Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
No, s tím, že by cena šla dolů, bych moc nepočítal
2021 i30 combi 1.5 DPi Smart
2014 ix20 1.6
2014 ix20 1.6
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Od uvedení na trh i30 PDe facelift s motorem 1,5DPi už dvakrát zdražil. Pokaždé o 10tis.
Opravdu si myslíš, že auta zlevní
Opravdu si myslíš, že auta zlevní
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
jeseter22: Víc info viz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39682
Po přesednutí z první generace i30 do této generace se ti motor 1,5 DPi bude zdát línější. Už jen kvůli tomu, že auto je lépe odhlučněné a podvozek komfortnější, takže o to lépe maskuje skutečnou rychlost. Na druhou stranu, to, jak bude motor jezdit, záleží jen a jen na tobě - jak si ho zajedeš, jak se o něj budeš starat, atd.
Po přesednutí z první generace i30 do této generace se ti motor 1,5 DPi bude zdát línější. Už jen kvůli tomu, že auto je lépe odhlučněné a podvozek komfortnější, takže o to lépe maskuje skutečnou rychlost. Na druhou stranu, to, jak bude motor jezdit, záleží jen a jen na tobě - jak si ho zajedeš, jak se o něj budeš starat, atd.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Tyhle motory už porovnávali v testech a ta 1.4 absolutně nestačí na 1.5DPi. Neznám přesný údaj 0-100 a ani tohle není tak podstatné. Důležité je jak motor reaguje na určitý rychlostní stupeň při sešlápnutí na podlahu a v tomhle 1.5 jednoznačně vítězí, dokonce i proti 1.6 VVTI 88 Kw. Umí totiž zabrat od dolních otáček. Sice pak nemá výkonovou špičku, jenže kdo to potřebuje, že? A jestli tenhle motor chceš, tak si pospěš, protože podle mých informací se od příštího roku bude upravovat a zřejmě by měl dostat GPF filtr částic, pokud nezmizí z nabídky úplně.(ale všechno může být ještě úplně jinak).
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Jojo částky výpalného do Bruselu jsou šokující. Samotnému mi spadla brada
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
Všimol som si, že plynový pedál má 2 polohy "až na podlahu". Ak poriadne zatlačím na pedál, tak prekonám určitú krajnú polohu, zacítim jemné škubnutie a pedál sa dá dať ešte viac na podlahu. Mám to v pracovnej Kii ceed crdi, ale tam je turbo a na chvílu zapína overboost. Na DPI overboost nie je, aspoň to predpokladám. Máte to tak s pedálom aj vy?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Motor 1.5DPi
Podle neoficiálních informací skončí tato generace i30 v zřejmě v r. 2023 bez náhrady, resp. bude nahrazena nějakým crossoverem, tj. přeloženo do češtiny "menší auto s větší cenou".jeseter22 píše: ↑09 kvě 2021, 20:09 1.5 DPi zvažuju do budoucna jako náhradu mé aktuální i30 I 1.4 cvvt 80kw. Na aktuálním autě mi vadí absence 6 kvaltu. Dálnice ve 130 je očistec... 4200 rpm a vysoká hlučnost (10 hodinovou dálniční cestu jsem absolvoval se špuntama do uší ) . Spotřeba na dálnice je taky vyšší, než by se mi líbilo. To vše by mělo být u aktuální i30 mnohem lepší. Jen se trochu bojím, aby auto nebylo línější. Přeci jen je dle technických údajů pomalejší ve sprintu 0-100. Je tu někdo, kdo by byl schopen ty motory porovnat?
Jak dlouho tipujete, že se facelift bude vyrábět? Koupil bych to asi až bude výroba končit. Taky cena by mohla jít lehce dolu, pokud teda s cenama nezahýbou skvělé emisní normy EUrrosojuzu. Tipuju, že nástupce nebude (možná nějaký předražený SUV, nebo elektro), takže tohle bude asi poslední možnost koupit normální auto, které mi bude muset vydržet navždy.
Auto v reálu rozhodně není línější než 1.4, spíše se blíží 1.6. Jezdil jsem se vším obdobným, tj. 1.4 66 kW, 1.4 74 kW, 1.6 CVVT 92 kW a 1.6 GDI 99 kW, takže vím, o čem mluvím. Důležité je auto dobře zajet
Cena rozhodně dolů nepůjde, emisní výpalné bude veškeré vozy se spalovacím motorem nadále postupně zdražovat. A také ber v potaz, co píše Maras ohledně GPF v DPi a možné úpravy sortimentu motorů...
Obecná rada pro všechny: pokud v horizontu jednoho roku plánujete koupi auta, neváhejte. Dobře už bylo. Buď to auto ve vaší vysněné konfiguraci bude dražší, nebo nebude vůbec. Vartoval jsem takto do mojí ženy předloni, když končila ix20, neposlechla, teď má auto menší a dražší...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Motor 1.5DPi
Dočasně se deaktivuje omezovač (tempomat v módu Max).dokidoki píše: ↑09 kvě 2021, 22:02 Všimol som si, že plynový pedál má 2 polohy "až na podlahu". Ak poriadne zatlačím na pedál, tak prekonám určitú krajnú polohu, zacítim jemné škubnutie a pedál sa dá dať ešte viac na podlahu. Mám to v pracovnej Kii ceed crdi, ale tam je turbo a na chvílu zapína overboost. Na DPI overboost nie je, aspoň to predpokladám. Máte to tak s pedálom aj vy?
