Stránka 1 z 1
SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 01 říj 2008, 16:45
od SuperMUF
Ahoj všichni Santičkáři...
už nám zbývá bez 1 dne pouze čtvrtrok a je nejvyšší čas zaujmout nějaké stanovisko k problému mýta nad 3,5t od roku 2009
trošku v hrubých rysech navážu na téma :
shrnu to :
- Santa+koule = maximální hmotnost soupravy nad 3,5t = mýto od roku 2009
- bez ohledu na to zda budu v tu chvíli mít vozík - prostě maximálka je přes 3,5t a tím pádem platíš i když máš prázdné auto, stejně jako vozík do 750kg kde celková hmotnost soupravy je típ pádem taky pod 3,5t
- jestli je to závislé na hmotnosti tak je to bez ohledu na přepážku N1. i bezodpočtová Santička je s koulí nad 3,5t. Takže každé auto jak osobní tak nákladní ?!?
- kde se vlastně ta mýto krabička koupí ? cena ?
- jak a kam a kdo bude krabičku montovat ? nechci si připadat jako v náklaďáku s nevzhlednou krabicí přišroubovanou na palubní desce
- jaká bude sazba za km ?
- a víte že se už zpoplatňují i úseky silnic 1.třídy, nejen dálnice ?
- tak to už nás budou zastavovat celní správy ( správce výběru mýta), hurá !
docela dost otázek které nejsou zodpovězeny a je nejvyšší čas se k tomu nějak postavit ... nebo čekat ???
ono totiž aut jako my je dost. Třeba i takovej Passat Variant s koulí je nad 3,5t ... že by se někdo do toho opřel ze soudruhů podnikatelů s Passatama (N1) ?
tak vzhůru do diskuze, čas se krátí !
Napsal: 01 říj 2008, 17:02
od SuperMUF
tak když už jsem s tím začal tak zde je podobné téma, tedy v aktuálním znění, týkající se tedy ještě letošních dálničních známek :
http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-be ... ravy/15685
vybírám z toho toto :
Závěrem je třeba ještě probrat otázku, zda existence samotného tažného zařízení má nebo nemá vliv na to, jakou dálniční známku je třeba si koupit. Logika říká, že samotné tažné zařízení nijak neimplikuje fakt, že by řidič měl povinnost zohledňovat největší povolenou hmotnost soupravy v případě, kdy fakticky nemá připojený přívěs, ale má tažné zařízení. Objevily se případy, kdy policisté nebo celníci trvali na tom, že existence samotného tažného zařízení bez fakticky připojeného přívěsu znamená automatickou povinnost zohledňovat největší povolenou hmotnost soupravu.
Takový závěr ale nemá oporu v zákoně a vznikl z toho, že u tachografů právní úprava počítá s tím, že stačí mít byť jen tažné zařízení. To plyne ze zvláštní dikce předpisů týkajících tachografů, pro dálniční známky to ale neplatí, neboť dikce shora uvedeného nařízení je jiná. Z toho plyne, že u dálniční známky je rozhodující skutečný stav, tj. kolik vozidel je v soupravě a nikoli to, zda vozidlo má tažné zařízení nebo ne.
položme si ale tím pádem otázku :
mýto vychází z dikce společné pro dálniční známku nebo pro tachografy ?
jestli z dikce dálničních známek tak mýto neplatíme když nemáme soupravu nad 3,5t
na druhou stranu nejsme oprávněni vypínat mýtní jednotku a tím pádem ta vždy předpokládá že jsme nad 3,5t
nebo ještě lépe - jakmile jednou bude souprava nad 3,5t - musím koupit jednotku - a už vždy ji mít zapnutou ...
prostě co člověk to názor ...
a co právník, to názor, co celník, to názor, co policajt to názor ...
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 17 říj 2008, 19:27
od andreas
Toto jsem zde řešil asi pře půl rokem, věc se jeví tak, že ministerstvo dopravy chce vybírat mýto i když ten vozík neboli přívěs nemáš stačí když máš kouli - z logické stránky je to blbost, proč bych měl platit za něco co v danou chvíli nemám ( vozík..). Tento problém měli teď dopravci, kteří měli ávie a závěs a tudíž byly nad 12 tun, u soudu to vyhráli. A ještě jedna věc pokud by to mýto museli platit tak by takové auto mohl řidit jen člověk s PROFESNÍM PRUKAZEM - nad 3,5 tuny!!!!!!
