Postup - výmena lanka ručnej brzdy Elantra 2.0CRDI
Napsal: 25 zář 2008, 16:45
Zaslal: čt září 25, 2008 3:44 pm Předmět: Výmena lanka ručnej brzdy ELANTRA 2.0 CRDI
--------------------------------------------------------------------------------
Zdravím, tak som konečne tu a píšem o výmene lanka ručnej brzdy Elantra 2.0 CRDI.
Najprv ku kódu na obale lánk. Kúpil som obidve lanká ručnej brzdy s kódami 10.0219 a 10.0218 (vid obrázky) ale kód neviem či je presne továrenský od hyudaia. Lanká NIE SÚ ROVNAKÉ na obidve kolesá. Lanko s číslom 10. 0219 je doplnené o hrubší kus gumenej hadičky (obrázok), ktorý je na prekrížení lánk pod autom. UPOZORNENIE: na moje prekvapenie lanká sa pod autom križujú, t.z. že keď sa odkryje štelovacia skrutka v tuneli lanko naľavo je na pravé koleso. Lanko s kódom 10.0219 je na pravé zadné koleso (za spolujazdcom) ale v aute je na ľavej strane. Ďalší rozdiel je v objímkach úchytkách lanka, ktoré sú v zrkadlovom prevedení na lankách. Takže pri objednávaní a kúpe pozor na správne lanko. RADA: keďže som lanko vymienal prvý krát, odporúčam meniť smerom od kolesa k ručnej páke a hneď meniť staré za nové pri každom spoji - nevykrútiť staré lanko ale postupne.
Upozornenie: šrobiky objímjek lanka sú závity M8 na kľúč 12 ale na aute sú bodované matky štvorcové, nedajte sa pomýliť matkou takže odkrúcajte iba šroby.
Obrázok 1: kde smeruje prst tam sa zakladá jeden koniec lanka
Obrázok 2: prekríženie lánk pod autom
Obrázky: úchytky lánk pod autom
Obrázok: vstup bowdenov do karosérie - nie tam žiadna zaisťovacia podložka
Obrázok: origínal balenie so štítkom, jeden obrázok je aj lankom s gumovou hadicou
Obrázok: odkrytý štelovací priestor za ručnou brzdo
Popis výmeny:
Po demontáži kolesa odporúčam všetky úchytky dôkladne očistiť - hlavy šróbov a na závity naniesť prostriedok na uvoľňovanie závitov, stačí aj brzdová kvapalina alebo WD40 a nechať zapôsobiť, keďže ide o podvozok.
Uvoľniť štelovací šrób za pákou ručnej brzdy a vybrať valček lanka z osadenia. Podkrúcať objímky lanka. Pozor na kolese je zaisťovacia segerová podložka, ktorá drží bowden proti vytiahnutiu. A vybrať valček lanka z uchytenia na kolese.
Montáž nového lanka: Na kolese vopchať bowden a zaistiť segerovou poistkou a lanko postupne uchytiť objímkami, pozor na prekríženie lánk pod autom, odporúčam dať lanká ako boli pôvodné. Na jednom z lánk je kus hrubšej gumenej hadice, ktorý slúži proti odieraniu na prekrížení lánk pod autom. Pred zakrútením šróbu poslednej objímky smerom ku vstupu lanka do karosérie si najprv lanko vopchajte smerom do auto, až potom zakrúťte objímku. Dobre si zatlačte lanko a aj vonkajšiue manžetu na lanku. Odporúčam naprv valček lanka vopchať do uchytenie na ručnej brzde a až potom založiť druhý konie-valček na kolese. Vzhľadom na to že za ručnou brzdou je dosť málo priestoru (ale to závisí do modelu auta). Dobrá pomôcka sú dlhé tenké kliešte na uchytenie lanka. Keď je lanko uchytené na páke ručnej brzdy potom už len vložiť valček do osadenia na kolese. Treba ešte skrolovať kryciu manžetu na vstup lanka do bowdenu na kolese a doštelovať ručnú brzdu štelovacím šróbom na páke ručnej brzdy.
Rada: šróby objímek si natrite vazelínou pre zakrútením a celé šróby obtrite vazelínou. Aj po niekoľkých rokoch šrób bez problémov odkrútite a bude bez korózie. Mám to osvedečené.
Ešte jedna vec: obrázky mám nachystané, ale neviem ako ich tu mám vložiť. Mám tu hore tlačítko IMG ale napíše mi to iba text img. Takže ak mi viete poradiť ako tu dať obrázky, hneď ich tam dám.
