Stránka 1 z 6
OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 15 říj 2008, 20:42
od mireceks
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 15 říj 2008, 20:43
od mireceks
Levá a pravá myslím klasicky z pohledu řidiče
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 11:03
od Haer
Zdravim, to jsou obe zarovky (nightbreaker i klasika) nove? Podobne by totiz vyznelo srovnani klasicke vypalene a nove zarovky
Taky jsem premyslel nad kvalitnejsimi zarovkami, ale vzhledem k dennimu sviceni a tomu, ze 90% jezdim ve dne, tak mi to prijde jako zbytecna investice
Spise bych investoval do dennich LED svetel, ale nevim, kam s nimi, aby nebyly v masce jako pest na oko...
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 11:12
od mireceks
Ty Osramky jsou nove a ty klasicke obycejne jsou asi 1,5 mesice pouzivane. Kvalitnejsi zarovky bych tam urcite dal. Ja sam mam ty Nightbreakty na svem Accentovi a nemuzu si je vynachvalit. Jezdim asi 50% jizd v noci a napriklad osvetleni prave krajnice je mnohem lepsi. Dokonce jsem zkousel ve dne postavit vedle sebe auto s klasickyma zarovkama a moje auto. Dival jsem se zepredu na ty svetla a ten rozdil tam je.
Jinak ty LEDky... libi se mi to, ale nedosel jsem na misto, kde by to na tom Accentovi vypadalo dobre, tak jsem to vzdal...
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 11:40
od Mexican
mireceks konecne clovek ktory spravne pochopil ako sa ma fotit svetla "pred vymenou" a po .... vyborna praca, toto je sutocne pouzitelne.. nie ako tunajsi tuzeri s HID
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 11:57
od mireceks
Mexican píše:mireceks konecne clovek ktory spravne pochopil ako sa ma fotit svetla "pred vymenou" a po .... vyborna praca, toto je sutocne pouzitelne.. nie ako tunajsi tuzeri s HID
dekuji za pochvalu, vazim si toho
jinak na HIDaře mám svůj názor... Pokropil bych je sprškou ze samopalu...
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 13:48
od Haer
mireceks píše:Ty Osramky jsou nove a ty klasicke obycejne jsou asi 1,5 mesice pouzivane. Kvalitnejsi zarovky bych tam urcite dal. Ja sam mam ty Nightbreakty na svem Accentovi a nemuzu si je vynachvalit. Jezdim asi 50% jizd v noci a napriklad osvetleni prave krajnice je mnohem lepsi. Dokonce jsem zkousel ve dne postavit vedle sebe auto s klasickyma zarovkama a moje auto. Dival jsem se zepredu na ty svetla a ten rozdil tam je.
Jinak ty LEDky... libi se mi to, ale nedosel jsem na misto, kde by to na tom Accentovi vypadalo dobre, tak jsem to vzdal...
Na zimu lepsi osvetleni zvazim, preci jen byva "vice tmy" a zarovky se vyuziji lepe nez jen prisviceni sluncem zalite paraboly.
Jo, na Tvych fotkach je ten rozdil v prisvetleni prave strany dobre videt. Me spise zlobi, ze mi svetla sviti moc blizko. Za tmy je videt jen asi 20-30 m pred auto. Uz jsem si na to stezoval, ale pry jsou nastavena spravne. Uz jsem si rikal, ze bych v kufru proto vozil metrak cementu
Myslim, ze esteticke hledisko je nejcastejsim duvodem, proc se pridavna denni svetla moc nerozsirila
Hlavne me stve neustala vymena zarovek, menim jednu tak co 2-3 mesice, coz by LED vyrazne vylepsily...
A ze sapiku bych kropil nejen HIDare, ale vsechny "osvetlovace"
Osobne bych ridice oslnujiciho auta trestal prisneji nez toho, kdo v obci prekroci max. rychlost o 10 km/hod. Jenze....
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 14:02
od Mexican
Haer ti mozno kolise napatie, ked musis menit kazde 2-3 mesiace ziarovky... som za rok prejazdil cca 32 000km a zatial povedone ziarovky drzia. Svietim stale... tiez sa mi sveteny kuzel zda dost kratky a asi vyskusam nejake tie ziarovky +30% svetla.. ale az ked povodne pojdu do kytek
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 14:19
od Haer
Nejsem si uplne jist, ale zivotnost obyc. zarovek je tusim kolem 150-200 hodin. Pri zhruba 8-10 hodinach sviceni tydne to zhruba odpovida (par zarovek co 5 mesicu)... Podobnou zkusenost maji i kolegove z prace z jinych aut pouzivajici taky znacku NoName
U zivotnosti bych spise videl problem s prehrivanim, protoze behem "letni" pule roku menim obe zarovky tak 2x, pres "zimni" vetsinou vydrzi, pritom jezdim stejne...
Dele mi vydrzely parkovacky, nez jsem dal LEDkove, tak drzely tak rok a neco...
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 14:26
od mirpie
mám coupé a tedy čočku, ne žádnou trapnou parabolu a dal jsem xenony 4,3K a pak pro lepší efekt 6K. Pravda, s 6K nevidim tolik co s 4,3K, ale není to tak bíložluté. HIDkaře, co to narvou do parabol taky nemám rád, ty fakt oslnujou, ale v té čočce je to ok. A žárovky už nikdy více.. Nevydržely nic, svítily mín a příkon 55W, kde z toho jen 5% jde na světlo je fakt zbytečné plýtvání energie.. Samozřejmě mít auto s parabolou, tak nic nenadělám a jezdím také dál na žárovky..Do paraboly bych výbojku nikdy nedal.