Pokud to bude hold odmotujeme tažné, nic jiného nám asi nezbyde!
Rád si poslechnu jiný , ale ověřený názor.
Andy
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 20 říj 2008, 11:45
od SuperMUF
andreas píše:Toto jsem zde řešil asi pře půl rokem, věc se jeví tak, že ministerstvo dopravy chce vybírat mýto i když ten vozík neboli přívěs nemáš stačí když máš kouli - z logické stránky je to blbost, proč bych měl platit za něco co v danou chvíli nemám ( vozík..). Tento problém měli teď dopravci, kteří měli ávie a závěs a tudíž byly nad 12 tun, u soudu to vyhráli. A ještě jedna věc pokud by to mýto museli platit tak by takové auto mohl řidit jen člověk s PROFESNÍM PRUKAZEM - nad 3,5 tuny!!!!!!
Pokud to bude hold odmotujeme tažné, nic jiného nám asi nezbyde!
Rád si poslechnu jiný , ale ověřený názor.
Andy
No já právě toto téma otevřel v návaznosti na ten soud Česmadu ( Avie a spol... ) - jak jsi zmínil ... jenže žijeme v zemi kde ANI ÚŘEDNÍK NEVÍ CO PLATÍ, proto by mě zajímalo i to s profesním průkazem ...
Myslím si že v mém případě = Santa + nebržděný vozík do 750kg nepřesahuji 3.500kg - takže z logiky věci neřeším profesní průkaz, nebo snad ano ?
jestli někdo víte jak to je, prosím pouze ověřené info, budu velmi vděčný ...
děkuji
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 20 říj 2008, 12:10
od karves
Buď klidný. §81 zák. č. 361/2006 ve znění úprav k 1.6.2006:
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg,
jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče;
k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
Tak je to snad jasné
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 21 říj 2008, 18:15
od andreas
Jo jenže se podívej co máš napsané v TP ,santa s kouli 4200kg! Toto je rozhodující co je v TP, a ne jesti táhneš takový nebo jiný vozík. Bude to asi velký problém , všechna auta at je to volvo, seat atd... s kouli mají více jak 3500kg! Tak jsem zvědav co na to policajti.
Zatím pokud má někdo jiný názor napište, ale nejlépe by bylo opravdu ověřené co je pravda a ne dohady co tu vedeme.
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 22 říj 2008, 09:25
od SuperMUF
andreas píše:Jo jenže se podívej co máš napsané v TP ,santa s kouli 4200kg! Toto je rozhodující co je v TP, a ne jesti táhneš takový nebo jiný vozík. Bude to asi velký problém , všechna auta at je to volvo, seat atd... s kouli mají více jak 3500kg! Tak jsem zvědav co na to policajti.
Zatím pokud má někdo jiný názor napište, ale nejlépe by bylo opravdu ověřené co je pravda a ne dohady co tu vedeme.
no právě, co je jisté ? právě trošku naděje nám dává to rozhodnutí soudu v kauze s dopravci náklaďáků -
tam soud nakonec dal zapravdu autodopravcům - rozhodující je okamžitá hmotnost ! ne co je v techničáku
tak a co teď ?
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 22 říj 2008, 20:55
od clay
Ahoj vespolek všichni postižení koulí na Santě
chodí mi jakési novinky od Verlag Dashofer - ne že bych od nich něco kupoval, ale posílají anonce na kurzy a knihy s tím, že tam mají krátký článek k nějaké zajímavé problematice.
