Stránka 1 z 2

jaký olej pro sonatu 2.0 ?

Napsal: 06 říj 2008, 17:02
od bohdees
Zdravím :-)

chtěl byh se zeptat, mám Sonatu 1995, 2.0L, 102 kw v benzínu, a olej byl měněný na jaře. Od té doby jsem najel 8000 km a chtěl bych vyměnit olej, jaký byste mi doporučili?
Nebo takhle - ohledně aut jsem zatím úplný amatér, takže ani nevím jestli koupit olej 5W40, 10W40 (aspoň takto jsem to v příspěvcích viděl), nebo syntetika/polosyntetika - nic mi to neříká ...
Víte o nějakém levnějším který vydrží zase do podzimu a který nebude nějak moc zkracovat životnost? A ještě - kolik litrů toho oleje asi potřebuju? Nebo mužu třeba jen litr dolít, a na jaře vyměnit komplet s filtrama a vypuštěním starého oleje? Kolik ho tam tak mužu dolít?
A ještě chladící kapalina - fridex. Kudma se vypouští ta stará a kudyma se vypouští destilovaná voda z nádoby na ostřikovače abych to nemusel dlouho vystříkávat na sklo? ;-)

Možná jste se aspoň zasmáli ... hold je to moje první auto nooo :-)

Bohdan :)

Napsal: 06 říj 2008, 18:14
od Limitz
tak úplná výměna oleje i s filtrem by se měla udělat po 15000km nebo po roce, takže klidně můžeš olej dolít po horní rysku, ale musí to být olej stejný jako ten který tam je, nemyslím stejnou značku ale to 5W/40 nebo 10W/40 jinak nevím jak u sonaty ale do lantry se vejdou 4 litry oleje, ale myslím že to bude stejně. No a u té chladící kapaliny a ostřikovačů sám nevím :oops: ale stačí se podívat a určitě to najdeš

Napsal: 06 říj 2008, 18:18
od vipe
Pokud máš na tom najeto "jen" 8 tis. tak tam klidně litr dolej (podmínkou je vědět co tam je za olej) pokud nevíš co tam je tak ho komplet vyměň i s filtrem samozřejmě. Kolik a kudy vypustit ti nepovím pač Sonátku nemám, ale ostatní ti rádi poradí vydržať. :wink:

..

Napsal: 06 říj 2008, 18:22
od cypisek
Tak celkově se vleze oleje 3,7 litru ...
myslím že Ti úplně stačí polosyntetika 10/40

tak "fridex" to máš do chladiče, ne do nádobky na ostřikovače .. :roll:
chladič ma dole vypouštěcí šroub na straně od řidiče viz obrazek
Obrázek

Napsal: 07 říj 2008, 19:12
od David PLEVA
Já jsem používal do Sonaty 2.0 i 16v 102kW r.v. 96 olej Castrol Magnatec Professional 10W40 a panovala 100% spokojenost. (výměna každých 12 měsíců nebo 15 000 km, podle toho, co nastalo dříve)

Tady je odkaz na ten olej. Cena za 4 litry je 849 Kč. (já to za drahý olej nepovažuji, takže nevím, co je pro tebe "levnější").
http://www.eshop.lavio.cz/

Re: ..

Napsal: 08 říj 2008, 08:27
od Mr. HYUNDAI
cypisek píše:Tak celkově se vleze oleje 3,7 litru ...
myslím že Ti úplně stačí polosyntetika 10/40

tak "fridex" to máš do chladiče, ne do nádobky na ostřikovače .. :roll:
chladič ma dole vypouštěcí šroub na straně od řidiče viz obrazek
Obrázek

Ahoj. S tou polosyntetikou s Tebou nesouhlasím Cypísku. Jedna z mála pouček, které si ze školení pamatuju je, že do SOHC polosyntetika a DOHC plná syntetika. A všechny Sonaty 2,0 16V jsou DOHC, takže bych volil jedině plnou syntetiku.

Napsal: 08 říj 2008, 08:28
od Mr. HYUNDAI
A co se týče kapaliny do ostřikovače, tak já ji vždycky vysávám hadičkou a používám při tom základní poučku o spojených nádobách. Stačí PET lahev, hadička a trocha šikovnosti při nasávání :lol: .

Re: ..

Napsal: 08 říj 2008, 09:04
od cypisek
Mr.Hyundai
.. hele byl dotaz tak jsem napsal svůj nazor ... Tvůj je jiný (sice nevím kde na ty školení jako chodíš, ale je to tvoje věc) ... tak si tam klidně lej plnou syntetiku - nezapomeň že se bavíme o starším motoru ...

Re: ..

Napsal: 09 říj 2008, 10:11
od Mr. HYUNDAI
cypisek píše:Mr.Hyundai
.. hele byl dotaz tak jsem napsal svůj nazor ... Tvůj je jiný (sice nevím kde na ty školení jako chodíš, ale je to tvoje věc) ... tak si tam klidně lej plnou syntetiku - nezapomeň že se bavíme o starším motoru ...
Sorry, Tvojí drobet podrážděnou reakci nechápu. Jen jsem si dovolil poznamenat, že Tvůj názor nesdílím a proč, nic víc.
Je to sice moje věc, ale když už jsi to tak nakvašeně nakousl, tak kdysi jsem prodával nový HYUNDAIe, a tak jsem chodil na školení prodejců a taky jsem se zajímal o to, co školí mechaniky. Y3 v prodeji nepamatuju (na servisu samozřejmě ano :wink: ), ale Y3B jsem prodával (stejně jako posléze EF a EF F/L). A Sirius byl kromě naladění po celou dobu výroby tohoto modelu prakticky stejný, pořád stará dobrá Micina.
Konec konců, v mojí EF F/L je sice otočený o 180 stupňů, ale furt je to Sirius :lol: do kterého nechávám lít plnou syntetiku, protože mám svoje auto rád a chci aby mi spolehlivě sloužilo i ve svých více jak 170.000 kilometrech :lol: .

Napsal: 09 říj 2008, 13:51
od Lukino
to je sice pravda, ale u motoru s větším nájezdem km tu 5W40 začne motor žrát přes simerinky na ventilech, u polosyntetiky spotřeba oleje nebude taková. Takže je otázka kupovat levnější polosyntetiku a minimálně dolívat nebo dražší plnou syntetiku a dolívat velice často ... co se týče provozu na polosyntetiku, přešel jsem na ní ve 250 kkm, teď jsem auto prodal s najetými 328 kkm a jede, komprese v pořádku, takže polosyntetiky bych se do staršího motoru nebál ...

Napsal: 09 říj 2008, 13:57
od Mr. HYUNDAI
Nehádám se ani nevylučuju, že máte pravdu. Já tuhle zkušenost nemám, žádný z aut o která se starám nemá přes 200.000 km a nejspíš ani mít nikdy nebude. A asi i proto zůstanu u toho, co mě kdysi naučili školící technici dovozce :lol: . Jen mě drobet překvapila Cypískova reakce :( . Tady bych ji nečekal.

Napsal: 09 říj 2008, 14:10
od Lukino
Mr. HYUNDAI píše:Nehádám se ani nevylučuju, že máte pravdu. Já tuhle zkušenost nemám, žádný z aut o která se starám nemá přes 200.000 km a nejspíš ani mít nikdy nebude. A asi i proto zůstanu u toho, co mě kdysi naučili školící technici dovozce :lol: . Jen mě drobet překvapila Cypískova reakce :( . Tady bych ji nečekal.
ale jo jasný, já myslím, že je to v pohodě - ono je fakt že provozovat zánovní auto a autoveterán je rozdíl :-)

Napsal: 09 říj 2008, 14:11
od cypisek
Mr. hyundai - přesně jak napsal Lukino - ono my máme starší auta, teda s větším počtem km tak už víme co to děla jak tam naleješ plnosyntetiku :roll:

.. a nevím co máš proti me reakci, vždy't jsem Ti nevynadal ani nenapsal špatne slovo, :P

... jo a když jsme u toho když máš ty zdroje, mužeš mi vysvětlit (docela mně to zajima) proč by se mělo do SOHC lít jen polosyntetika a do DOHC plna? vždyť rozdíl je jen v počtu vačkových hřídeli, princip a funkce je stejný ... nebo se mýlim ??? :?

Napsal: 09 říj 2008, 14:28
od Mr. HYUNDAI
Sorry, nějak jsem si špatně přebral Tvůj slovosled a nějak jsem to vztáhl na sebe. To je to moje přestání s kouřením :lol: .

To je dobrá otázka, proč. Přiznávám bez mučení, že si po těch 10 letech pamatuju poučku, ale ne zdůvodnění.
Já bych logicky vyvozoval, že DOHC je konstrukčně složitější a má více pohyblivých součástí. Proto potřebuje olej s lepšími mazacími a tepelnými vlastnostmi. SOHC je složité méně a tudíž mu stačí polosyntetika.

Napsal: 09 říj 2008, 14:33
od Mr. HYUNDAI
Ještě by tu byla jedna možnost koho se zeptat. Správnou odpověď by měl znát Hujer. Zatímco on na Poděbradské zůstal (stejně jako servis) já od prodávání aut nakonec odešel (showroom nám tam zrušili). A pokud si dobře pamatuju, tak na školení chodil taky :lol: .