Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Zabeh se ma resit v tomto tematu, nikoliv tady https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 76&start=0
Mexcane, budu rad, pokud tam presunes vladu prispevek, kdyz je to Tva iniciativa.
Mexcane, budu rad, pokud tam presunes vladu prispevek, kdyz je to Tva iniciativa.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Tak detailnější popis - i30cw po faceliftu 1,4 (cervená/Comfort - nevím zda má barva vliv na spotřebu - možná např. černá zahřívá víc vzduch -> nižší hmotnost)
Najeto přesně 2015,-km dle PP spotřeba 7.0l/100km dle tankování 7,1l/100 , vždy stejná pumpa žlutá ONO (levnej benál a na cestě do práce jezdíme kolem). Zajímavé, že PP moc nekecá. Trasa 70% procen vesnice - Julda Fulda výstaviště Pha, celkem 55km tam a zpět dohromady. Zbytek dálnice 10% a 20% normální silnice 1 třídy. Rychlosti dle tacho město 50-60, silnice 90-100 a dálnice 130+- jak to udržíme. Kimatizace puštěna celkem max. 2hodiny - je zima tak stačí automatika bez AC. Obsazenost a řidiči, v zábehu asi 500km já, jezdil jsem 2000-3500ot spotřeba horší. Potom už jen manželka a o víkendu já. Obsazenost ráno v 6.00 tam jen jeden včetně dětských sedaček. Zpět 15:30 - 1+ 3 děti, o víkendu 2+3 a nějaká zavazadla. Kola nafouka na 2,4 př.-2,6 zad. (195/65/R15 hlinik).
Teď bude vloženo nouzove dojezdové kolo (nižší hmotnost), kolo a filtr Simota (jen co přijde) - uvidíme zda se spotřeba změní. Filtr naistalován jen kvůli spotřebě při jeho ceně nechci přece slevu zadarmo že? Bylo by za něj pěknejch litrů benzínu. Rád bych se dostal na kombinovaný průměr udávaný výrobcem bez většího omezování ačkoli to nebude jednoduché.
Najeto přesně 2015,-km dle PP spotřeba 7.0l/100km dle tankování 7,1l/100 , vždy stejná pumpa žlutá ONO (levnej benál a na cestě do práce jezdíme kolem). Zajímavé, že PP moc nekecá. Trasa 70% procen vesnice - Julda Fulda výstaviště Pha, celkem 55km tam a zpět dohromady. Zbytek dálnice 10% a 20% normální silnice 1 třídy. Rychlosti dle tacho město 50-60, silnice 90-100 a dálnice 130+- jak to udržíme. Kimatizace puštěna celkem max. 2hodiny - je zima tak stačí automatika bez AC. Obsazenost a řidiči, v zábehu asi 500km já, jezdil jsem 2000-3500ot spotřeba horší. Potom už jen manželka a o víkendu já. Obsazenost ráno v 6.00 tam jen jeden včetně dětských sedaček. Zpět 15:30 - 1+ 3 děti, o víkendu 2+3 a nějaká zavazadla. Kola nafouka na 2,4 př.-2,6 zad. (195/65/R15 hlinik).
Teď bude vloženo nouzove dojezdové kolo (nižší hmotnost), kolo a filtr Simota (jen co přijde) - uvidíme zda se spotřeba změní. Filtr naistalován jen kvůli spotřebě při jeho ceně nechci přece slevu zadarmo že? Bylo by za něj pěknejch litrů benzínu. Rád bych se dostal na kombinovaný průměr udávaný výrobcem bez většího omezování ačkoli to nebude jednoduché.
Re: Spotřeba i30
Nepocitej s tim, ze i s filtrem pujde spotreba dolu. Spis opacne.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Taky si myslím, ale je třeba to pořádně otestovat. Na víc vzduchu by jednotka měla logicky dávat více paliva. Protože lambda by jinak hlásila špatné složení, ale někdo to zkusit musí. Dokonce bych se nedivil kdyby to hlásilo chybu.
