Stránka 1 z 2

Problémy s otáčkama

Napsal: 18 zář 2008, 17:29
od pusik
Zdravím mám lantru 97 a poslední dobou mám nějaké problémy s otáčkama nevíte někdo čím by to mohlo být dříve při teplém motoru bylo lehce pod 1000 ot a ted nad 1000 asi kolem 1300 az 1400 poradte prosím

Napsal: 18 zář 2008, 20:23
od jelensoft
Zkus vyčistit klapky v sání, nebo by to mohl dělat krokovací motorek klapky.

Napsal: 18 zář 2008, 23:33
od kibut
mozno zly senzor otaciek klukoveho hriadela. kamos mal to iste na renaulte a tiez mu to nechcelo sem tam nastartovat. Na diagnostike sa mu to potvrdilo... Takze skus dat na diagnostiku.

Napsal: 20 zář 2008, 10:33
od pusik
senzor otacek to nebude de videt ze motor toci vic spis si myslim ta klapka a kdyz ne ona tak ten moturek. Takze odsroubovat a cely vicistit?

Napsal: 20 zář 2008, 13:03
od kibut
Odsrubuj, aspon uvidis, ci je to zanesene...

klapky

Napsal: 20 zář 2008, 15:04
od pusik
lehce zanesené to je to už jsem koukal když jsem odpojil hadici sání ale nezdá se mi to tolik no nic dneska se na to mrknu a uvidíme. Jo a nemůže se stát že to těsnění co tam je bude nějaké přilepené a že bych ho poškodil?

Napsal: 20 zář 2008, 16:48
od mirpie
kibut píše:mozno zly senzor otaciek klukoveho hriadela. kamos mal to iste na renaulte a tiez mu to nechcelo sem tam nastartovat. Na diagnostike sa mu to potvrdilo... Takze skus dat na diagnostiku.
lantra z roku 97 nemá krokovací motorek. Klapka je zavřená, vzduch na volnoběh je veden obtokovou hadicí k ventilu Bosch, který reguluje otáčky.. Takže zkus ten ventil.
Popřípadě bych ale začal prošplíchnutím kontaktsprejem všech konektorů čidel a snímačů..

Jinak pokud máš vysoké otáčky volnoběhu, může ti to někde přisávat falešný vzudch, ale to by ti pomaleji klesaly otáčky z vyšších otáček. Určitě prostříkni konektor teplotního čidla (u termostatu), čidla teploty nasávaného vzduchu (vsunut do airboxu), čidlo podtlaku v sacím potrubí (hned před přepážkou kabiny nalevo), snímač škrtící klapky (na šktrící klapce) a konektor od volnoběžného ventilu

klapka

Napsal: 21 zář 2008, 10:51
od pusik
klapku jsem vycistil zda se mi to jeste horsi otacky opravdu klesaji pomalu obcas uz se mito i zasekava pod 2000 tisicema ale lehkym proslapnutim klesnou zas asi na 1400 nevim cim by to mohlo byt vse jsem vycistil nebyla by lepsi ta diagnostika a popr kolik stoji?

Napsal: 21 zář 2008, 12:40
od mirpie
tak zkus zkontrolovat upevnění odvětrávacích hadic z vačkové skříně do sacího potrubí. Jsou tam dvě a jsou jen tak nasazeny bez zajištění, tak jestli jedna z nich není uvolněná a netlačí vzduch za klapku, kde není žádná regulace..Popř, zda nějaká hadice není prasklá.

Napsal: 21 zář 2008, 12:59
od vlastaFR
co treba teplotni cidlo nasavanyho vzduchu.

otacky

Napsal: 21 zář 2008, 16:15
od pusik
cidlo teploty vzduchu jo? to si myslim ze asi ne ale ty hadicky by byly celkem mozny ja mam jedu pred klapkou na volno nasazenou a v sacim potrubi nevim no co kdyz bude praskla zvladnu to vymenit sam?

Napsal: 23 zář 2008, 09:28
od mirpie
to musíš vědět sám :D . Na výměně hadic nic není, ale chce to ověřit, zda je to opravdu nějakou tou netěsností..
Možná by nebylo od věci zajet si na diagnostiku a vyloučit tak případnou závadu některého z čidel..

Napsal: 23 zář 2008, 21:25
od ivan
Nejlepší řešení je zajed někam na diagnostiku,protože to může být cokoliv co se týká elektroniky motoru,jinak sou tací co odpojují čidla či s nímače pod proudem a potom se divý ,že jim nedrží volnoběh nebo to ponějaké době chcípne,je to jednoduchý ŘJ má pamatováka tyhle čidla si potom nahradí ze své paměti a pak jezdí na nouzový režim,další věc a ta je velmi důležitá je teplota motoru hodně se na to zapomíná :!: Prověřit termostat a hlavně to mít dobře ovzdušněné :!: A i lambda to může dělat,je toho dost jde jen o blbej volnoběh :lol: :lol: :wink:

Napsal: 24 zář 2008, 23:55
od RUMiiiK
taky me to drzelo jednu dobu vyssi otacky na volnobeh a pak se to zase zklidnilo, nevim proc

otacky

Napsal: 04 říj 2008, 08:54
od pusik
Tak závada už je vyřešená bylo to podfukující těsnění za sáním motoru směs byla moc chudá a proto to pořád pridávalo palivo a zvětšovali se otáčky po výměne držela zas pro změnu malé a měla tendenci chcípat ale vše vyřešilo reset ECU. Zas jezdí jak má jinak Všem dík moc za rady :lol: