Tak já si dnes vyzvedl konečně auto z autosalonu a první co bylo, tak krom natankování (mohli mi dát alespoň půlku nádrže, ale nedali, byla tam sotva rezerva) jsem začal zkoušet, zda auto odskakuje nebo ne, zda něco hučí nebo ne apod.). První dojem je takový, že oproti starému scénicovi je auto mnohem tižší (motor je jak namazaný šicí stroj - mám 1.6), jediné co trochu hučí jsou nazuté zimní pneu. Dále jsem zkoušel ve vytipovaných zatáčkách (s dobrým i hrbatým povrchem) jet stejně rychle či rychleji jak ve starém autě a mé zjištění je momentálně takové, že zadní náprava neodskakuje (a to jsem se kuwa snažil, myslím, že normální člověk by z novým autem takové prasárny nedělal, co já během dneška), řízení je na mne trochu přeposilované, deklarovaný výkon motoru tam nějak nedokážu najít, zdá se mi to oproti 1.6 a 90 koňovému scéniku jen o malinko silnější (takže jsem trošilinku zklamaný), nicméně na takové to rodinné ježdění to bude OK a na vyřádění mám služební Grand Vitaru s 2.4 benzínem. Dále jsem zkoušel zjistit, co tam jsou za tlumiče, v autosalonu řekli, že asi Monroe, ale to si borec nebyl jistý, tak jsem se podíval pod auto a na tlumičích není žádná viditelná nálepka nebo označení, podle kterého bych byl chytřejší. Zavěšení je samozřejmě to šikmé, takže asi na pikaču, ale jelikož srovnávám se starým autem, tak je jízda mnohem taková, řekl bych snadnější, jistější, komfortnější. Místa je zde dost, dnes jsem vyvezl i celou rodinku - tzn. já, žena a dve děti, z toho jedno v dětské sedačce. Oproti ix30 cw (pro kterou jsem původně do autosalonu jel, ale byl zklamán z málo prostorného interiéru a po zkušebí jízdě jsme už smutně odcházeli, když žena "zakopla" o ix20) je tohle prostě prostornější, malá mne i při mých 193 cm a nastaveném sedadlu na mou výšku, nekopala do zad, což u starého scénica prostě dělala, protože na mne dočáhla. Jinak dojem z auta je celkem příjemný, modré podsvícení palubovky se mi líbí, světla jsou sice ty základní, neprojektorové, bez přisvěcování do zatáček, ale ve srovnání zase s tou mou starou popelnicí svítí mnohem lépe (ve srovnání s xenonama na grand vitaře nejsou zase až o tolik horší, jak jsem si myslel). No a na závěr teda jedna věc, kterou jsem si všiml už v autosalonu - musí se prostě s dveřmí a víky kufru více třískat než jsem byl doteď zvyklý, což se uvidí, zda to časem bude mít nějaký vliv na něco či ne.
Takže momentálně jsem za ty prachy co jsem dal za tohle auto spokojený, kufr je taky poměrně velký, kočárek už vozit nebudeme, takže i pro rodinku to bude OK. Nechal jsem si tam dát odnímatelné tažné, v létě přikoupím nosič na 3+1 kola od Thule. Až najedu víc km, tak zkusím zhodnotit vůči tomuhle mému příspěvku, zda se tam našli nějaké další mouchy, či má spokojenost zůstala na stejné úrovni nebo třeba i trochu povyrostla
.
Ještě poznámka, denně jezdím s I nebo II oktávkou, grand vitarou ,starým scénicem, občas citroenem C5, audi Q5, Fordem Kugou a když srovnám jen takhle subjektivně a narychlo jízdní vlastnosti, tak se mi zdá, že tahle naše ix20 je za ty prachy prostě super, uvidíme, jak se začne časem kazit nebo co bude případně zlobit.
Ještě edit: oproti např. tomu starému scénicovi je tohle více citlivější na boční vítr, dnes trošku foukalo a bylo cítit, že to s autem mává, nicméně to nebyla zase nějak velká hrůza.
Tom