Větší výkon neočekávám již jsem měl K&N v MR2 když jsem ji ještě vlastil a nic se nekonalo a to jsem ten výkon i měřil (byl to hříbek is přivedením studeného vzduchu - bez airboxu) resp. nešlo to změřit - měřil jsem na základě zrychlení (SW streetdyno či tak se jmenoval - nahrál rušení od kabelu z rozdělovače k cívce přes zvukový vstup (nějaký dělič z odporů tam byl) do noťase a pak se zadalo počet válců, převodové stupně, vel. kol, hmotnosti atd. a z toho se při prudkém rozjezdu na jednu zařazenou rychlost zpětně vypočítal výkon - přesnos nic moc, ale vycházela zhruba hodnota udávaná výrobcem, ale změna po K&N žádná) a chyba měření byla větší než realita. Spotřeba mě u MR2 nezajímala tak nevím, ale rozhodně dám po dalších cca. 2000km vědět. Zde alespň určitě bude víc vzduchu a je fakt, že zanesený filtr spotřebu zvyšuje, ačkoli na základě logiky z první věy by ji měl snižovat - méně zduchu měně paliva, protže jinak se nedodrží poměr vzduch benál, tak proč by průchozí filtr nepatrně nesnižoval. Prostě někdo se musel obětovat a prubnout to ne?
Větší výkon neočekávám již jsem měl K&N v MR2 když jsem ji ještě vlastil a nic se nekonalo a to jsem ten výkon i měřil (byl to hříbek is přivedením studeného vzduchu - bez airboxu) resp. nešlo to změřit - měřil jsem na základě zrychlení (SW streetdyno či tak se jmenoval - nahrál rušení od kabelu z rozdělovače k cívce přes zvukový vstup (nějaký dělič z odporů tam byl) do noťase a pak se zadalo počet válců, převodové stupně, vel. kol, hmotnosti atd. a z toho se při prudkém rozjezdu na jednu zařazenou rychlost zpětně vypočítal výkon - přesnos nic moc, ale vycházela zhruba hodnota udávaná výrobcem, ale změna po K&N žádná) a chyba měření byla větší než realita. Spotřeba mě u MR2 nezajímala tak nevím, ale rozhodně dám po dalších cca. 2000km vědět. Zde alespň určitě bude víc vzduchu a je fakt, že zanesený filtr spotřebu zvyšuje, ačkoli na základě logiky z první věy by ji měl snižovat - méně zduchu měně paliva, protže jinak se nedodrží poměr vzduch benál, tak proč by průchozí filtr nepatrně nesnižoval. Prostě někdo se musel obětovat a prubnout to ne?
Re: Spotřeba i30
boal: no ja uz to mam odzkousene na KN filtru (coz je drazsi obdoba Simoty) na motoru CRDi, kde mi spotreba nepatrne vzrostla. Na delsi trasy jsem to vyndaval a vracel origo. Jen jsem to blbec zapomnel vyndat do Chorvatska. Jeste radsi pocitej i s tim, ze se zvysi lehce hluk motoru - respektive jeho projev bude vic znat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
hlobilp píše:jo jen me zarazi, ze opet je kia vepredu... to je nepochopitelne, co hyundai predvadi. dokazete si predstavit, ze by skodovka mela vsechno jako prvni a vw az potom?
Po tom co som tento tyzden videl cennik a hlavne teda preriedenu ponuku importera na Slovensku sa vobec neobavam ze by sa Hyundai chystal na nejaky krok smerom dopredu ako napr. nasadenie sestkvaltu do benzinov.
a aby som nebol uplne off topic tak pridam skusenosti s mojou poslednou odjazdenou nadrzou.
Dostal som poukazku na Slovakiaring vola sa to ze volne jazdy. Tak som to bol minuly tyzden vyuzit.
Je to predsa sanca bezpecne mimo premavky otestovat limity svojho auta (to ze nie som majitelom
supersportu som si vedomy )
Takze po dotankovani bola nasadena eko jazda 50 kilometrov so spotrebou 5,0 podla PP.
Nasledovala zuriva jazda po okruhu s testovanim vsetkych moznych aj nemoznych limitov auta.
Najazdil som 111 kilometrov a spotreba sa pomalicky vyztverala az na 12,0 podla PP.
A nasledne som skoro tyzden jazdil do prace 430 kilometrov. Spotreba klesla na 7,5 podla PP.
Realna spotreba podla dotankovania bola 7,88l/100km.
Re: Spotřeba i30
jenže lepší průtok vzduchu řidčím filtrem neznamená paušální "víc vzduchu + víc paliva".boal píše:Na víc vzduchu by jednotka měla logicky dávat více paliva. Protože lambda by jinak hlásila špatné složení, ale někdo to zkusit musí. Dokonce bych se nedivil kdyby to hlásilo chybu.
