Stránka 1 z 2
Koupe Teracana
Napsal: 26 říj 2008, 15:57
od Jirka-sk
Ahojte lidicky
pomalu se chystame koupit ojeteho Teracana v Nemecku. Vypada to tak, ze to bude ropak, protoze zadny benzin nema uz hotovou prestavbu na LPG, a delat si ji sam nehodlam. Nase predstava je r.v. 02-03, do 120000 km, plna vybava, samozrejme automat, a nejradsi bych byl, kdyby nemelo zavesny (tim padem by nemelo byt tak ztrhany), ale zatim co koukam vsechny maji. Cenove se pohybuji tak mezi 7500-9000 eur.
Mam na Vas nekolik otazek , jako zkusene majitele:
-vybava GLS je nejvysi stupen vybavy? Protoze chceme auto, ktery bude "v plny palbe"
-na zadne fotce jsem nevidel multifunkcni volant (coz by citelne chybelo). Existuji vubec? Jestlize ne, jak je realizovano ovladani tempomatu a radia?
-vsude ctu, jak je ten ropak choulostivej na kvalitu nafty a ze casto odchazi vstrikovace a pod. Je to zavada, ktera je odhalitelna na miste? (nerad bych koupil auto, a doma do neho vrazil dalsi nekrestansky penize). A vubec, je to takovy hrozny, jak se vsude pise?
-a posledni otazka, je tento motor 2,9 110 kw alspon primerene silny na tak velke auto? Z mych dosavadnich 13 aut zadny nejezdilo na naftu, a TAK ABYCH SE PRIZNAL Z TOHO MAM OBAVY. Nejsem sice zadnej zavodnik, ale bezpecne predjet avii v kopci je alspo minimum, co od auta cekam.
Je mni jasny, ze oproti Range Rovrovi to bude auto nekde jinde, jenze ten se porad kazil a vic nejezdil jak jetdil, tak musel pryc (koupeno taky v Nemecku) Mame dva velky psiky, a potrebujeme je nalozit do kufru a jezdit s nima, takze melo by byt spolehlivy a nemelo by to zrat i travu kolem cesty.
A jeste me napada, vypada ta imitace dreva ve skutecnosti tak hrozne, jako na fotkach?
A posledni vec, kdyz bude mit nejakj peknej predni ram, nebudu vylozene nastvanej
Dekuji za Vase nazory.
Re: Koupe Teracana
Napsal: 28 říj 2008, 18:30
od Jirka-sk
Je mi celkem jasny, ze odpovidat na otazky ve svem volnem case ve foru neni zabava pro kazdeho. Ale celkem me mrzi, ze zrovna forum o znacce, jenz si chystame poridit je uplne mrtvi. A jak se tak koukam na temata bez odpovedi, je to tady celkem castej jev. Co se deje?
Nechci nijak kritizovat, ale landroverforum je uplne o necem jinem. Da se rict, ze na kazde tema se rozproudi okamzite diskuze. Cim to muze byt? Neni to nahodou tim, ze landrovery vic dokazou chytnout u srdce a jejich majitele se tim padem chteji podelit o sve zkusenosti a zazitky?
Vim, ze Teracanu nejezdi zrovna moc a podle toho to bude vypadat i s poctem jejich majitelu na tomto foru, ale od ceho je admin? Pripadne moderatori?
Doufam, ze nez si auto koupime, tak to tady bude trochu zit. Neni nad to, podelit se o svoje trapeni s jinym majitelem driv, nez to zhodnoti "profesionalni" mechanik. Protoze nevim jak je to ze servisem u Hyundaie, ale zrovna u Land Roveru stoji vsechny znackovy servisy na Slovensku za starou backoru, a jediny misto, kde jsou schopni a ochotni je vetsinou nejaka mensi dilnicka vybavena patricnou diagnostikou na kterou narazite prave na foru.
Re: Koupe Teracana
Napsal: 28 říj 2008, 20:09
od bembas
Rodiče Terracana mají,ale ne tak dlouho,abych mohl radit.Prozatím zkušenosti dodré.Máme r.v. konec 2003,takže tu slabší verzi Crdi,a je to automat a je v kožce.Multifunkční volant nemáme a ani jsem ho nikde v inzerátech neviděl.A předjíždění se bát nemusíš,jede to hezky
Re: Koupe Teracana
Napsal: 28 říj 2008, 21:12
od Jirka-sk
Diky za reakci. Uz jsem myslel, ze je to tady nadobro mrtvi(y)?.
Co se tyka multi volantu, videl jsem ho v inzeratech, ale jenom u benzinaku. Asi do naftaku nedavali, nebo jak. Mam na tebe jednu otazku, jak se ovlada tempomat, kdyz neni ovladani na volantu.
Co se tyka vykonu, to tvoje "jede to hezky" bude asi dost subjektivni. Na RR mame 165 kW a osobne mi to neprijde nejak moc. Ale jak pisou TDI-ckari "dyzl p*co je perfektni, takne super vodspodu"
Tak snad na tom neco bude.