K posuzování nutnosti mýta pro vozy s koulí - má být v návrhu zákona - posuzuje se samotné vozidlo ( tedy jeho maximální hmotnost dle TP ) - toto posouzení by mělo platit i v případě současně připojeného vleku.
mimo jiné viz
http://www.autoklub.cz/acr/informacezak ... e_2009.pdf.
http://ccc.mise.cz/files/neveslose/Stan ... u%20CR.pdf
http://www.e-auto.cz/ostatni/pocinaje-1 ... -mytne.htm
A TO NEJ - viz parlament
http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=5&CT=583&CT1=0
zde je výtah z důvodové zprávy v parlamentu to je jako tisk č. 583 / 0
K bodu 2, 4 a 6
Podle upravených ustanovení se navrhuje rozšíření okruhu vozidel o vozidla, u nichž největší povolená hmotnost je vyšší než 3,5 tuny a nižší než 12 tun, která budou od účinnosti zákona namísto časového poplatku podléhat při užití zpoplatněných pozemních komunikací mýtnému. Podle stávající právní úpravy podléhají časovému zpoplatnění vozidla nebo jízdní soupravy, u nichž maximální povolená hmotnost činí méně než 12 tun a těžší nákladní vozidla a jízdní soupravy od celkové povolené hmotnosti 12 tun podléhají mýtnému.
Největší povolená hmotnost je abstraktní hodnotou, která se váže k tažnému vozidlu bez ohledu na jeho spojení s vozidlem přípojným. Jako jízdní soupravu vymezenou největší povolenou hmotností podle současné právní úpravy je třeba chápat i samostatné tažné vozidlo. S ohledem na princip směrnice zakazující současné zpoplatnění téhož úseku pozemní komunikace mýtným i časovým poplatkem byla zvolena konstrukce tohoto rozhodujícího kriteria celkové povolené hmotnosti vozidla nebo největší povolené hmotnosti jízdní soupravy, aby byla vyloučena možnost, že identické tažné vozidlo při užití zpoplatněné pozemní komunikace bude jednou podřazeno pod režim časového poplatku a v jiném případě při spojení s přípojným vozidlem bude v režimu mýtného.
S ohledem na záměr rozšíření formy zpoplatnění mýtným i pro nižší hmotnostní kategorii vozidel nad 3,5 tun do 12 tun vyjma by uplatnění současného mechanismu stanovení hraničního kriteria největší povolené hmotnosti vozidla nebo největší povolené hmotnosti jízdní soupravy (kdy jde o hranici 3,5 tuny a o její dosažení či překročení) vedlo v praxi k mnohem četnějším případům, kdy např. osobní vozidlo ve spojení s připojeným karavanem by největší povolenou hmotnost 3,5 tuny překročilo, přičemž marginální většinu jízd po zpoplatněných pozemních komunikacích by během kalendářního roku uskutečnilo jako samostatné vozidlo, které tuto hranici nepřekračuje. Z těchto důvodů po zohlednění potřeb praxe a s využitím některých zahraničních zkušeností např. z Rakouska se navrhuje opustit stávající systém kritérií členění vozidel a jízdních souprav podle největší povolené hmotnosti.
Nově bude tedy rozhodující v souladu s evropskou legislativou největší povolená hmotnost vozidla (tažného), která se jako hodnota uvádí v průkazu vozidla a je součástí údajů registru silničních vozidel a podle této hodnoty bude vozidlo při užití zpoplatněných pozemních komunikací zařazeno do příslušné skupiny vozidel, k níž se váže konkrétní způsob a výše zpoplatnění.
Takže snad to tam žádnej zelenej, oranžovej či rudej nezvorá nějkým pozměňovacím návrhem.
Omlouvám se, je to dlouhé ale dá se to na stránkách parlamentu sledovat
clay
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 24 říj 2008, 08:14
od SuperMUF
Takže nakonec
dobrá zpráva ...
soudruzi poslanci se nedokázali dohodnout ... a tak tady máme toto :
http://www.novinky.cz/clanek/152713-leh ... budou.html
snad
minimálně na ten půlrok nebo rok bude klid ...
Re: SantaFe + tažné = mýto od 2009 ! ? ! ? !
Napsal: 04 lis 2008, 13:41
od Olaf
Učinil jsem dotaz k plánovanému mýtu od 1.1.2009 přímo na předkladatele zákona poslance Vojíře s tím, že mi připadá nelogické platit za SUV bez vleku mýto nad 3,5t. Zde je odpověď:
Přeji dobrý den, Vámi uvedené nejasnosti jsme si vědomi a v rámci druhého čtěni upředníme daný paragraf, tak aby mýto bylo placeno z vozidla. Pokud se týče souprav, tak se uvažuje o jisté formě " známky" pro užívaní vleku, ale tako myšlenka se musí ještě prodiskutovat.
S pozdravem
Oldřich Vojíř