Stránka 1 z 2
Dojezdové kolo
Napsal: 28 říj 2008, 19:25
od kuzma
Ahoj nevíte jestli se dá sehnat na Santíka dojezdové kolo??
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 02 lis 2008, 13:51
od Rexcor
Dojezdové kolo na santu?? Tak s tím jsem se ještě nikdy nesetkal. Pročpak ho potřebuješ? Máš místo rezervy plyn?
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 03 lis 2008, 18:10
od kuzma
jj mam a chci určitě sebou vozit rezervu
rozteč je 5x114,3??
Jinak LPG Booooomba
mam to předělaný týden
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 03 lis 2008, 22:46
od Rexcor
No my máme taky plyn a opravdu věřím že jsi spokojenej. S rezervou Ti bohužel neporadím. My ji vozit nechceme. Tak hodně štěstí.
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 04 lis 2008, 08:34
od zdenek76
dojezdovka na SUV dle mě nehrozí, navíc kvůli 4x4 musí být všechny kola stejný, jinak si zničíš náhon
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 12 lis 2008, 15:53
od mirpie
zdenek76 píše:dojezdovka na SUV dle mě nehrozí, navíc kvůli 4x4 musí být všechny kola stejný, jinak si zničíš náhon
no, to v případě trvalého pohonu 4x4, což Santa nemá. Teda pokud tam těch 10% točáku na zadek nevalí pořád (někde jsem četl, že klasika zadek se přiřadí při prokluzu předních kol a něco tam mleli o 10% točivého momentu na zadní nápravu
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 12 lis 2008, 16:23
od luboš
Tak to pozor! Trvalý pohon staré Santa Fe má! Už se to tady několikrát probíralo. Takže ještě jednou. Verze s benzínovými motory 2,4 a 2,7 a starším a slabším dieselem mají stálý pohon 4x4 s rozdělením točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy v poměru 60:40 prostřednictvím mezinápravového diferenciálu a viskozní spojky, která v případě prokluzu předních kol zajistí přenesení více točivého momentu na zadek až do poměru 50:50.
Pouze verze se silnějším dieselem VGT s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla mají přiřaditelnou zadní nápravu prostředníctvím elektronické lamelové spojky s možností uzamčení a rozdělení t. m. 50:50 "natvrdo" při nízké rychlosti.
________________________________
Santa Fe 2,4i 4x4 Elegance (2004)
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 12 lis 2008, 17:38
od kuzma
já mam 2,4 4x4 a myslíte že ani na to dojetí by mi nestačila??? že by se mohlo něco pokazit??
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 12 lis 2008, 19:48
od Rexcor
Nejsem automechanik, ale bál bych se toho rozhodně. Zeptal bych se ale někoho povolanějšího.
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 13 lis 2008, 08:45
od mirpie
luboš píše:Tak to pozor! Trvalý pohon staré Santa Fe má! Už se to tady několikrát probíralo. Takže ještě jednou. Verze s benzínovými motory 2,4 a 2,7 a starším a slabším dieselem mají stálý pohon 4x4 s rozdělením točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy v poměru 60:40 prostřednictvím mezinápravového diferenciálu a viskozní spojky, která v případě prokluzu předních kol zajistí přenesení více točivého momentu na zadek až do poměru 50:50.
Pouze verze se silnějším dieselem VGT s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla mají přiřaditelnou zadní nápravu prostředníctvím elektronické lamelové spojky s možností uzamčení a rozdělení t. m. 50:50 "natvrdo" při nízké rychlosti.
________________________________
Santa Fe 2,4i 4x4 Elegance (2004)
rád se nechám poučit, nevěděl jsem, děkuji za rozbor.
Na jakou max rychlost je možné to uzamčení viscospojky u VGT CRDi?
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 13 lis 2008, 17:16
od Pavel M
Uzamčení 50:50 je možné pouze do rychlosti 40 km/hod pak se samo odpojí a pokud necháš zapnuté tlačítko tak se zase při rychlosti pod 40 km/hod připojí.
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 13 lis 2008, 19:08
od clay
kuzma píše:já mam 2,4 4x4 a myslíte že ani na to dojetí by mi nestačila??? že by se mohlo něco pokazit??
podle mého možná mdlého rozumu je nutné posoudit co je dojezdová rezerva - pro nás s 4x4 je důležité, aby obvod všech čtyř namontovaných kol byl stejný.
Tedy ne jenom že to je ráfek 16 palců - ale v mém případě že to je s pneu 225/70 R16
Jetsliže bude dojezdovka mýt obvod pláště stejný jako ostatní tři namontovaná kola, pak by mělo být vše OK - obvzláště, když dojezdovou rezervu je doporučeno používat do max 80 km/h ( tedy spodní limit pro pohyb po dálnici ).
Ono co jsem viděl dojezdovky, ta měly obvod stejný jako ostatní kola, akorát byly výrazně užší.
Tedy nebudu počítat a hledat ale napřklad k 225/70 R 16 by mohla být dojezdovka 157/100 R 16 (((( pozor je to jen vypočítaný nesmysl - ale pro příklad )))). Čili pokud má dojezdovka také kolo 16 palců, pak rozhoduje poměr šířky a výšky balonu pleumatiky.
Jinak při použití různých obvodů pneumatik na 4x4 by mohlo odjít k poškození některých segmentů pohonu 4x4 ( nadměrné a trvalé namáhání rozdělování a přenášení hnacího momentu na jednotlivá kola).
A už dost - abych se do toho nezamotal
clay
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 15 lis 2008, 11:59
od kuzma
abych řekl proč mi o to tak jde................(auto nevyužívám jen na silnici)
gumu jsem prorazil 3x: jednou hřebík
což neni až tak velký problém
a 2x by mi nepomohlo ani šití
nešlo to opravit
proto hledám řešení jak mít něco na dojezd a nechci sebou vozit šití
každopádně i když to bude dojezdovka nebo origo piko rezerva kufr MUSÍ zůstat
prázdný!!!!!
dojezdové pneu: neni to na žádný divočení jen na dojezd (ale dojedu)
dojezdovka by pro mě bylo řešení akorát jí ještě sehnat
nebo co už jsme zde řešili ...udělat rameno na 5té dveře(pracné, složité, ale taky řešení)
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 15 lis 2008, 13:22
od Rexcor
Tak už jsem na to přišel. Nejlepší řešení pro Tebe by bylo udělat ze Santy expediční vozidlo. Taky jsem o tom už uvažoval.
Prostě dej plnohodnotné kolo na střechu. Aby to lépe vypadalo frkni tam i rampu se světlama. Původně jsme to tak chtěli dělat my. Ale ber to tak že to máš jako fitnes ale bude to vypadat nejlépe a bude to i nejlépe funkční.
Re: Dojezdové kolo
Napsal: 09 pro 2008, 17:58
od kuzma
Konečně jsem sehnal dojezdové kolo od menšího bratra Tuscona (některé modely měly dojezdové kolo) rozměr 155/90 R16 koupeno na
http://www.hyundaivrakoviste.cz za necelé 3000 včetně poštovného. Ještě najít vhodné místo... provizorně za sedačkou
chtěl bych ho přichytit na stranu. omlouvám se za špatnou kvalitu fotek, byl jsem nedočkavej až se pochlubím