Stránka 1 z 1

Alternátor

Napsal: 23 říj 2008, 09:17
od havlao1
Nevíte někdo náhodou, kde (v Praze a okolí) sehnat levně starší alternátor na Lantru 1.8, r.v. 96?

Potřebuju typ AB190058, 90A, 13.5V .. ten tam je aktuálně.

Kontaktoval jsem KK-servis a tam mi ho nabízí za 3500, což se mi zdá docela přemrštěné a na vrakovišti mi ho nabízí za 2000, to už by možná šlo, ale přece...

Navíc mám trochu obavy, že jakmile se tam dá, tak se po chvíli zase pokazí, protože bude v autě asi nějaký zkrat nebo něco. Auto má dost vysoký odběr, např. když jsem ho nechal s novou baterkou týden stát, baterka se vybila. To bude možná důvod, proč se pokazil.

Díky za komentáře.

Re: Alternátor

Napsal: 23 říj 2008, 09:22
od mirpie
kolega má podobný problém na Mondeu 97 1.8 16V. Někde mu něco bere proud z baterky, pořád. Jak nechá auto stát více jak 3dny, nenastartuje. Když jezdí denně, stihne se mu to dobít, má alternátor v pohodě. Co mu odebírá proud ještě nezjistil. Ale pokud tam máš někde zkrat, měla by ho zachytit pojistka příslušného obvodu, takže alternátor by neměl nic poznat.
Jestli to dobře chápu, máš vybitý akumulátor a do toho ti ani nefunguje alternátor? Jestli ta baterka není jen vybitá důsledkem toho alternátoru..

Re: Alternátor

Napsal: 23 říj 2008, 09:33
od havlao1
mirpie píše:Jestli to dobře chápu, máš vybitý akumulátor a do toho ti ani nefunguje alternátor? Jestli ta baterka není jen vybitá důsledkem toho alternátoru..
O akumulátor myslím nejde. Auto i když nastartuje, tak běží motor, ale po chvíli začne škytat a chcípne. Do toho nesvítí světla, stěrače se taktak pohnou atd. Auto mám v servisu a řekli mi, že je špatný alternátor a bude potřeba jiný, jen si říkám, že když ho tam dají, tak může po týdnu skončit stejně.

Řešením by asi bylo nechat si překontrolovat elektriku, ale ta je podle známého, který mi tam dával motor, v hooodně špatném stavu .. a dál investovat do toho auta bych celkem nerad. Zvykl jsem si dokonce odpojovat kabel od baterky, pokud delší dobu nikam nejedu.

Re: Alternátor

Napsal: 23 říj 2008, 10:55
od mirpie
pak nechápu, jak je možné, že akumulátor je ready, když je podle mechaniků špatný alternátor. Svítí ti kontorlka dobíjení při nastartovaném motoru? Nebylo by od věci vzít měřák a proměřit, kolik voltů a amper ten alternátor dává, pak změřit i odpojenou baterku.

Re: Alternátor

Napsal: 23 říj 2008, 15:54
od havlao1
mirpie píše:pak nechápu, jak je možné, že akumulátor je ready, když je podle mechaniků špatný alternátor. Svítí ti kontorlka dobíjení při nastartovaném motoru? Nebylo by od věci vzít měřák a proměřit, kolik voltů a amper ten alternátor dává, pak změřit i odpojenou baterku.
No akumulátor samozřejmě není ready, jen chci říct, že problém není v něm. Pokud ho nabiju, měl by být zas OK. Kontrolka mi nesvítí.

Re: Alternátor

Napsal: 23 říj 2008, 16:47
od Aldik
Na lantru je stejny altik jak na accenta ze??? Mel bych uplne novy za 3000Kc nebo starsi, ale funkcni za 1500Kc. Co ty a to?

Re: Alternátor

Napsal: 24 říj 2008, 08:59
od mirpie
havlao1 píše:
mirpie píše:pak nechápu, jak je možné, že akumulátor je ready, když je podle mechaniků špatný alternátor. Svítí ti kontorlka dobíjení při nastartovaném motoru? Nebylo by od věci vzít měřák a proměřit, kolik voltů a amper ten alternátor dává, pak změřit i odpojenou baterku.
No akumulátor samozřejmě není ready, jen chci říct, že problém není v něm. Pokud ho nabiju, měl by být zas OK. Kontrolka mi nesvítí.
Nabij si baterku, nastartuj to a změř kolik amper a voltu dává ten alternátor. Pokud nedává nic, měla by ti svítít kontrolka, ale taky nemusí, nebylo by to poprvé, co signalizace nefunguje. Pokud bude dávat nějakých 13-14V, je v pořádku a alternátorem to nebude. Pak můžem jít dál v hledání příčiny

Re: Alternátor

Napsal: 26 říj 2008, 19:26
od havlao1
mirpie píše:
havlao1 píše:
mirpie píše:pak nechápu, jak je možné, že akumulátor je ready, když je podle mechaniků špatný alternátor. Svítí ti kontorlka dobíjení při nastartovaném motoru? Nebylo by od věci vzít měřák a proměřit, kolik voltů a amper ten alternátor dává, pak změřit i odpojenou baterku.
No akumulátor samozřejmě není ready, jen chci říct, že problém není v něm. Pokud ho nabiju, měl by být zas OK. Kontrolka mi nesvítí.
Nabij si baterku, nastartuj to a změř kolik amper a voltu dává ten alternátor. Pokud nedává nic, měla by ti svítít kontrolka, ale taky nemusí, nebylo by to poprvé, co signalizace nefunguje. Pokud bude dávat nějakých 13-14V, je v pořádku a alternátorem to nebude. Pak můžem jít dál v hledání příčiny
Díky moc za rady, ale jak už jsem psal, alternátor mi v servisu přeměřili a je prý špatný. Koupil jsem už na vrakovišti jiný za 2000 bez dph, tak snad bude v pořádku. Jen nevím, zda ho nebude moct zase poškodit případný zkrat v autě (viz neúměrná spotřeba). Co myslíte?

Re: Alternátor

Napsal: 26 říj 2008, 19:57
od Aldik
Kdyby se ti zase posral tak ti znovu nabidnu svuj za 1500Kc + pripadna domluva... ;)

Re: Alternátor

Napsal: 27 říj 2008, 20:27
od micys
Vybíjení baterky při delším stání jsem zaznamenal i mé Lantry. Po delším stání, tedy více jak týden, byla baterka prázdná. Po změření byl menší, než byl povolen u R. Megana. Na Lantru jsem hodnoty nesehnal. Řešil jsem to vytažením jedné pojistky, přes kterou šel tento mrtví proud. Nevýhodou je, že pro nastartování motoru, po otočení klíčku do svislé polohy, musím použít "imobizer " Vypínají se mi též hodiny. Jezdím již s tím pátý rok, baterka stále stejná, i když po koupi auta jsem ji moc velkou budoucnost nedával.

Re: Alternátor

Napsal: 29 říj 2008, 12:08
od Jam
A co třeba udělat takový základní věci, jako zkontrolovat uhlíky? Materiál za 10kč a práce na hodinku