Trochu se zpožděním, ale přece - N-ko jsem měl půjčené na víkend od pátku do neděle z Hyundai Butovice. Sám vlastním H Tucson 1.7 CRDi, takže jsem samozřejmě jako správný dieslový tupec zpočátku držel nízké otáčky - výsledek, asi 3krát mi to na křižovatce "chcíplo", než jsem si zvykl. Cesta domů do Krkonoš po výjezdu z páteční ucpané Prahy uběhla velmi rychle, cestou jsem vyzkoušel všechny jízdní režimy včetně N a co dodat..., to auto mě mělo. Myslel jsem si, že ve svých letech už mám rozum a že mě jen tak něco nevykolejí z "rozumného způsobu života", omyl - nemám rozum, blbnul jsem malý kluk. Jen na okraj, netušil jsem, co s řidiči Š Octavií s A a S značkami dokáže udělat, když je přejede Hyundai, bohužel v tomto případě i30 N. Myslím si, že ještě teď mají pocit,že viděli UFO
, teda jeho zadní část. Stran jízdních režimů - velký rozdíl mezi Eco a Normal jsem nepozoroval, ale když jsem dal Sport a potom N, tak to už bylo o něčem opravdu jiném, N obzvlášť - auto ztuhlo, opravdu citelně se změnila odezva na plyn a začal se ozývat parádní zvuk z výfuku.
V sobotu jsem se jel projet na Pomezní boudy, to je moje oblíbená trasa, ale bohužel jednak bylo i kolem 11-té hodiny lehce pod 0°C, auto sice mělo už obuté zimáky, ale stejně si člověk do těch zatáček tolik netroufal, navíc byl docela provoz, takže jsem N-ko prohnal v N režimu až skoro nahoře na Pomezkách. Odpoledne se mi do auta "nasáčkovala" manželka, že potřebuje odvézt ke tchýni - varoval jsem ji dopředu (vem si pytlík a pampersky), no měla, co chtěla. Jeli jsme mojí cestou do práce - přes serpentiny na Hrádečku, N-ko parádně v N režimu, samosvor do zatáček naprostá nádhera, jen manželka nějak nevěděla co dřív (pytlík nebo pampersky):-D.
A nedělní cestu do Prahy asi nemá cenu popisovat, protože jsem vezl ženu i dceru a slíbil jsem, že pojedu "normálně", což tak úplně nedopadlo, ale přeci jen oproti pátku jsem se krotil.
Co říct k N-ku:
- parádní auto na vybláznění, ale na normální ježdění do práce to teda fakt není - kdo by platil ty pokuty atd.
- spotřeba - průměr 12.5 l - žere i trávu u cesty
(cesta do Prahy po dálnici s průměrem 11.2 l)
- bohužel auto nad mé řidičské schopnosti, mám pocit, že bych jeho potenciál nebyl schopen úplně využít, asi by mě stačilo "obyčejné" N-ko, i když samozřejmě vím, že to
v současné době nedává smysl, kupovat "obyčejné" N-ko
- bohužel malá nádrž, to fakt soudruzi z Koreje nedomysleli
- bohužel obuté zimní 18 palcové pneumatiky, takže jízdní vlastnosti asi trošku jiné než u 19-tek, úplně to auto nesedělo tak, jak bych si představoval.
To je asi tak zatím inkoherentně všechno.