Stránka 1 z 9
Spotreba vaseho Santu
Napsal: 19 led 2006, 19:54
od Stojan
Rozhodujem sa o kupe Santu,mam dilemu medzi dieselom a tym 2,4 benzinom... (:
Ak mate dakto,tak poradte...Za kolko s tym jazdite?Myslim hlavne ten benzin,viem,ze ten diesel je usporny...Dikes (:
Napsal: 20 led 2006, 14:36
od zdenek76
santu ještě nemám (jedu pro něj příští čtvrtek), ale řešil jsem to podobné. Nakonec jsem se rozhodl pro benzin 2.4, sondoval jsem u známých a kamarádů kteří sf mají a reálný rozdíl ve spotřebě byl cca 1.8l/100km. Pro mě však byl důležitější pocit z jízdy, starý diesel mě vůbec nenadchl, dost slabý na takové auto. Nový VGT fajn, ale nějací koníci by se ještě hodily. 2.4 mně přišla tak akorát, navíc je podstatně levnější než diesel (+- 110t), stejně tak servis. V mém případě (cca 20t km ročně) by se vyšší pořizovací náklady dieselu srovnaly až po cca 8 letech, to už to auto asi ani mít nebudu.
Napsal: 20 led 2006, 15:39
od stojan
Diky moc,hej,ten rozdiel v cene je dost markantny...
Poobzeram sa asi po tom benzinaku (;
Napsal: 20 led 2006, 20:02
od zdenek76
no hele, já mám podepsáno 2.4 v té nejvyšší výbavě Elegance a k tomu nějaké doplňky, ceníková cena je 744.900,- s DPH.
Prodejce mi furt nutil akčního Highlandera (sleva 100.000 a doplňková výbava) v dieselu, ten stojí v této výbavě 749.900,- (jinak normálně v "neakci" za 849.900,-). Když jsem furt trval na tom, že diesel prostě nechci, že si raději koupím ojetý benzin, nabídl mi tu slevu 100.000,- i u toho benzinu, takže jsme rázem byli na 644.900,-. No to už jsem začal sakra uvažovat o novým, i když jsem chtěl původně ojetý. Ještě jsem chtěl vědět jakou barvu, měl buď černou nebo tmavě modrou metlu W5. Z těch bych bral obě, řekl jsem že se rozmyslím a on, že když se rozhodne do zítřka, tak mi tu metalízu dají zdarma (normálně +13.500,-).
Druhej den jsem jel podepsat smlouvu a přibral si k tomu: další sadu Alu kol+pneu (sleva 10t), koberce, radio/CD, boční chrom trubky s černými nášlapy (sleva 4t), Defend lock (zdarma) a povinná výbava. Konečná cena se tak vyšplhala na necelých 700t.
Když jsme pak zkusmo zkusili dopočítat na stejnou výbavu diesela Highlander (toho navíc mají už jen v omezených barvách z nichž bych žádnou nebral), došli jsme k částce 769.900,-. Neakční diesel by v této výbavě vyšel dokonce na cca 900t.
Napsal: 23 led 2006, 08:13
od Návštěvník
Ahoj, muzu na Vas mit dotaz, resim stejny problem, jako vy, jestli benzin nebo diesel.
Santu 4x4 budu vyuzivat prevazne v zime, kde dostane poradne zabrat, bude stat celou dobu venku a nekdy s nim pojedu jen par kilometru tam a zpatky, zadny dlouhy trate.
Mohu se Vas tedy zeptat jake mate zkusenosti napr. s rozmrazenim auta, jak dlouho trva nez se motor dostane na provozni teplotu,apod.
Kazdy prodejce mi vychvaluje neco jineho a ze zkusebni jizdy po meste se toho moc poznat neda.
Jeden tvrdi ze diesel ma dlouhou zivotnost a benzin je nic moc a obracene.
Nejde mi ani tak o spotrebu, ale spis o prakticnost, diky vsem za Vase nazory.
Napsal: 23 led 2006, 11:43
od ryba
jednoznacne benzinak. Diesel by to sice zastal uplne stejne, ale opotrebeni, nedostatecne zahrati a s tim spojene problemy (topeni, kraval) muzou byt pricinou vyssi poruchovosti. Problemy s nenastartovanim dieselu v mraze uz snad nehrozi. Benzinovy motor vsak lepe snasi kratke trate a potrebu maximalniho vykonu za studena. A je (stale) jednodussi na udrzbu.
Napsal: 23 led 2006, 13:41
od zdenek76
k výše napsanému nemám co dodat, za těchto podmínek jedině benzin
Napsal: 23 led 2006, 13:50
od Návštěvník
Diky za Vase nazory, ja nemam se Santou, zadne skusenosti, ale asi to bude u vsech aut stejny, ze ten benzin se lepe zahreje a na kratke trate je take vhodnejsi,(byt ma vetsi spotrebu), ale o tu me moc nejde, protoze nenajedu tolik, abych to nejak rapidne pocitil.
Sice me teda nekteri prodejci ujistovali,ze je to naprosto jedno, ale preci jen jezdit na studeny motor, asi nic moc ...
Nevite jen tak, pro zajimavost, jak se rychle v zime Santa zahreje (benzin i diesel) ?
