akceleracia
Napsal: 19 zář 2008, 12:01
Vacsinou clovek pri jazdeni mysli na dobru spotrebu. Niekedy su ale dolezitejsie veci. Pri predbiehani je dobre dokoncit manever co najskor, inymi slovami, treba z auta dostat maximalnu akceleraciu. Dolezita je pritom nielen sila motora, ale aj sposob radenia.
Ake mate s tym skusenosti? Ako a kedy preradovat, ked ide ozaj o rychlost?
Ja som urobil taky mensi pokus s Matrixom 1.6. Experimentalne som si len zistil pomery medzi jednotlivymi prevodmi. Pri konstantnych otackach 2000 mam na 1ke rychlost 18km/h, na 2ke 30, na 3ke 40, na 4ke 50 a na 5ke 70.
Zobral som si krivku krutiaceho momentu motora, co je na oficialnych strankach a po nejakych mensich vypoctoch a kresleni grafov mi vychadza, ze najvacsiu akceleraciu vytlacim z auta, ak preradujem cca pri 6000. Presnejsie:
1 na 2 pri 6300, 57 km/h
2 na 3 pri 6100, 92 km/h
3 na 4 pri 6000, 120 km/h
4 na 5 pri 6200, 154 km/h
Preradenie o cosi skor (5800) nie je az taka katastrofa, ale nad 6300 uz nie je dobre ist, tam krut. moment ide tak dole, ze ani vyhoda podradenia uz nestaci.
Takze na jednej strane plati, ze sa netreba zlaknut ramusu a poriadne to tocit, na druhej strane ale nie je pravda, ze treba ist az do cerveneho pola.
Co je pre mna klucove - na dialnici je pohoda, ale na beznej ceste ked odvisnem za nejakym 70 km/h Avia-tikom, predbiehat na 5ke je sialenstvo, na 4ke nevelmi zodpovedne, na 3ke prijatelne, ale ak ozaj ide o cas, mozno sa oplati na chvilu podradit aj na 2ku... ak neprekrocim povolenu rychlost. zvladnem to aj bez preradovania vyssie a ked dokoncim predbiehanie, mozem rovno hodit 5ku...
Tolko teoria, v praxi overime...
Ake mate s tym skusenosti? Ako a kedy preradovat, ked ide ozaj o rychlost?
Ja som urobil taky mensi pokus s Matrixom 1.6. Experimentalne som si len zistil pomery medzi jednotlivymi prevodmi. Pri konstantnych otackach 2000 mam na 1ke rychlost 18km/h, na 2ke 30, na 3ke 40, na 4ke 50 a na 5ke 70.
Zobral som si krivku krutiaceho momentu motora, co je na oficialnych strankach a po nejakych mensich vypoctoch a kresleni grafov mi vychadza, ze najvacsiu akceleraciu vytlacim z auta, ak preradujem cca pri 6000. Presnejsie:
1 na 2 pri 6300, 57 km/h
2 na 3 pri 6100, 92 km/h
3 na 4 pri 6000, 120 km/h
4 na 5 pri 6200, 154 km/h
Preradenie o cosi skor (5800) nie je az taka katastrofa, ale nad 6300 uz nie je dobre ist, tam krut. moment ide tak dole, ze ani vyhoda podradenia uz nestaci.
Takze na jednej strane plati, ze sa netreba zlaknut ramusu a poriadne to tocit, na druhej strane ale nie je pravda, ze treba ist az do cerveneho pola.
Co je pre mna klucove - na dialnici je pohoda, ale na beznej ceste ked odvisnem za nejakym 70 km/h Avia-tikom, predbiehat na 5ke je sialenstvo, na 4ke nevelmi zodpovedne, na 3ke prijatelne, ale ak ozaj ide o cas, mozno sa oplati na chvilu podradit aj na 2ku... ak neprekrocim povolenu rychlost. zvladnem to aj bez preradovania vyssie a ked dokoncim predbiehanie, mozem rovno hodit 5ku...
Tolko teoria, v praxi overime...