Stránka 1 z 1

Cernej coud - zavada nebo vlastnost?

Napsal: 25 srp 2008, 12:41
od Dr Meduza
Hoj, mam otazecku
tak nak stouram auto (je moc dlouho slozeny, tak se musi rozebrat :lol: ) a mam otazku, je normalni ze kdyz na to poradne dupnu, tak de z vejfuku cernej coud chvili ?
Lambdu sem si napich, pri bezny jizde se drzi jak ma, chvilema trochu chuda a kdyz se da plnej plyn tak de do bohata, je to standartni nastaveni ridici jednotky, nebo je neco spatne ?
Radsi este pudu nekam zmerit, jestli ta lambda opravdu meri spravny hodnoty, protoze me u ni prekvapuje ze meri hned po nastartovani, ale spotreba neni nijak vysoka kdyz se jezdi slusne, takze asi bude v pohode

Napsal: 25 srp 2008, 13:00
od mirpie
to, že je při sešlápnutém pedálu akcelerátoru bohatá směs, tedy lambda<1, je v pořádku. Ten černej kouř už ale tak v pořádku není a už vůbec ne u zážehového motoru. Nebo ti to takhle čadí na provoz na LPG?

Napsal: 25 srp 2008, 13:08
od Dr Meduza
Na plyn to necoudi (teda kdyz zrovna neklepe, to z toho pak vyleti olej), dela to na benzin, necoudi to porad, ale vyleti z toho cernej oblacek, pak uz necoudi a z lambdy de tak 0.8V

Napsal: 25 srp 2008, 14:46
od Romcis
Presne tohle se mi deje i na Scoupe,pri prudky akceleraci cernou čoudek :D ale spis jako saze,ne modry od oleje, i kdyz motor uz nejakou spotrebu oleje ma...podezrivam lambdu,auto totiz nekdy jede jak drak,jindy chcipak...

Napsal: 26 srp 2008, 10:33
od zdenek76
černý kouř u benzinu = představený motor, tj. palivové čerpadlo posílá více paliva než je nutné. Používá se to jako maskovací manévr, když už nejsou tlaky ve válcích tak jak by měly být. Palivová pumpa se pak našteluje, aby posílala více paliva a kupujícímu se zdá, že vše chodí OK.

Napsal: 26 srp 2008, 11:34
od Romcis
Tak to nevim nikdy sem o tom neslysel,ale co si pamatuju tak kdyz sem to koupil tak to nehulilo dobry rok...od ty doby odesel ale katik,vyfuk je k.o.,a emise neprosly samozrejme :D co mi ale rikali tak ze je moc bohata smes,a pak moc kysliku ve vyfukovych plynech.

Napsal: 26 srp 2008, 11:38
od antek
zdenek76 píše:černý kouř u benzinu = představený motor, tj. palivové čerpadlo posílá více paliva než je nutné. Používá se to jako maskovací manévr, když už nejsou tlaky ve válcích tak jak by měly být. Palivová pumpa se pak našteluje, aby posílala více paliva a kupujícímu se zdá, že vše chodí OK.
Nehledej v tom žádnou paranoju.Při akceleraci se nestačí spálit dokonale všechno palivo a proto ty saze(černý kouř),doporučil bych prohlédnout zapalovací soustavu(kabely,svíčky apod).

Napsal: 26 srp 2008, 11:42
od Dr Meduza
este me napada jedna vec, mozna je nakej ze vstrikovacu pricpanej a do ostatnich to muze pak poustet vic, aby se to dorovnalo
nemohlo by to bejt tim ?

Napsal: 26 srp 2008, 11:49
od black_sheep
Romcis píše:Tak to nevim nikdy sem o tom neslysel,ale co si pamatuju tak kdyz sem to koupil tak to nehulilo dobry rok...od ty doby odesel ale katik,vyfuk je k.o.,a emise neprosly samozrejme :D co mi ale rikali tak ze je moc bohata smes,a pak moc kysliku ve vyfukovych plynech.
HA! ivan! chaloupku otocil a me tim probudil... :-) hehe ty mas taky ten telefon na.. vis co cece :-)

Napsal: 26 srp 2008, 12:32
od Romcis
black_sheep píše:
Romcis píše:Tak to nevim nikdy sem o tom neslysel,ale co si pamatuju tak kdyz sem to koupil tak to nehulilo dobry rok...od ty doby odesel ale katik,vyfuk je k.o.,a emise neprosly samozrejme :D co mi ale rikali tak ze je moc bohata smes,a pak moc kysliku ve vyfukovych plynech.
HA! ivan! chaloupku otocil a me tim probudil... :-) hehe ty mas taky ten telefon na.. vis co cece :-)
mno....mam ten telefon na <> no :D

Napsal: 26 srp 2008, 13:29
od Romcis
zdenek76 píše:černý kouř u benzinu = představený motor, tj. palivové čerpadlo posílá více paliva než je nutné. Používá se to jako maskovací manévr, když už nejsou tlaky ve válcích tak jak by měly být. Palivová pumpa se pak našteluje, aby posílala více paliva a kupujícímu se zdá, že vše chodí OK.
Jeste sem zapomnel ze tohle se mi nezda,protoze moje scoupe bylo dotazeno z D a protoze nebyly papiry a neslo to jinak udelat v te dobe,tak stalo 2 roky v kravíně :D Proto taky bylo tak zachovaly,takze tu s tim nikdo 2 roky nejezdil,ani se v tom nehrabal,a pochybuju ze v Nemecku by se nekdo zabyval stelovanim cerpadla...spis by me zajimalo jaky na to ma vliv lambda? jestli treba neukazuje spatne,jak mi na emisich rekli ze je moc bohata smes pri tech zvysenych otackach...na volnobeh totiz emise byly OK.

Napsal: 26 srp 2008, 14:13
od zdenek76
to co jsem psal je spíše info pro nákup ojetého auta, pokud se kouří u auta, které to předtím nedělalo, tak je rozhodně příliš bohatá směs a příčin může být několik. Např. i prasklé svody, které se objevily v jiném postu

Napsal: 26 srp 2008, 14:23
od Dr Meduza
zkusim zajet na emise a uvidime, co z toho vyleze, bud to bude lambda, nebo vstriky

Napsal: 26 srp 2008, 20:14
od antek
[quote="Romcis"]Tak to nevim nikdy sem o tom neslysel,ale co si pamatuju tak kdyz sem to koupil tak to nehulilo dobry rok...od ty doby odesel ale katik,vyfuk je k.o.,a emise neprosly samozrejme :D co mi ale rikali tak ze je moc bohata smes,a pak moc kysliku ve vyfukovych plynech.[/quote]

S těma svodama to může být taky,event. ten děravý výfuck