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 14:38
od mireceks
To HAER
To sviceni jen kousek pred auto jsem resil taky. Nechal jsem si seridit svetla, ale nic... Tak jsem se zacal zajimat o zarovky. Objevil jsem ty Nightbreakry, ktere vysly ze dvou nezavislych testu nejlip. Jeden byl ve Svete motoru a druhy v televizi na CT1 v poradu Testoviny (nebo Cerne ovce?), ted si nejsem uplne jisty. Soupnul jsem je tam a dosvit je lepsi, svetlo je belejsi, sviti to lip na tu krajnici a presto vsechno nikoho neoslnuju! To ze menis zarovky bych taky pricital kolisajicimu napeti. Ja tam ty Osramky budu mit za chvilku uz rok a zadny problem
Najezdeno s nema mam neco pres 17 000km a svitim porad. Co ma otec auto, tak ten jezdi rocne pres 45 000km a ten zarovky nemenil za toho 2,5 roku nikdy. A to tam mel ty, co to s nema koupil.
To Mexican
Zkus taky ty Nightbreakry. Pisou, ze maji o 10% belejsi svetlo a o 80-90% vetsi svitivost. Snad i vic jak 35m.
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 17:11
od shwaara
mireceks píše:To HAER
To sviceni jen kousek pred auto jsem resil taky. Nechal jsem si seridit svetla, ale nic... Tak jsem se zacal zajimat o zarovky. Objevil jsem ty Nightbreakry, ktere vysly ze dvou nezavislych testu nejlip. Jeden byl ve Svete motoru a druhy v televizi na CT1 v poradu Testoviny (nebo Cerne ovce?), ted si nejsem uplne jisty. Soupnul jsem je tam a dosvit je lepsi, svetlo je belejsi, sviti to lip na tu krajnici a presto vsechno nikoho neoslnuju! To ze menis zarovky bych taky pricital kolisajicimu napeti. Ja tam ty Osramky budu mit za chvilku uz rok a zadny problem
Najezdeno s nema mam neco pres 17 000km a svitim porad. Co ma otec auto, tak ten jezdi rocne pres 45 000km a ten zarovky nemenil za toho 2,5 roku nikdy. A to tam mel ty, co to s nema koupil.
- Mne svitila svetla po serizeni v servisu hyundai taky par m pred auto, nedalo se s tim jet vic jak 70kmúh. Sel jsem to reklamovat, ale rekli mi, ze je to OK, i mi to ukazali na rysce. Jenze me je prd platny, ze je to podle rysky OK, kdyz nevidim a vim, ze to umi svitit lip. Tak jsem si to proste nechal prizvednout nad rysku s tim, ze dolu to muzu sklopit lehce...
- Nightbreakery jsem mel minulou zimu na oktavce a svitily spickove! Na potkavacky pomalu stejne jako no name na dalkovy:) (H4) Jenze maji 50% zivotnost a jedna mi 4mesicich praskla. Tak jsem oktavku prodal
Do Sonaty si je na zimu urcite koupim taky, po ceste do prace/skoly je tma, po ceste zpet taky...
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 17:16
od David PLEVA
Včera jsem taky měnil na své Sonatě klasické Philipsky za Nightbreakery (2ks H1 + 2ks H7) a můžu potvrdit znatelné zlepšení noční viditelnosti.
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 17:18
od shwaara
H1 jsou dalkovy? To musi svitit monstrozne, uz takhle sviti skvele..
Re: OSRAM Nightbreaker vs. klasická žárovka
Napsal: 16 říj 2008, 17:25
od mireceks
shwaara píše:mireceks píše:To HAER
To sviceni jen kousek pred auto jsem resil taky. Nechal jsem si seridit svetla, ale nic... Tak jsem se zacal zajimat o zarovky. Objevil jsem ty Nightbreakry, ktere vysly ze dvou nezavislych testu nejlip. Jeden byl ve Svete motoru a druhy v televizi na CT1 v poradu Testoviny (nebo Cerne ovce?), ted si nejsem uplne jisty. Soupnul jsem je tam a dosvit je lepsi, svetlo je belejsi, sviti to lip na tu krajnici a presto vsechno nikoho neoslnuju! To ze menis zarovky bych taky pricital kolisajicimu napeti. Ja tam ty Osramky budu mit za chvilku uz rok a zadny problem
Najezdeno s nema mam neco pres 17 000km a svitim porad. Co ma otec auto, tak ten jezdi rocne pres 45 000km a ten zarovky nemenil za toho 2,5 roku nikdy. A to tam mel ty, co to s nema koupil.
- Mne svitila svetla po serizeni v servisu hyundai taky par m pred auto, nedalo se s tim jet vic jak 70kmúh. Sel jsem to reklamovat, ale rekli mi, ze je to OK, i mi to ukazali na rysce. Jenze me je prd platny, ze je to podle rysky OK, kdyz nevidim a vim, ze to umi svitit lip. Tak jsem si to proste nechal prizvednout nad rysku s tim, ze dolu to muzu sklopit lehce...
- Nightbreakery jsem mel minulou zimu na oktavce a svitily spickove! Na potkavacky pomalu stejne jako no name na dalkovy:) (H4) Jenze maji 50% zivotnost a jedna mi 4mesicich praskla. Tak jsem oktavku prodal
Do Sonaty si je na zimu urcite koupim taky, po ceste do prace/skoly je tma, po ceste zpet taky...
Tak ja jsem si je nenechaval prizvednout nad, ale presto si v zadnem pripade nestezuju. S tim jak jsi psal, ze klasicka na dalkove sviti "stejne" jako Nightbreaker na potkavaci souhlasim.
Jinak jsem rad, ze i vic lidi s temato zarovkama ma dobre zkusenosti