..alespň určitě bude víc vzduchu a je fakt, že zanesený filtr spotřebu zvyšuje, ačkoli na základě logiky z první věy by ji měl snižovat - méně zduchu měně paliva, protže jinak se nedodrží poměr vzduch benál, tak proč by průchozí filtr nepatrně nesnižoval. Prostě někdo se musel obětovat a prubnout to ne?
lepší dodávka vzduchu umožní ŘJ více paliva pro akceleraci, ale pouze umožní, ne že automaticky vyvolá.
menší podtlak=menší deficit vzduchu pro rychlé dosažení požadovaných otáček, lepší spálení směsi = lepší přeměna energie paliva na mechanickou práci = pro stejnou akceleraci celkově méně paliva (okamžitá spotřeba může/nemusí být klidně vyšší).
spotřeba samozřejmě není lineárně závislá na množství vzduchu, a lambda nehlídá nějakou konstantu - to by ŘJ byla pouze nějaký "emisní limiter" a neumožnila by akceleraci při které vždy dochází ke zhošení emisí zvyšováním poměru palivo/vzduch..
druhá stránka věci je skutečnost, že pilot se "závodním" filtrem zkouší "co to dá" a honí to v průměru více než před "přestavbou" a spotřeba poroste přímoúměrně těžší noze, za kterou ovšem nemůže ŘJ..
jinak dneska jsem dal prvních 250km se Simotou (cw1.4) a buď funguje filtr nebo placebo efekt - nějaký posun v reakci na pedál v nižších otáčkách vnímám, řekl bych, že při vytočení je motor hlučnější. spotřebu budu vědět až v úterý po dotankování do plné...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
To: pilotzz
Tak dej v utery vedet. Me Simota lezi naolejovana v dilne a cekam az najedem jeste par km po zmene manzelky stylu jizdy do prace zbytecne jezdila 4 tam kde to bere za 5 (sice pro novy motor to nejlepsi, ale pro spotrebu ne). Stare auto to tak vyzadovalo. Odhaduji, ze spotreba pujde dolu. Teprve az se to projevi naistaluji simotu.
Tak dej v utery vedet. Me Simota lezi naolejovana v dilne a cekam az najedem jeste par km po zmene manzelky stylu jizdy do prace zbytecne jezdila 4 tam kde to bere za 5 (sice pro novy motor to nejlepsi, ale pro spotrebu ne). Stare auto to tak vyzadovalo. Odhaduji, ze spotreba pujde dolu. Teprve az se to projevi naistaluji simotu.
Re: Spotřeba i30
Jen pro info. manželce o Simotě neřeknu abych eliminoval těžkou "závodní" nohu když bude mít "sportovní filtr". Schválně zda sama pozná nějakou změnu (hlučnost, pružnost, spotřeba). Já určitě nezponám nic vzhledem k tomu že tím jedu max. 1x týdně sice většinou 100 až 200km ale jen jednou a jinak jezdím jiným autem.
Re: Spotřeba i30
pokud je to standardní "používač" auta, na 99% nic nepozná, a pokud jezdí jak s nitrotoluenem, místo 6L budeš mít spotřebu 5,9Lboal píše:Jen pro info. manželce o Simotě neřeknu abych eliminoval těžkou "závodní" nohu když bude mít "sportovní filtr". Schválně zda sama pozná nějakou změnu (hlučnost, pružnost, spotřeba). Já určitě nezponám nic vzhledem k tomu že tím jedu max. 1x týdně sice většinou 100 až 200km ale jen jednou a jinak jezdím jiným autem.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
Jen info o upave SIMOTa. Tak vyjeta prvni nadrz s filtrem Simota 1.4CVVT. Manželka nic nepoznala ale nevi, že tam filtr je. Já nic nepoznal, ale jel jsem s tím jen o víkendu. Možná jde ještě lépe do otáček, ale po přesednutí z 1,2 haťapaťa to tak dělá každé auto. Na stejné víkendové trase na hory jsem auto trápil trochu víc než posledně a navíc zpět s lyžema na střeše, ale zase po novém obchvatu a ne přes Prahu a spotřeba dle PP byla lepší než před 14 dny o 0,3l (7.0). Takže možná při zachování stylu jizdy to může mít vliv na spotřebu, ale budu to sledovat déle a po pár nádržích vrátím původní filtr abych viděl jestli to není jen zajetím auta nebo jiným stylem jizdy.
