Stránka 64 z 123
Re: Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 led 2015, 12:51
od bony
Richi_i30 píše:Dalin píše:... vyřazujte z kopce ...
Proč bych to dělal ? Jízda z kopce s kvaltem bez plynu = u stříkačky spotřeba blížící se nule. Nepleťme si stříkačku a karbec.
Při vyřazení z kopce je spotřeba u stříkačky dokonce vyšší, než při stání na volnoběh, protože řj zvedne volnoběh kvůli posilovači brzd a řízení.
Presne tak!
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 led 2015, 17:05
od tmx
Právě že "blížící se". Při zařazené rychlosti auto brzdí, přitom palivo stále do válců jde! Spotřeba je cca 0,5 - 2 litry, stejně jako u volnoběhu (vyřazené rychlosti), záleží logicky na rychlosti auta. K úplnému vypnutí paliva dochází až za přesně dané situace, například Focus (jehož PP měl čísla na rozdíl od i30), vypnul při zařazené rychlosti palivo v okamžiku, kdy otáčky byly nad 3000 a pokud klesly pod 2000, zase palivo zapnul (pokud jste pustili plyn při 2900, palivo nevyplo). Jenže to celkem solidně brzdíte motorem. Takže třeba na dálnici vyřazením v klesání jedete za 0,5 l / 100 km, pokud byste měli zařazeno, jedete sice v určitých otáčkách za 0, ale rychlost ztratíte výrazně rychleji, takže ve výsledku, pokud nechcete brzdit motorem, se zařazenou rychlostí budete mít spotřebu vyšší.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 02 led 2015, 18:24
od robil
Fabka to měla podobně.
píše nulu (při zahřátém motoru) až do cc.1200ot.Taky zpomalování při zařazené šestce je daleko menší.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 20:22
od vorlajz
máte někdo zkušenosti s vysokooktanovým benzínem a aditivy do N95 v motorech GDI?
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 20:25
od Mirus30
Zdar sousede
Zkousel jsem Shell, Agip 98, OMV 98, uprime jsem nepozoroval nejakej rozdil, nekdo pise ze je to jen placebo, s cimz se da asi souhlasit, ja osobne pouzivam ted uz druhou nadrz s VIF pro primovstrikovy benziny aditivum, i kdyz to na nic nebude, tak pro muj dobrej pocit ze motoru trochu pomuzu
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 20:28
od idam.i
Už som to tu písal viackrát a bol so za blbca.No risknem to ešte raz.Posledných 50.000 km tankujem AGIP 98 a som spokojný.Navyše 98 oktánový benzín neobsahuje biozložku.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 20:37
od Mirus30
To ze 98ka neobsahuje bislozku je obecne u vsech benzinek?
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 20:51
od vorlajz
Mirusi... Muzea mi sem hodit odkaz na to aditivum?
Muzu normálně používat vysokooktanovy benzin?
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 21:17
od Mirus30
Jj, maj ho v Kelly, nedavno ho meli v akci za 189,-
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y ... adyRwApg==
Vysokooktanovy benzin muzes normalne pouzivat, netusim jestli je v nem uz nejake aditivum, ale jde spis o to ze je sam o sobe drazsi a jeste pridavat aditivum... ale to je jen a jen na tobe
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 21:52
od vorlajz
Mirus jen mě zajímalo, zda můžu používat vysokooktanový benzín...
aditiva do klasický 95 ne?
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 03 led 2015, 23:49
od tmx
Obecně N98 musí mít biosložku (líh) taky. Jenže ten předpis o minimálním procentu se vztahuje na celou produkci za rok, nikoliv na litr paliva, takže v prémiových palivech být nemusí vůbec. Kdysi takto v prémiovém dieselu OMV nebylo MEŘO, protože se ho prodá jen asi 2 %. Toto palivo ale bylo ale dovážené z Rakouska.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 04 led 2015, 08:48
od Alf6
vorlajz: muzes v pohode.