Opravdu se bojim toho kadlekadle, vsude jsem se docetl, ze vlivem spatny nafty odchazi vstriky a cerpadlo, a oprava neni nijak lacina zalezitost. (prej se musi menit i nadrz)
Re: Koupe Teracana
Napsal: 28 říj 2008, 21:36
od bembas
Jirka-sk píše:Diky za reakci. Uz jsem myslel, ze je to tady nadobro mrtvi(y)?.
Co se tyka multi volantu, videl jsem ho v inzeratech, ale jenom u benzinaku. Asi do naftaku nedavali, nebo jak. Mam na tebe jednu otazku, jak se ovlada tempomat, kdyz neni ovladani na volantu.
Co se tyka vykonu, to tvoje "jede to hezky" bude asi dost subjektivni. Na RR mame 165 kW a osobne mi to neprijde nejak moc. Ale jak pisou TDI-ckari "dyzl p*co je perfektni, takne super vodspodu"
Tak snad na tom neco bude.
Opravdu se bojim toho kadlekadle, vsude jsem se docetl, ze vlivem spatny nafty odchazi vstriky a cerpadlo, a oprava neni nijak lacina zalezitost. (prej se musi menit i nadrz)
Tempomat nemáme,tak ti nepovím,jak se ovládá.K tomu výkonu,já mám golfa combiTdi 81 kw,a o proti němu je terracan louda,ale podívej se na váhový rozdíl.Když jsem chtěl s terracanem předjet,tak jsem předjel,stačí sešlápnout pedál a jede.Rád jezdím rychle,a s terracanem se to dá.Ohledně té náchylnosti na naftu,zatím máme najeto cca 10 000 km a zatím žádný problém
Re: Koupe Teracana
Napsal: 31 říj 2008, 13:57
od Valent2004
Zdravím, doniesol som si Terracana v júni z Talianska. Takže nemám veľa skúsenosti, ale za ten čas mi odišlo spojkové ložisko, pomocný spojkový válec, porucha štartéra, oprava jedného vstreku. Takže na tú krátku dobu hojno. Čo sa týka výkonu mne to stačí. Keď ide tak ide. Keď nie už ma j..e. Čo sa týka jazdných vlastností dosť sa hombe. Vymenil som aj tlmiče ale moc nepomohlo. Dúfam, že už teraz pôjde bez problémov.
Re: Koupe Teracana
Napsal: 01 lis 2008, 03:07
od Jirka-sk
Valent2004 píše:Zdravím, doniesol som si Terracana v júni z Talianska. Takže nemám veľa skúsenosti, ale za ten čas mi odišlo spojkové ložisko, pomocný spojkový válec, porucha štartéra, oprava jedného vstreku. Takže na tú krátku dobu hojno. Čo sa týka výkonu mne to stačí. Keď ide tak ide. Keď nie už ma j..e. Čo sa týka jazdných vlastností dosť sa hombe. Vymenil som aj tlmiče ale moc nepomohlo. Dúfam, že už teraz pôjde bez problémov.
Tak to jsi mne moc nepotesil. Tolik zavad za tak kratkou dobu. To bych od neho ani necekal, spis jsem vsude cetl ze az na ty vstriky je to bezproblemovy auto.
Problem aut ze zahranici je, ze nemaji dolozenou servisni historii (alspon co mame zkusenosti s Rendz Rovrem), a kdyz maji, tak tomu stejne prd rozumim. A kdyz uz si pro neho jedu takovou dalku, tak ho tam prece nenecham jen kvuli tomu, ze nema dolozenej servis. A taky vetsinou maji dost nalitano (a jeste vic asi ztoceno), tak se asi sem-tam s nejakyma zavadama pocitat musi.
Co se tyka jizdnich vlastnosti, tak ten vykon je tam fakt dost malej, ale kdyz se uz rozjede tak drzi. A ze je naladenej do meka vim, s tim nic neudelas, melo by to byt zase celkem komfort na jizdu.
Tak at ti slouzi uz bez poruch. A jak je to se spotrebou? Mas manual nebo automat?
Jak tak koukame na to mobile.de, tak nam padl do oka jeste Jeep GrandCheroke. Je zhruba ve stejny cene a urcite vic "reprezentacni" Akorat ten jeho 3,1 litrovej naftak je dost zozezranej, mesto cca 15-16 l. Tak ted nevim, tezky dilema.
Re: Koupe Teracana
Napsal: 04 lis 2008, 13:40
od Lexx
Zdravím. Terracan je vůz, vyvinutý pro americký trh. Následně to vyrobili i pro Evropu, avšak už v naftové verzi (pro USA 3,5 benzin). Multivolant jsem ještě u dieselu nepotkal, je i malo aut s tempomatem. Z vlastních zkušeností mohu toto auto doporučit (mam 2003, diesel, automat, "plná výbava" bez tempomatu), ovšem ale jestli to auto mate kde využívat (les, terén, vlek apod.), pač jen pro ježdění po městě to asi níc nedá - leda pocit svobody! Motor: docela dobrý (zatím bez problémů), automat taky. 110 KW mu docela stačí. Určitě to není Range Rover a ani Land Cruiser, ale za ty prachy co to stojí, je to paráda. Je to velké, pohodlné a bezpečné auto. Na dálnici 160 bez problému (kvuli spotřebě doporučují jet 120-130km/h.), z místa to kope asfalt. Jsem plně spokojen. Spotřeba: pod 9,7 jsem se níkdy nedostal, po městě jezdím i za 12. Záleži na stylu jízdy. Tam, kde jsou vyjete silnice se to trochu houpe - není to Audi Q7. S naftou jsem problém zatím neměl-tankuji u Shell, tak prozatím mně to nezlobilo. Co se týče dovozu z Italie - dobré auto z Italie jsem ještě tu neviděl - vypadají hezky, ale zevnitř jsou opotřebované do posledního (vlastní zkušenost). Pokud přivézt, tak pouze z DE. Přejí hodně úspěchu v koupě vozu! Jinak doporučují nejdříve se v něm svézt, je lepší jednou vidět než 100krát si o něm přečíst...
