Stránka 1 z 1

studenej x ohratej motor - vykon?

Napsal: 21 led 2006, 17:45
od black_sheep
zdravicko, takova obecna otazecka, kterej motor ma vetsi vykon? rekneme ten ve scoupe ciste nahodou? :P ten co je ohratej na 70°C a nebo ten co na cca 90°C??

Napsal: 21 led 2006, 17:57
od Miguel
70 ...soudě i podle jiných benzíňáků.....je bohatší směs.......mysím vzhledem k studeny\teply motor.........

Napsal: 21 led 2006, 18:00
od black_sheep
Miguel píše:70 ...soudě i podle jiných benzíňáků.....je bohatší směs.......mysím vzhledem k studeny\teply motor.........

jj to je urcite, pac cast toho benzinu se ve studenym motoru nespali, proto existuje neco jako sytic co tam pristrikne toho bena vic.. ale nevim nevim jestli bohatsi smes vzdycky notne znamena lepsi vykon.. :lol: kazdopadne teply to jede v nizkejch otackach (pod 2tis) mnohem liip! :lol:

Napsal: 21 led 2006, 19:04
od miguel
Třeba co jsem měl Mazdu,tak ta zase studená byla v nizkých otáčkách jako tank.......takový bych si představoval výkon u ohřáté....

Napsal: 21 led 2006, 21:46
od ivan
miguel píše:Třeba co jsem měl Mazdu,tak ta zase studená byla v nizkých otáčkách jako tank.......takový bych si představoval výkon u ohřáté....
No taky musíš počítat s teplem a v tom je rozdíl!!
No jak se říká za tepla materiál nabyde!!
To znamená,zastudena máš dobrou kompresi motoru,ale jakmile se motor
zahřeje,tak strácí výkon,tudíž kompresí,většinou je z důvodů ventilů!!
Bud vůle nebo špatně těsní ve ventilovém sedle a tudy Ti utíká komprese!
Ventily to je samotná kapitola sama o sobě!!
Ventily to je věda!! :wink:

Napsal: 22 led 2006, 11:08
od black_sheep
joo to je pravda, ale co kdyz se do toho pridaj vyssi treni studenyho motoru? teda, takze abych si hlidal jestli nahodou nezacne zrat olejicek.. :(

Napsal: 22 led 2006, 12:24
od Lado
Nevím,kde se pohybuje optimální teplota motoru pro Scoupe,mám Coupe 2,0 rok 05 a sleduji jej v zimním provozu.Při nižších venkovních teplotách lítá jak drak.Důvodem je přívod chladnějšího vzduchu do sání (bohatší směs)a rasantnější odvod tepla z prostoru umístnění motoru vč.menší námahy všech součástek,které plní mimo jiné také funkci tepelného isolantu a to od svíček přes hadice až po výfuk.U nedostatečně zahřátého motoru(orientuji se podle ukazatele teploty kapaliny)na to nikdy nedupu.
Spotřebu mám mezi 7,5-8,0l/100km,používám Natural 95 Shell V- Power.
Se vzduchovým filtrem KN a svíčkami Denso Iridium mi to šlo v Německu na dálnici(nebyl velký provoz) mírně přes 220.Podotýkám však,že tyto dva komponenty nezvyšují výkon motoru,ale pouze lépe využívají jeho skutečný potenciál.Nemám zájem negativně ovlivnit jeho životnost.

Napsal: 22 led 2006, 12:52
od Miguel
ivan.raffai@seznam.cz píše:
miguel píše:Třeba co jsem měl Mazdu,tak ta zase studená byla v nizkých otáčkách jako tank.......takový bych si představoval výkon u ohřáté....
No taky musíš počítat s teplem a v tom je rozdíl!!
No jak se říká za tepla materiál nabyde!!
To znamená,zastudena máš dobrou kompresi motoru,ale jakmile se motor
zahřeje,tak strácí výkon,tudíž kompresí,většinou je z důvodů ventilů!!
Bud vůle nebo špatně těsní ve ventilovém sedle a tudy Ti utíká komprese!
Ventily to je samotná kapitola sama o sobě!!
Ventily to je věda!! :wink:

Motor byl v perfektním stavu.......i na ty kilometry.....komprese jsem měřil při každý prohlídce.......je teda fakt že jsem hlavu blíže nezkoumal....nemělo to důvodi když všeobecně se ví že některy tyhle motory měli problémy se zaklepáváním ventilů do hlavy....jinak takhle ,jak jsem psal výš ,tak se chová minimálně každá 1.5 v BAčku.....