Nevíte někdo jestli 1,4 t-gdi má overboost nebo ho má jen diesely? Prý 1,5 t-gdi overboost nemá.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Motor 1.5DPi
Jak to tak čtu, začínám být čím dál více rád, že jsem si objednal auto zrovna s tímto motorem. Pozítří si konečně pro něho jdu. Už z toho nemůžu skoro spát:-)
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Re: Motor 1.5DPi
Jak to tak čtu, tak mě sere, že jsem si ho koupil tak brzo......
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Já mám teda přímé srovnání - dosud 1.4 80kW mám a jezdim s nim(občas a spíše pracovně).Chasnik píše: ↑09 kvě 2021, 22:35Podle neoficiálních informací skončí tato generace i30 v zřejmě v r. 2023 bez náhrady, resp. bude nahrazena nějakým crossoverem, tj. přeloženo do češtiny "menší auto s větší cenou".jeseter22 píše: ↑09 kvě 2021, 20:09 1.5 DPi zvažuju do budoucna jako náhradu mé aktuální i30 I 1.4 cvvt 80kw. Na aktuálním autě mi vadí absence 6 kvaltu. Dálnice ve 130 je očistec... 4200 rpm a vysoká hlučnost (10 hodinovou dálniční cestu jsem absolvoval se špuntama do uší ) . Spotřeba na dálnice je taky vyšší, než by se mi líbilo. To vše by mělo být u aktuální i30 mnohem lepší. Jen se trochu bojím, aby auto nebylo línější. Přeci jen je dle technických údajů pomalejší ve sprintu 0-100. Je tu někdo, kdo by byl schopen ty motory porovnat?
Jak dlouho tipujete, že se facelift bude vyrábět? Koupil bych to asi až bude výroba končit. Taky cena by mohla jít lehce dolu, pokud teda s cenama nezahýbou skvělé emisní normy EUrrosojuzu. Tipuju, že nástupce nebude (možná nějaký předražený SUV, nebo elektro), takže tohle bude asi poslední možnost koupit normální auto, které mi bude muset vydržet navždy.
Auto v reálu rozhodně není línější než 1.4, spíše se blíží 1.6. Jezdil jsem se vším obdobným, tj. 1.4 66 kW, 1.4 74 kW, 1.6 CVVT 92 kW a 1.6 GDI 99 kW, takže vím, o čem mluvím. Důležité je auto dobře zajet
Cena rozhodně dolů nepůjde, emisní výpalné bude veškeré vozy se spalovacím motorem nadále postupně zdražovat. A také ber v potaz, co píše Maras ohledně GPF v DPi a možné úpravy sortimentu motorů...
Obecná rada pro všechny: pokud v horizontu jednoho roku plánujete koupi auta, neváhejte. Dobře už bylo. Buď to auto ve vaší vysněné konfiguraci bude dražší, nebo nebude vůbec. Vartoval jsem takto do mojí ženy předloni, když končila ix20, neposlechla, teď má auto menší a dražší...
Ale srovnává se to dost těžko. Stará 1.4 je spíše na takové "blbnutí" na okreskách, a to jak po motorové tak podvozkové stránce. Holt klasická neudušená atmosféra a víceprvek k tomu přímo vybízejí. Ovšem hluk, a to jak od motoru tak od podvozku, diskvalifikuje starou na dálnici a obecně na delších cestách.
Naproti tomu nová je velmi dobře odhlučněná, jak motor tak podvozek, a delší trasy nejsou problém. Pochopitelně tuhá zadní naprava se na rozbitých cestách chová trošku hůře. Za normálních okolností to ale ani nepoznáme. Rozdíl 0-100 ve prospěch staré jde na vrub kratším převodům, ale subjektivně se mi nezdá, že by to byl až takový rozdíl.
Pro někoho může být bod navic cca o litr nižší spotřeba.
Za mne tedy rozhodně nelituji, v nové si připadám o třídu výše a zatím mi auto působí jen radost.
Domluv si v salonu zkušební jizdu, nebo s někým v okolí, po hodině ježdění budeš mit jasno.
Re: Motor 1.5DPi
Po pár měsících opět delší cesta po dálnici, a opět poznání, že doména 1,5 DPi to není. Na druhou stranu, kdo se nežene a trocha hluku navíc mu nevadí...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Po dálnici jezdím 2x tydne.....hodím tempomatovych 120km/h a celkem vpoho.... Aspon neslyším, jak mi píská v uchu
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Mně se auto nezdá hlučné ani pri 140 tachometrovych.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Nevím čím ses rozmlsal, ale na poměry nižší střední je to dost dobré. Kdo jezdí často dlouhé štreky, zvláště po českých dálnicích, měl by se poohlédnout po vyšších třídách.
Ještě mne napadá, jestli si nepochvaluji ticho a pohodlí proto, že jsem zvolil balóny(15"Hankok).
Možná na nižších profilech to bude trochu hlučnější a nepohodlnější???
Má někdo srovnání?