Spotřeba vašeho Santu
Napsal: 23 led 2006, 16:54
od luboš
Mám Santa Fe 2,4i (benzin) od února 2004, tedy téměř 2 roky. Mimochodem, čekal jsem na něho půl roku! (výbava Elegance + zlatá metalíza). Diesel by se mi nevyplatil, mám najeto necelých 19 000 km.
Jezdím hlavně delší trasy tj. na chalupu 100km tam a 100km zpátky, a to po silnici I. třídy. Po městě s ním jezdím vyjímečně. Průběžně mezi tankováním sleduji spotřebu. V létě se pohybuje kolem 10 l/100 km, někdy se dostanu i pod 10. V zimě a s boxem na střeše je to samozřejmě víc, tak 11,5 - 12 l (podle podmínek). Stejně tak je tomu, pokud jedu občas po dálnici, s rychlostí nad 130 km/h spotřeba rapidně stoupá. V létě do Chorvatska a zpátky po dálnicích (kde to šlo) jsem měl spotřebu cca 11,5 l/100 km.
A ještě jeden postřeh a námět do této diskuze. V "návodu k obsluze" k tomuto vozu jsem se nikde nedočetl jaký systém pohonu 4x4 je u tohoto typu použit. Kdybych nebyl pravidelným čtenářem motoristických časopisů "Off road" a "4x4 auto magazín" asi bych se nikdy nedozvěděl, že je zde stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40 s viskózní spojkou, která tento poměr v případě prokluzu kol některé nápravy může změnit, a s mezinápravovým diferenciálem včetně zadního diferenciálu s omezenou svorností. Je tomu tak nebo se mýlím?
Napsal: 23 led 2006, 18:18
od zdenek76
To je pravda, informace o systému 4x4 jsem taky zjišťoval mimo oficiální prameny Hyundai. SF se dělal i 2WD, takže u staršího auta to chce pořádně omrknout, aby člověk nenaletěl. Po faceliftu je diesel pseudo čtyřkolka, normálně je to jen 2WD na předek a teprve v případě potřeby se přiřadí zadní náhon.
Napsal: 23 led 2006, 18:24
od zdenek76
to čekání půl roku je teda síla, já jsem měl teda štěstí, závazně jsem objednal před týdnem v pondělí a teď ve čtvrtek pro něj jedu, fyzicky je už na prodejně akorát se do toho ještě montuje defend lock, radio a venkovní nášlapy.
Ale zřejmě už jedou jen doprodej a nové objednávky neberou, čekají na nový model. Mně taky původně říkali, že už nový benzin nebude, akorát mají doprodej dieselu. Až na druhý den, kdy jsem se k nim jel podívat na jeden jetý 2.7iV6 mi řekli, že jsou k mání (asi u jiného dealera) ještě dva 2.4i - obě barvy a výbava, kterou jsem chtěl.
Napsal: 23 led 2006, 19:11
od Pavel M
zdenek76 píše:To je pravda, informace o systému 4x4 jsem taky zjišťoval mimo oficiální prameny Hyundai. SF se dělal i 2WD, takže u staršího auta to chce pořádně omrknout, aby člověk nenaletěl. Po faceliftu je diesel pseudo čtyřkolka, normálně je to jen 2WD na předek a teprve v případě potřeby se přiřadí zadní náhon.
Nevím čemu říkáč pseudo,ale u nafty 2.0CRDiVGT je poháněná pouze přední náprava v případě prokluzu se přiřadí zadní náhon až do poměru 60:40 jinak máš možnost zamknout elektronicky náhon na všechny kola a to v poměru 50:50/pak je z toho malý tank/.Jinak přiřazení zadní nápravy přes viskozní spojku je záležitost okolo sekundy.Skoro nepoznáš.Při zapnutém náhonu 50:50 systém funguje do rychlosti 40KM/hod,pak dochází k snižování poměru a začíná systém pracovat opět na viskozní spojky.Pod rychlost 40 se opět vrací do poměru50:50.Mimo jiné tímto způsobem je například stějně řešen náhon u Nissanu X Trail,Honda CRW a mám tušení,že i RAW 4.Jinak u benzínu je náhon řešen 60:40.
Napsal: 23 led 2006, 19:18
od zdenek76
nemyslel jsem to nějak zle, jen že to už není stálá čtyřkolka. Proti tomu systému nic nemám, jak píšeš používají to i jiné značky. Asi je to krok ke snížení spotřeby
Napsal: 23 led 2006, 19:41
od Pavel M
zdenek76 píše:nemyslel jsem to nějak zle, jen že to už není stálá čtyřkolka. Proti tomu systému nic nemám, jak píšeš používají to i jiné značky. Asi je to krok ke snížení spotřeby
Že bys to myslel zle to mě fakt nenapadlo,je to tak jak pravíš.Donce nový Santa to má snad mýt taky tak.
Napsal: 23 led 2006, 21:54
od Martin2
zdenek76 píše:To je pravda, informace o systému 4x4 jsem taky zjišťoval mimo oficiální prameny Hyundai. SF se dělal i 2WD, takže u staršího auta to chce pořádně omrknout, aby člověk nenaletěl. Po faceliftu je diesel pseudo čtyřkolka, normálně je to jen 2WD na předek a teprve v případě potřeby se přiřadí zadní náhon.
Sf se opravdu dělal i 2WD. Zjistil jsem to při hledání jetého auta. Na mobile.de jsou všechny "výhodné" nabídky pouze 2WD. pozná se to podle toho, že na zadním víku kufru nemají v pravém dolním rohu štítek 4WD.