Stránka 1 z 1
Zapojeni Turba
Napsal: 09 říj 2008, 11:03
od Blizzard
Zdar, chtel bych se optat jeslti existuje nejake schema aspon teoreticke "zapojeni turba" s podtlakama, olejem, IT a dalsima komponentama? Proste nejake vseobecne schema...
Napsal: 09 říj 2008, 11:08
od mirpie
všeobecné nebude, každé konkrétní turbo má určité napojovací rozměry. Rozměry si sežeň na konkrétní turbo, které obdržíš.
:S
Napsal: 09 říj 2008, 12:12
od Blizzard
To me nerikej, ze neni nejake teoreticke, prece jsou urcite nejaky pravidla pro to zapojeni
Napsal: 09 říj 2008, 13:02
od mirpie
pravidla? Nevím, jaká pravidla máš na mysli... Když máš turbo chlazené zároveň mazacím olejem z jednoho okruhu, je dobré nainstalovat chladič oleje s obtokovým ventilem pro případné ucpaní chladiče. Pak dat mezichladič stlačeného vzduchu (mezi výstup turba a sání motoru, stlačený vzduch o teplotě přibližně 180°C mezichladič ochladí na asi 80°C a zvýší se ti tak plnící účinnost a tím i výkon. S tím mazáním olejem je potřeba dbát na to, aby byl zajištěn dostatečný tlak, tedyp okud nestačí stávající čerpadlo motoru, je potřeba mazat hřídel turbodmychadla separátním okruhem s vlastním čerpadlem a zásobníkem. Odvod oleje z turba pak bud volně odtokem gravitací, nebo přídavným odsávacím čerpadlem. U turbodmychadel chlazených kapalinou pak separátní vodní okruh s čerpadlem a chladičem. Hadice na vzduch by měly být dostatečně dimenzovaný na tlak, který povedou a měly by co nejléle izolovat od tepla. Řízení tlaku na sání motoru bud obtokovým ventilem turba nebo statorovými lopatky (pneumaitické řízení) je věc samotného turba, pak je nově elektroniké řízení, záleží, jak nové turbo budeš mít...
Dalo by se o tom takhle psát dlouho...
Prostě až budeš mít konkrétní turbo, pak můžeš jít dál. Já zrovna dávám jedno turbo na malý letecký motor a výkres turba mám tady před sebou na stole...Tak do toho čumim a přizpůsobuji hadice, olejové trubky atd na dané turbo, abych měl co nejmín mezipřírub a spojů...
:)
Napsal: 09 říj 2008, 14:45
od Blizzard
No a jeste to mit v obrazkach a byl bych stastnej
neda se sehnat nejake toho´zapojeni nejak graficky zpracovane?
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 10 říj 2008, 00:16
od zdenek76
graficky zpracované nevím, ale stáhni si z internetu instalační manuál nějakého turbo kit kde jsou fota a schéma zapojení, pak ti to bude částečně jasný
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 10 říj 2008, 10:13
od Blizzard
Prave ze sem asi blbej, ale na netu sem zadny takovy manual nenasel
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 10 říj 2008, 11:56
od zdenek76
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 10 říj 2008, 12:15
od Dr Meduza
To je dobrej napad dat na cidlo tlaku redukci a brat olej odtamtud
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 10 říj 2008, 21:30
od dragunov87
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 12 říj 2008, 20:49
od black_sheep
hmm tak tohle jsou borci pro ktery "nejde neznam"
skoda jen, ze ty auta jsou tak dopraseny vzhledove..
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 23 led 2011, 14:30
od hosekh
DOTAZ: Pokud je turbodmychadlo napojené na (co se týče oleje) na čerpadlo motoru, udkud přípo si olej bere a kam ho zase vrací?
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 25 led 2011, 15:52
od mirpie
pod olejový filtr se dává mezipříruba, kam napojíš hadice (trubky), nebo jak píše Dr.meduza, brát olej z otvoru pro čidlo tlaku přes redukci
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 29 led 2011, 13:08
od Vladislav Bureš
Ještě je tu třeba dbát na další faktor a tím je tlak. Každé turbo potřebuje jiný mazací tlak (kluzné či kuličkové) a každý motor dává jiný tlak oleje, takže je třeba zvolit správný restriktor.
Jo a olej z turba jde rovnou do olejové vany.
Re: Zapojeni Turba
Napsal: 30 led 2011, 09:21
od Yurii
U Scoupe si turbo bere olej pres redukci ktera je pod cidlem oleje a nasledne ho vraci primo do olejovy vany. Jinak s tou redukci respektive restriktorem tlaku oleje fakt pozor!!
Na tuningforu nejakej chlapik uravoval mazdu 323 BG GTX a daval do ni myslim GT28a moc velkej tlak oleje to turbo oddělal..