Aditivum je zbytečne do těchto benzinu pridavat, jelikož ho obsahují dostatek ( Verva 100 a Maxxmotion 100)
Jinak premiove palivo si podle Světa Motoru a jeho testu muzes vyrobit sam napr. do neaditivovaneho Lukoilu 98 pridas VIF a parametrama je pak shodny s Vervou 100
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 0&start=10
vítězem jako již tradičně Benzina s Vervou 100, opět díky nejlepší mazivosti, Maxxmotion i VPR Nitro+ měly také velmi dobrou mazivost, obyčejný N98 od Lukoilu měl mazivost špatnou/standardní
- funkčnost stooktanových benzínů (resp. přímo vítěze Vervy 100) byla testována na brzdě na vozidlech Felicia 1,3 MPI a Fabia 1,2 TSI
- oktanové číslo Vervy 100/Maxxmotionu 100/VPR Nitro+ bylo naměřeno v oblasti 99,4-99,7 (po započtení odchylky měření Verva a Maxxmotion splňují obchodní označení, Shell Nitro+ nikoliv), Lukoilu N98 naměřili taky 99,5
- za propadák testu byl označen "pančovaný patok" KM-Prona N98 Octane booster, díky vyššímu obsahu etanolu 4,6% (odpovídá N95, zatímco Super Plus mívají do 0,5%) a zároveň přídavku ETBE jako nositele oktanového čísla (ve stejném rozsahu jako u ostatních) nesplnilo normu pro maximální obsah kyslíku, jedná se tedy spíš o palivo typu E10 (takže nic dramatického), nicméně oktanové číslo bylo 100,0, stejně jako u Slovnaftu EVO
- nejvyšší oktanové číslo Aral Ultimate 102 - 100,8 - což ale neodpovídá obchodnímu označení, mazivost také standardní, takže zklamání testu
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 04 led 2015, 10:12
od vorlajz
Alfe... ten test Naturalů 95 jsem četl... je někde k přečtení i ten test těch vysokooktanových benzínů? Nenašel jsem to...
Jinak jsem vůbec nechtěl cpát do Naturalu 98 a více nějaký aditivum... zajímalo mě prostě, zda mohu do svého auta používat vysokooktanový benzín, jestli to nemůže motoru uškodit, popřípadě, jestli to k něčemu je (čištění motoru, nižší spotřeba, vyšší výkon apod.)
Podle toho co jsem četl, bude nejlepší kupovat Natural 95 u Benziny a používat VIF. hm?
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 04 led 2015, 10:59
od Alf6
tady
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Benzina, ac v testu N95 byla vitezna spolu s Agipem Supertech, tak prestala aditivovat. Sice jeji N95 odpovida parametrum, ale nic "navíc" tam jiz není. Takze aditivovat sam je skoro nutnost. Tedy jen pokavad si sam prileju aditiva, tak mam jistotu, ze nejaka aditiva obsahuje. Jinak je to loterie. Viz pripad Benziny.
http://byznys.lidovky.cz/lepsi-natural- ... oprava_ele
PS: jinak ja uz Vifem aditivuju rok. Takze skoro 80% kilometru najeto na VIF. Jen Vervu 100 neaditivuju
autu rozhodne neuškodíš, když budes tankovat 100 oktan. Naopak. Když ponechame placebo efekt, jak auto lepe tahne
, tak aditiva pomůžou " cistit" motor od karbonových usazenin a mel by se zlepsit i chod motoru a "snad" i zlepsit spotřeba. To same dela i VIF. Jestli je tomu opravdu tak ale nedokazu posoudit, protože do motoru nevidim
Davkovani Vifu jsem taky vyresil. Po několika pokusech jsem si koupil lahvičku VIFU na jedno pouziti a tu lahvičku si nechal a tu pouzivam doted. Nic lepšího na davkovani snad ani není.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 04 led 2015, 12:03
od vorlajz
Alfe... díky za postřehy...
ta lahvička na jedno použití je na 50 litrů paliva nebo na kolik? měl jsem právě podobnou představu, že si koupím nějakou malou lahvičku s obsahem 50 ml... protože počítám, že 50 ml = 50 litrů paliva. Možná by se hodila spíš menší lahvička... hmm...
Alfe, kde to kupuješ? na netu bo někde v prodejně? a co to cca stojí?