Stále je to od spoda líne a v otáčkách výborné (nečekal jsem zlepšení tak je to prostě naladěné, jako sportovní motor). Bohužel mě ta lenost v nízkejch otáčkách trochu štve (naložené auto 2 dopělí 3 děti a plnej kufr bagáže - občas při rozjezdu z vonoběhu se začne dusit). Stejně naložená fabia Combi HTP 47kw (7 let stará najeto 95000km poctivejch mám ji od novoty) se chová lépe (pozor myšleno při nízkých otáčkách) sice to nechápu protože podle grafu by měla být horší všude, ale pocitově není (rozhodně se nepřidusí ani když jí opravdu podtáčím a prudce přidám prostě to vstřik. jednotka přepočítá a je OK - Hyundai zaškube a pak jede také, ale nevím proč, pokud ho člověk drží sportovně v otáčkách je OK, ale to je antispotřebová jízda). S tou Fabii teď jezdím denně a naložena je skoro stejně jen o max. 60kg manželky méně celkem bude však lehčí o víc nemá klimu ma jen 4 airbagy odhaduji celkový rozdíl tak 150kg to asi může dělat hodně?
Spotřeba s filtrem SIMOTA bez jiných úprav vyřazeno denní svícení (stejně je ráno a večer už tma) s rezervou je teď 6,8l od plné k plné na bezín od ONO takže žádná kvalita. Podle toho to vypadá na snížení o 0,3l. Jen nevím zda je to filtrem, nebo změnou manželky stylu jezdí teď víc na pětku, nebo zajetím motoru. Každopádně přes vše coj sem napsal jsme s autem spokojeni za ty peníze určitě dobré. Rozhodně Simota při zachování stylu spotřebu nezvyšuje, ale vše ostatní je otázkou.......
Stále je to od spoda líne a v otáčkách výborné (nečekal jsem zlepšení tak je to prostě naladěné, jako sportovní motor). Bohužel mě ta lenost v nízkejch otáčkách trochu štve (naložené auto 2 dopělí 3 děti a plnej kufr bagáže - občas při rozjezdu z vonoběhu se začne dusit). Stejně naložená fabia Combi HTP 47kw (7 let stará najeto 95000km poctivejch mám ji od novoty) se chová lépe (pozor myšleno při nízkých otáčkách) sice to nechápu protože podle grafu by měla být horší všude, ale pocitově není (rozhodně se nepřidusí ani když jí opravdu podtáčím a prudce přidám prostě to vstřik. jednotka přepočítá a je OK - Hyundai zaškube a pak jede také, ale nevím proč, pokud ho člověk drží sportovně v otáčkách je OK, ale to je antispotřebová jízda). S tou Fabii teď jezdím denně a naložena je skoro stejně jen o max. 60kg manželky méně celkem bude však lehčí o víc nemá klimu ma jen 4 airbagy odhaduji celkový rozdíl tak 150kg to asi může dělat hodně?
Spotřeba s filtrem SIMOTA bez jiných úprav vyřazeno denní svícení (stejně je ráno a večer už tma) s rezervou je teď 6,8l od plné k plné na bezín od ONO takže žádná kvalita. Podle toho to vypadá na snížení o 0,3l. Jen nevím zda je to filtrem, nebo změnou manželky stylu jezdí teď víc na pětku, nebo zajetím motoru. Každopádně přes vše coj sem napsal jsme s autem spokojeni za ty peníze určitě dobré. Rozhodně Simota při zachování stylu spotřebu nezvyšuje, ale vše ostatní je otázkou.......
Re: Spotřeba i30
Po roce provozu:
spotřeba 5,9-6,0 podle PP(ten si u mě připískává cca 0,2l)
spotřeba 5,9-6,0 podle PP(ten si u mě připískává cca 0,2l)
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
po 2100km spotreba dle PP 6,4, ve skutecnosti 6,67
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
- Radim Brožek
- **
- Příspěvky: 363
- Registrován: 16 bře 2009, 15:37
Re: Spotřeba i30
Jak se dá určit spotřeba 6.67/100 dle skutečnosti?hlobilp píše:po 2100km spotreba dle PP 6,4, ve skutecnosti 6,67
Pochopil bych to v případě, že bude v nádrži digitální měřák objemu paliva. V případě, kdy nikdo nepozná, zda má v nádrži 50l, 53l nebo 51l jsou to čísla úplně k ničemu. Není plná nádrž jako plná nádrž (každá pistole vypíná jinak, teplotní roztažnost paliva atd).
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
to je snadne... pocitam palivo od koupe a vse si eviduju.... podle dojezdu PP si do tabulky dopisu stav paliva a takhle mi to vychazi.... da se rici, ze je to celkem presne.. najete km a palivo, ktere jsem do auta natankoval....
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010