Stránka 64 z 87
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 10:09
od Stringo
Kamílek píše: ↑19 kvě 2021, 08:17
Zkusím pohledat až budu doma. V podstatě bylo ukázáno, že filtrační materiál KN filtrů není tak hustý a dostane se tak přes něj nejen více vzduchu (což je žádáno), ale i více drobných částic prachu. Měl jsem KNko v předchozím autě, u i30ky jsem zůstal u klasickýho filtru Mann.
Kde plánuješ úpravu software/chip? Na jaký hodnoty se pak 1.4 TGDI dostane?
Tak nabízejí se asi 3 alternativy:
1. Plzeňské M+H, u kterého jsem měl již nachipovanou víc jak 8 let Octavii a nebyl sebemenší problém (navíc to mám v místě bydliště)
https://www.mh.cz/
2. PowerTec na který ale nejsou úplně vyloženě pozitivní recenze (zejména na přístup komunikace se zákazníkem)
https://www.chiptuning.cz/
3. X-tuning u Jihlavy, tam jsou celkem kladné recenze, osobně jsem mluvil s pánem a byl to velice příjemný rozhovor.
https://www.xtuning.cz/
Hodnoty jsou 120-125kw... APR nebo BOES motorsport v německu to tlačí až na 130kw... S tím APR teď komunikuji (resp. se snažím přes kluka co u nich nechával dělat AUDI jak a jestli to u nich udělat a za kolik
)
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 10:34
od Alf6
Ahoj. Co se tyce toho filtru...
Cimbu - nejzavedenější chiptuner v ČR, jehož majitel Ing. Janda dříve pracoval ve vývoji Škodovky:
https://www.cimbu.cz/faq.html
14. Doporučujete použití tzv. sportovního vzduchového filtru?
Na základě našich vlastních zkušeností i ze zkušeností získaných při diagnostice motorových systémů nejsou sportovní filtry pro každodenní provoz vhodné. I v případě, že jsou správně aplikovány – je instalována pouze vložka do originálního tělesa vzduchového filtru, nebo je použit tzv. kit sání (řádně odizolovaný od tepla motoru s přívodem studeného vzduchu z okolí), většinou bohužel nebývají řádně ošetřovány a do motoru se potom dostávají mechanické nečistoty, které mají negativní vliv na životnost motoru - viz bod 1. V případě, že jsou naopak často čištěny a pro zvýšení účinnosti filtrace syceny olejem, zanášejí se klapková tělesa, omezuje se životnost čidel měřících množství a teplotu nasávaného vzduchu, čidla měřící podtlak v sacím potrubí atd. Relativně malý nárůst výkonu, je tak draze vykoupen vícenáklady na provoz a údržbu.
Zkus a uvidis.
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 10:44
od Stringo
Zkouším, akorát tohle se případně projeví až za nějakou delší dobu. Každopádně mi připadá divné, že by KN dostalo blokovou výjimku (že je to 100% náhrada za klasickou vložku) kdyby to nefungovalo a ničilo motor, navíc by to už za ty roky co jsou na trhu bylo poznat
No každopádně ho tam mám a uvidím, vyměnit se to dá vždycky.
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 15:14
od Kamílek
https://youtu.be/sJ3L-E-ufYo
Myslím, že ten výkon navíc vzhledem k horší filtraci za to u běžně používaných aut nestojí. Pokud bych to řešil do víkendovky/auta pro zábavu, kde bych se snažil vydolovat každýho koně, tak bych samo sáhnul po K&N.
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 16:27
od Stringo
Tak mě primárně nešlo o navýšení výkonu (od toho plánuju chip), jako spíš o jeho průběh. Dneska jsem jel a nic extra se nedělo, nepoznám rozdíl, ale nejel jsem pilu. Každopádně nemyslím si, že by to byl nějaký průser, to by už to neprodávali. V podstatě je názor 50/50. Jsou lidi, co to používají léta na víc autech a nikdy problém s motorem neresili a jsou lidé, co řeknou že jim to zadřelo motor. Někdo to chválí, někdo ne, hodně se mluví o hřibech, kde je ta filtrace horší. Je to co člověk, to názor. V pátek bych měl jít do M+H se pobavit o případné úpravě, tak se na to zeptám.