Prajem úspešnú výmenu.
--------------------------------------------------------------------------------
Zdravím, tak som konečne tu a píšem o výmene lanka ručnej brzdy Elantra 2.0 CRDI.
Najprv ku kódu na obale lánk. Kúpil som obidve lanká ručnej brzdy s kódami 10.0219 a 10.0218 (vid obrázky) ale kód neviem či je presne továrenský od hyudaia. Lanká NIE SÚ ROVNAKÉ na obidve kolesá. Lanko s číslom 10. 0219 je doplnené o hrubší kus gumenej hadičky (obrázok), ktorý je na prekrížení lánk pod autom. UPOZORNENIE: na moje prekvapenie lanká sa pod autom križujú, t.z. že keď sa odkryje štelovacia skrutka v tuneli lanko naľavo je na pravé koleso. Lanko s kódom 10.0219 je na pravé zadné koleso (za spolujazdcom) ale v aute je na ľavej strane. Ďalší rozdiel je v objímkach úchytkách lanka, ktoré sú v zrkadlovom prevedení na lankách. Takže pri objednávaní a kúpe pozor na správne lanko. RADA: keďže som lanko vymienal prvý krát, odporúčam meniť smerom od kolesa k ručnej páke a hneď meniť staré za nové pri každom spoji - nevykrútiť staré lanko ale postupne.
Upozornenie: šrobiky objímjek lanka sú závity M8 na kľúč 12 ale na aute sú bodované matky štvorcové, nedajte sa pomýliť matkou takže odkrúcajte iba šroby.
Obrázok 1: kde smeruje prst tam sa zakladá jeden koniec lanka
Obrázok 2: prekríženie lánk pod autom
Obrázky: úchytky lánk pod autom
Obrázok: vstup bowdenov do karosérie - nie tam žiadna zaisťovacia podložka
Obrázok: origínal balenie so štítkom, jeden obrázok je aj lankom s gumovou hadicou
Obrázok: odkrytý štelovací priestor za ručnou brzdo
Popis výmeny:
Po demontáži kolesa odporúčam všetky úchytky dôkladne očistiť - hlavy šróbov a na závity naniesť prostriedok na uvoľňovanie závitov, stačí aj brzdová kvapalina alebo WD40 a nechať zapôsobiť, keďže ide o podvozok.
Uvoľniť štelovací šrób za pákou ručnej brzdy a vybrať valček lanka z osadenia. Podkrúcať objímky lanka. Pozor na kolese je zaisťovacia segerová podložka, ktorá drží bowden proti vytiahnutiu. A vybrať valček lanka z uchytenia na kolese.
Montáž nového lanka: Na kolese vopchať bowden a zaistiť segerovou poistkou a lanko postupne uchytiť objímkami, pozor na prekríženie lánk pod autom, odporúčam dať lanká ako boli pôvodné. Na jednom z lánk je kus hrubšej gumenej hadice, ktorý slúži proti odieraniu na prekrížení lánk pod autom. Pred zakrútením šróbu poslednej objímky smerom ku vstupu lanka do karosérie si najprv lanko vopchajte smerom do auto, až potom zakrúťte objímku. Dobre si zatlačte lanko a aj vonkajšiue manžetu na lanku. Odporúčam naprv valček lanka vopchať do uchytenie na ručnej brzde a až potom založiť druhý konie-valček na kolese. Vzhľadom na to že za ručnou brzdou je dosť málo priestoru (ale to závisí do modelu auta). Dobrá pomôcka sú dlhé tenké kliešte na uchytenie lanka. Keď je lanko uchytené na páke ručnej brzdy potom už len vložiť valček do osadenia na kolese. Treba ešte skrolovať kryciu manžetu na vstup lanka do bowdenu na kolese a doštelovať ručnú brzdu štelovacím šróbom na páke ručnej brzdy.
Rada: šróby objímek si natrite vazelínou pre zakrútením a celé šróby obtrite vazelínou. Aj po niekoľkých rokoch šrób bez problémov odkrútite a bude bez korózie. Mám to osvedečené.
Ešte jedna vec: obrázky mám nachystané, ale neviem ako ich tu mám vložiť. Mám tu hore tlačítko IMG ale napíše mi to iba text img. Takže ak mi viete poradiť ako tu dať obrázky, hneď ich tam dám.
Prajem úspešnú výmenu.