Re: Koupe Teracana
Napsal: 04 lis 2008, 14:37
od Hardcam
Jirka-sk píše:Diky za reakci. Uz jsem myslel, ze je to tady nadobro mrtvy?.
Jestli to nebude tim, ze Terracana tu ma par lidi, hm? Takze nasi lasku ke znacce posuzujes trosku neobjektivne:)
Re: Koupe Teracana
Napsal: 04 lis 2008, 17:04
od mirpie
do budoucna mám v plánu koupit SUV nebo Off roada v manuálu a dehtu, bud přímo terracana, nebo santa fe, případně pak z jiných zástupců patrola nebo land cruisera (za stejné peníze pochopitelně starší ročníky). Ten terracan mě láká hodně, ale bojim se těch diferenciálů a toho commonrailu, kterej zlobí a oprava je pak finanční katastrofa. Od santa fe mě odrazuje slabej dvoulitrovej motor, jinak bych ho bral..Patroly danejch ročníků maj zas prahistorický motory, ale zato to jsou neuvěřitelný držáky. O land cruiseru moc info nemám..Zatím je to vše výhledově, no pak uvidim. Starší ročník MB třídy M nebo BMW X5 nechcu z důvodu drahého servisu. Pak jsem koukal na pajera sport, ale nechápu to označení sport, když to má jen 73kW...Takže ten taky nic.
Z výběru mi zůstane asi fakt jen ten terracan, možná ten santa fe, patrol a land cruiser... jak to vidíte vy?
Re: Koupe Teracana
Napsal: 04 lis 2008, 17:19
od Hardcam
Ja vzdycky chtel a porad koukam po Santa Fecku, CRDi mam i v Lantre, takze vim, co od toho cekam. Predtim jsem mel Lantru 2.0 102kW, jako mas ty v Coupe, takze porovnat to muzu snadno. Ale stacilo by Elu cipnout a jelo by to lip nez benzin. S Lantrou jsem mel problem do kopce udrzet 185km/h, to se slabsi Elou nemam. Takze za sebe bych sel do Santy, dily jsou k sehnani, motor dobry. Ale kdyz se vybere dobrej kus Terracana, malo najeto (rozumej do 50tkm), tak by snad nemely byt potize.
Re: Koupe Teracana
Napsal: 05 lis 2008, 14:51
od mirpie
kolik máš najeto na tom CRDI? Zatím motoricky vše ok?
Re: Koupe Teracana
Napsal: 05 lis 2008, 19:25
od Hardcam
Najeto mam 170tkm...za posledni rok 50tkm...menil jsem pouze jeden vstrik, jinak vubec nic, jenom olej, leju naftu a od rijna to jezdi pres 150km denne a to podstatny - jeste jsem nevidel kour z vejfuku:)...ani zhavicky jsem nemenil, zhavi to supr. Jen pristi mesic asi necham vymenit stabilizatory a tim to zase konci.
Re: Koupe Teracana
Napsal: 06 lis 2008, 08:16
od mirpie
tak to je supr..
Re: Koupe Teracana
Napsal: 06 lis 2008, 12:07
od zdenek76
Po stránce spolehlivosti perfektní auto, bohužel klasické nešvary CRDi motorů - vstřiky, turbo. Jinak samotný motor 2.9 pochází od Kie a je skvělý, krásně táhne již od nízkých otáček. Není to však žádný závodník, což je koneckonců dáno i podvozkem a koncepcí náhonu (stabilně poháněn jen zadek), chybí sice jakékoliv moderní systémy pro stabilitu, což však na druhou stranu přináší čitelné chování vozu a bezporuchovost. Spotřebu počítej od 8-13, hodně záleží na stylu jízdy. V terénu je handicapem na off road malá světlá výška. Jinak co tak opakovaně zlobí je hydraulika spojky, ložiska kol, životnost brzdových destiček. Multifunkční volant měly tuším jen benzinové verze, dal by se zřejmě přehodit.
Při koupi tedy hlavně zkontroluj funkčnost spojky, jestli má ještě správný záběr anebo je před smrtí (u aut za nimiž se tahalo je to téměř pravidlem). Jak jsou na tom vstřiky nepoznáš, ber to jako spotřební zboží, časem je budeš muset měnit stejně. Ještě snad omrknout zadní diferák.