Každopádně kdo si myslí, že výměnou filtru dosáhne zvýšení výkonu, to ne, to se nestane ani u úplného vyndání vložky a jízdy bez ní. Pokud to nebude k ničemu, tak ho vyhodím, zase tolik peněz to nestálo
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 19:21
od Pjotr1
Stringo : taky uvažuju o chipu. Prosím mohl by ses zeptat jak se to projeví na STK - emise ? Chápu že po chipu projdu emisema, ale nechci s hodnotama (uhlovodíky, oxid uhelnatý) být na hraně, chci mít rezervu. Umí chip pro 1.4 T-GDI s GPF ? Dík předem
Re: Stringův Fastback
Napsal: 19 kvě 2021, 21:16
od Stringo
Hele, říct mi můžou cokoli, skutečnost bude potom na měření třeba jiná. Já už mám GPF a umí to nachipovat i s tím.
S emisemi jsem neměl u Octavie 2.0TDi žádný problém, dokud fungovalo vše co fungovat má (katalyzátor a EGR). Předpokládám, že to mají pořešené, když umožňují i oficiální zápis o úpravě do TP
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 18:42
od kolomaz
dotaz Stringo koli za to čipování chtějí ?
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 18:51
od Stringo
Všechno je to v těch odkazech, jaka výkony, tak ceny. Zhruba se to točí kolem 10000kč. V M+H bych měl slevu za předchozí vůz, navíc teď mají akci na zápis do TP zdarma (což mě je teď aktuálně k ničemu, když je auto v záruce). V PowerTec mají slevu na Hyundai vozy do konce měsíce.
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 19:07
od sarin007
Díky za tipy, přemýšlím, že bych si mohl nechat čipnout Tusíka
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 19:23
od kolomaz
no dík, já jen ze zvědavosti, neplánuji, že bych to někdy nechal dělat. Ale proč ne, někdo pírsing,někdo tetování
)
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 19:31
od Stringo
Tak nějak, není to žádná likvidační cena a udělá to dost užitku. Samozřejmě je třeba nenaletět na nějaké pitomce, co zničí motor... Já mám zkušenost jen s tím M+H v Plzni, auto jezdilo nachipované 8 let, najelo víc jak 160000km a žádný problém (při prodeji mělo cca 250000km a 2x měněné turbo - repasované).
Každopádně četl jsem ty odpovědi od "tunera" Cimbu a nějak mi to nesedí... Oni jsou jak píší top v tuningu, dělají jenom škodovky a nemají ani zkušebnu, protože je to neprůkazné měření... Sportovní filtr nedoporučují, tuningové svíčky nedoporučují, výkon měří před firmou na nějaké cestě a žádný certifikát o úpravě s hodnotami nedávají, protože jim lidi věří
No...co si z toho vzít... Jo a navíc za lidovou cenu kolem 20000kč
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 19:47
od Axel.Foley
No neber to za těchto podmínek
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 20:01
od kolomaz
Stringo - celé život se řídím, že na pohádky nevěřím a osobní zkušenost je k nezaplacení.
Re: Stringův Fastback
Napsal: 20 kvě 2021, 23:21
od Alf6
Naopak Cimbu doporucuje iridiove a nebo platinové jednobodove svicky. Bavlněné sportovní filtry nedoporučuje pro bezne jezdeni ani Vaculik ze SM. V testu vzduchových filtru dopadly vubec nejhůř... a to byl KN filtr nejdražší. V zavodnich motorech s zivotnosti nekolik stovek, nebo max par tisic km to ale nikdo resit nebude. Tyhle filtry se většinou nacházejí v závodních motorech,kde je hlavní prioritou maximum vzduchu při plně otevřený klapce. U normalnich vozidel na bezne pouzivani rozhodne zůstat u papíru.
"Něco jiného je,když ladím auto,a dám
svody,výfuk,otevřený filtr,jiný vačky,kovaný písty atd,ale to se bavíme o ceně jednoho dalšího auta za úpravu a tím nemyslím fábii za 50 000 kč
"