Stránka 1 z 1
Životnost motoru sonata 2,0l 16v 102kw 96r.v. lpg
Napsal: 02 říj 2008, 18:42
od D.madron
Zdarec všem
potřeboval bych bych poradit podědil jsem sonatu není zrovna v nejlepším stavu. Je třeba udělat nové rozvody , vyměnit prahy, udělat revizi plynu, a možná ještě spoustu dalších věcí o kterých raději ani nechci slyšet. A teď babo raď ? Byl bych ochoten do toho vrazit 30 000kč ale nevím jestli to má ještě cenu když už má sonata najeto skoro 200 000km máte někdo zkušenosti nebo jste slyšely kolik tak zhruba vydrží motor najetých kilometrů??? Docela bych to potřeboval vědět ať vím jestli se to ještě vyplatí ty prachy do toho vrážet. Jinak jsem s tímto vozem spokojený dobře to jede , klima ,kůže to všechno je super akorát ta spotřeba skoro 16litrů plynu mi přijde trochu víc. Díky moc za rady a tipy zatím zdarec.
Napsal: 02 říj 2008, 19:27
od cypisek
tak moje auto jako celek ma najeto myslím něco kolem 450 000 km ... a pokud budeš si hlidat dobře olejovou měrku tak není problem najet ještě v klidku dalších třeba 100 000, k těm co máš ... jo prahy, jedině domaci výroba (ja je mám udělane s 1-čky plechu), protože nikdo je neděla a origoš stojí myslím něco kolem 8 ooo na jednu stranu
jo a jinak s tou spotřebou, zajeď si na revizi, a hlavně seřízení LPG, ja to celý rok oddaloval, taky jezdíl za 15-16, a pak po seřízení po městě najednou 12
Napsal: 03 říj 2008, 09:17
od Rexcor
No my jsme měli na stare sonatě z 91 s dvoulitrem najeto přes 370 a pak šla do šrotu, ale ne kvůli motoru.
Napsal: 03 říj 2008, 10:08
od D.madron
Tak díky za info jsem si celkem oddechnul. Doufám ,že ta moje sonata teda vydrží aspoň těch 70 000km ještě, konečně můžu začít vrážet prachy bez toho abych se třepal jestli mi za týden neodejde motor. A k těm prahům , určitě si tam nenechám dát oruginál ,ael známý dělá do plechařiny a říkal , že mě to i s prací vyjde na 5000kč taky to bude dělat s 1čky plechu. Na tu revizi lpg určitě zajedu ,protože mi to musí někde unikat koupím třeba za 800kč plyn auto jeden dva dny stojí a pak už tam mám najednou jen za 600kč plyn. Tak doufám ,že to tam někde pomeří a zjistí kde to uniká. Jo a ještě se chci zeptat nenechal jste si někdo dělat komplet nové rozvody? Na kolik Vás to zhruba vyšlo? A kde jste si to nechaly udělat? dík za odpovědi
Napsal: 03 říj 2008, 11:01
od hlobilp
D.madron: no me v 90.000 prisla servisni prohlika s vymenou rozvodu a tak kolem na 26.000
)) ...... Jinak co jsem se Ti podival, tak sada Te prijde v autokelly na 3200....to si myslim je dobra cena..... revize plynu je otazka par korun.... a taky se podivej na brzdy ,to je dost dulezita vec.. asi nejvic
)
Napsal: 03 říj 2008, 16:22
od D.madron
hlobilp: tak to je teda mazec těch 26000kč co ti tam všechno dělaly na tom autě , že to stálo tolik? to by mě fakt zajímalo , no a jak tak koukám tak jsem si nepořídil zrovna levné auto...
Napsal: 03 říj 2008, 17:24
od black_sheep
hlobilp ma novejsi generaci, a navic 2.5pulu v sestivalu, takze tam ty dily budou cenove nekde jinde.. jinak dily sezenes velice levne, kdyztak se zeptej tady... automatejcek.cz, mjauto.cz, auto elit a autokelly vsude toho maj mraky..
Napsal: 03 říj 2008, 17:27
od black_sheep
jinak kdyz ctu ty najezdy...... tohle slyset typicky "hospodsky znalci" pro ktery je modla ochcavka ftedeicku, fmetle a fhlinach voe, tak by z toho asi prestali dejchat
hyundai a 400.000 najeto
Napsal: 03 říj 2008, 19:15
od hlobilp
D.madron: treba jen svicky staly 4300kc.... u V6 je dost prace s vymenou svicek..... tak se davaj platinovy.... navic jak pise black_sheep, ceny jsou u specifickych dilu trosku vyssi. Mel jsem k tomu jeste par blbosti,..... jinak samotna prohlidka by stala do 20.000... ale to je vse ve znackovym servisu a znackovy dily.... neorigo jsou na tom casto o dost lip.
