.
Re: LPG
Napsal: 07 pro 2012, 13:37
od mnkk
jasné, vždy sa dohodneme.
Re: LPG
Napsal: 07 pro 2012, 14:41
od FISHkaa
docela by mne zajímalo jak dopadnou (výdrž vstřikovačů) nové EU6 motory, které mají vstřikovače ve válci a další v sání - přepínají se podle zátěže motoru...
Re: LPG
Napsal: 07 pro 2012, 18:01
od pilotzz
severtom píše:
Přívstřik benzínu je nutný aby se nezapekly (nepoužívané) vstřikovače benzínu.
Máš k tomu nějaký odkaz na článek (v časopise/online), popis systému pro přímovstřiky některého z výrobců apod..? Docela by mě to zajímalo.
Na druhou stranu DI motory by -jak mi logika napovídá- měly mít ventily z lepšího materiálu, jelikož je nechladí a nemaže nasávaná směs jako u klasického plnění.
Re: LPG
Napsal: 07 pro 2012, 22:12
od caruser
severtom píše:mnkk: no s tím výpočtem souhlas a v tom, že motory s přívstřikem jsou ekonomicky nesmysl, se taky shodnem
podľa tvojho tvrdenia je LPG od
v nových autách nezmysel, podľa spotreby benzínu čo tu píšete môžem len s vami súhlasiť.
vynára sa otázka: má zmysel v novom
LPG? zrejme nie
Re: LPG
Napsal: 07 pro 2012, 23:40
od mmv
no, zatím mě to vychází na 8500km pořád na první nádrž, mám tam už teda jenom 2 čárky toho co se leje do letlampy takže střízlivým odhadem to mám za 0,5l benálu na 100, na druhou stranu se musím přiznat, že jsem to cíleně vyjížděl, ono vozit sebou o 40 Kg víc je zbytečný, že
jinak s tou teplotou, na pickupi MPI mám u plynu takový kouzelný tlačítko, takže startuju na benzín, ale hned jak ŘJ prvně přidá, mačkám a ručně přepínám na plyn, nikdy žádnej problém ani v mínus 20, ono aby reduktor zamrzl, to fakt takových 5 - 10 minut trvá, takže žádná trága by se neměla čekat ani u
Re: LPG
Napsal: 08 pro 2012, 00:50
od Nexus
mmv: tak to jarní-podzimní spotřebu benzinu máme stejnou, teď se mi to zvedá i přes litr, protože dost jezdím couračky kolem kilometru, třeba 6x za den a to na plyn nepřepne, nebo přepne na posledních 20m
ale aby reduktor zamrznul za 5-10min?
po takové době má motor dávno běhovou teplotu a nemůže samovolně zamrznout. V sonatě mám poddimenzovaný reduktor a bohužel ho cíleně můžu za jízdy zmrazit tak, že okamžitě zdechne motor... poprve jsem to zaregistroval na srazu na letišti, když krmím pod plným těch papírových 118kW, přes reduktor jde obrovské množství kapalného plynu a zároveň vody, která plyn ohřívá a mění jej na plynný. Dokud držím motor v otáčkách, tak není žádný problém, protože voda rychle cirkuluje a ohřívá reduktor a nemá jak zamrznout, ale po projetí cíle jsem vyřadil a brzdil jenom brzdama, v ten okamžik téměř přestane voda cirkulovat a trvá to tak 3-5s než reduktor zamrzne - a pěkně u toho píská
stalo se mi to téměř vždy, když jsem šel za tím, že ho za jízdy přemrazím... jediný co k tomu můj poddimenzovaný reduktor (tuším že spadá do kategorie čtyřválců do 100kW) potřebuje je vyřadit na neutrál po pořádné náloži. Když tam nechám kvalt, motor má vyšší otáčky, proteče víc vody a nic se nestane. Stačí řádově tak 5s a k zamrznutí nedojde
pilotzz: severtom má pravdu s tím zapečením vstřikovačů u přímovstřiků, ale o tom jsem tady (možná v jiném vlákně) víckrát psal, že podle zatížení motoru dochází až k poměru 80%benzinu a 20%plynu a jedním dechem jsem dodal, že tohle je důvod proč bych si přímovstřik nekoupil
nezvládal bych náklady na provoz. Jediné slušné řešení v dnešní době o kterém vím má vialle a tím je vstřikování kapalného lpg pomocí benzinových vstřikovačů, ale to severtom komentoval slovy "je to kompromis na kompromis"... každopádně zkušenosti s tím nemám žádné a moc aut s tím taky nejezdí, takže co to (ne)udělá třeba po 100 nebo 150tis km budeš zatím těžko zjišťovat...
http://www.gera.cz/lpg/prestavba-fsi-na-lpg.php
Re: LPG
Napsal: 08 pro 2012, 01:43
od mmv
no vida, to neznám, mě to zamrzlo v létě na š130 , byla chudinka bez vody a tak se zastavila ještě předtím, než to vodnesla hlava
trvalo to asi něco přes těch 5 minut,
jen jsem chtěl říct, že mi tam ten čudlík přímého přepnutí LPG u
schází i když jsem kdesi (v návodu ?) četl o možnosti nouzového nastartování pouze na LPG ale už tam nebylo napsáno jak
Re: LPG
Napsal: 08 pro 2012, 02:32
od Nexus
servisáci většinou říkají že to nejde, můj magic jsem zkoušel mockrát a nikdy se mi to nepovedlo... ale tartarini prý jde tak, že otočíš klíček do polohy, kdy začne blikat kontrolka plynu, zmáčkneš a držíš tlačítko a nastartuješ, tohle by mělo aktivovat nouzový start na lpg. U mě to nejde, takže prodávám jak jsem koupil