Napsal: 03 říj 2008, 22:13
od pretorian00
Ahojky mám jednu zkušenost a to Santa Féčkem 20l 16v 105KW je tam motor ze sonaty a před týdnem mi odešel rozvodák dal jsem novej 2800,-kč a motor šlape, ale při 3000 otáčkách chrastí myslel jsem plechařina, ale nene je tam fígl při nasazení rozvodáku musí se seřídit vyvažovací hřídel a taky i vyměnit vyvažovací řemen ten za rozvodákemmale 780,-kč pak pod parohama je šroub je to jen krytka tam se strčí šroubovák a nasmíš narazit na hřídel , musíš třeba pětkrát otočit oil pum. dokut ten šroubovák tam nastrčíš pak nasidit znovu rozvodák a mělo by to přestat pokuď si neoddělal ložiska nebo hřídel
ty motory jsou podobné a rozvodý stejné a v Kelly bych nekupoval bral jsem to přímo v Hyundai origo
Napsal: 09 říj 2008, 14:28
od D.madron
Zdravím co myslíte je cena 8000kč přehnaná nebo ok za výměnu rozvodů i s prací??? Byl jsem dnes v servise auto unger se myslím jmenuje docela mě šokovaly když mi sdělily tu cifru počítal jsem , že to nebude zrovna levné, ale osm je asi dost . No ale co už zaplatil jsem zálohu a v pátek ráno to tam vezu a odpoledne to bude hotovo. Nejsem si jistý ,ale myslím že materíl byl asi za 3900kč a zbytek je asi za práci. Ještě se chci zeptat nevíte někdo čím by mohla být tady tato závada: když nastartuju studený motor a jsou zvýšené otáčky tak to jede v pohodě, ale když otáčky klesnou tak když přidávám plyn tak se to celé třepe vůbec to do těch vyších otáček nechce jít ,ale od 2000ot. už to jede normálně. Po delší době když se to zahřeje tak už to není tak strašné, ale pořád to podle mě není ono a přitom když to přepnu na plyn tak to jede naprosto v pořádku. Neví někdo čím by to mohlo být dík za radu. Hoj
Re: Životnost motoru sonata 2,0l 16v 102kw 96r.v. lpg
Napsal: 09 říj 2008, 15:15
od Mr. HYUNDAI
Já jsem měl podobné příznaky, ale teplota to příliš neovlivňovala. Pak jsme sprejem na karburátory vyčistili škrtící klapku (tekl z toho ven vyloženě mazut) a od té doby dobré.
Re:
Napsal: 09 říj 2008, 21:03
od David PLEVA
D.madron píše:Zdravím co myslíte je cena 8000kč přehnaná nebo ok za výměnu rozvodů i s prací??? Byl jsem dnes v servise auto unger se myslím jmenuje docela mě šokovaly když mi sdělily tu cifru počítal jsem , že to nebude zrovna levné, ale osm je asi dost . No ale co už zaplatil jsem zálohu a v pátek ráno to tam vezu a odpoledne to bude hotovo. Nejsem si jistý ,ale myslím že materíl byl asi za 3900kč a zbytek je asi za práci. Ještě se chci zeptat nevíte někdo čím by mohla být tady tato závada: když nastartuju studený motor a jsou zvýšené otáčky tak to jede v pohodě, ale když otáčky klesnou tak když přidávám plyn tak se to celé třepe vůbec to do těch vyších otáček nechce jít ,ale od 2000ot. už to jede normálně. Po delší době když se to zahřeje tak už to není tak strašné, ale pořád to podle mě není ono a přitom když to přepnu na plyn tak to jede naprosto v pořádku. Neví někdo čím by to mohlo být dík za radu. Hoj
Psal jsem ti ohledně rozvodů soukromou zprávu, ale ještě jsi si ji nepřečetl.
Re: Životnost motoru sonata 2,0l 16v 102kw 96r.v. lpg
Napsal: 01 lis 2008, 15:15
od D.madron
Zdarec tak už mám konečně udělané ty rozvody auto sice ještě nemám, ale v pondělí ráno si pro něj hned jedu. Jak jsem psal minule, že už jsem v tom servise zaplatil zálohu tak jsem si to nakonec ještě ten den rozmyslel. Sonátku jsem nakonec dal do servisu na Sou dopravní ve vítkovicích ,aby se na ní vyřádily učni samozřejmě pod dohledem zkušeného mistra.Nechal jsem vyměnit komplet rozvody ,brzdové destičky vpředu i vzadu, palivový a vzduchový filtr,vyměnit vodu v chladiči za nemrznoucí směs odvzdušnit a seřídit volnoběch. A světe div se materiál včetně té kapaliny vyšel na 3900,- + 1200,- práce. Takže celková cena za výše uvedené byla 5100,- To si myslím ,že je úplná paráda, protože když si vezmete ,že v servise auto technik unger chtěli 8000,- jen za rozvody tak jsem kurevsky ušetřil. Mimochodem ta škola kde mi to dělaly tak spolupracuje s automobilkou hyundai v nošovicích, takže možná i proto byl ten materiál tak levný. Takže zdarec...