Stránka 1 z 2
Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 04 lis 2008, 16:16
od edd
..tudíž nemám pražádné zkušenosti s jmenovaným vozem.K dnešnímu dni jsem s tím najel něco přes 2.000km.Čili vozidlo je " v záběhu".
Může mi někdo zkušený předat své vyzkoušené postupy..jak jezdit s automatem,co je třeba hlídat atd.
Automobilový začátečník nejsem,ale vím,že každé auto potřebuje svoje.
Takže sdělte i jiné okruhy. které jsem nevyjmenoval.
Díky edd
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 04 lis 2008, 16:37
od edd
...a budu pokračovat již konkretněji.
Originál kola mají průměr 18 palců....k obutí do zimních gum,doporučují / i v prodejně Hyundai/ jít na 17 "....beru.Ale co na to tachometr-počítání kilometrů? ( v jednom případě nebude přesné).
Nejprve jsem hledal kde koupim ocelové disky 18"...ale nenašel jsem .
...a jiný postřeh:...chybí mi na počítači ukazatel aktuální spotřeby...u předešlého auta /Toyota,Opel Astra / jsem jej velmi využíval a podle toho jsem jezdil.Já bych spíše přivítal absenci ukazatele průměrné spotřeby - ta se dá velmi snadno vypočítat,když naberu plnou nádrž...,ne?
...příčníky střešního nosiče...pořád se píše o zvýšeném odporu vzduchu - tedy i spotřeby,když něco vozíme na střeše....ještě jsem neobjevil jak sundat příčníky střešního nosiče....pokud to vůbec jde?
...konstatuji docela nevhodné uložení rezervního kola..i když?...snad nebudu muset často se k ní dobývat.
....až si zase na něco vzpomenu,napíšu.
K dnešnímu dni jsem jinakspokojen - ale,jak jsem napsal-jsem čerstvý majitel.
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 04 lis 2008, 18:36
od Pavel M
edd píše:...a budu pokračovat již konkretněji.
Originál kola mají průměr 18 palců....k obutí do zimních gum,doporučují / i v prodejně Hyundai/ jít na 17 "....beru.Ale co na to tachometr-počítání kilometrů? ( v jednom případě nebude přesné).
Nejprve jsem hledal kde koupim ocelové disky 18"...ale nenašel jsem .
...a jiný postřeh:...chybí mi na počítači ukazatel aktuální spotřeby...u předešlého auta /Toyota,Opel Astra / jsem jej velmi využíval a podle toho jsem jezdil.Já bych spíše přivítal absenci ukazatele průměrné spotřeby - ta se dá velmi snadno vypočítat,když naberu plnou nádrž...,ne?
...příčníky střešního nosiče...pořád se píše o zvýšeném odporu vzduchu - tedy i spotřeby,když něco vozíme na střeše....ještě jsem neobjevil jak sundat příčníky střešního nosiče....pokud to vůbec jde?
...konstatuji docela nevhodné uložení rezervního kola..i když?...snad nebudu muset často se k ní dobývat.
....až si zase na něco vzpomenu,napíšu.
K dnešnímu dni jsem jinakspokojen - ale,jak jsem napsal-jsem čerstvý majitel.
Originál rozměr je 18 na 60 atd,alternativa zimní je 17 na 65 atd takže moc velký rozdíl v kecání tachometru nebude,jelikož u zimních je tedy menší disk ale věčí výška gumy
za další aktualní ukazatel spotřeby u santy není,příčníky na střeše sundat jdou,ale musíš vynaložit velkou sílu při sundávání konce pojezdu,které se sundávají velkým tahem k zádi vozu,osobně mě příčníky nevadí,ani když mám střešní okno,před new santa fe jsem měl 3 roky model po fecliftu a nikdy problém s náhradním kolem nebyl,ba jednou naopak,když byl plný kufr a já jsem náhradní kolo potřeboval,chce to vozit rukavice a nějakou starou deku,aby člověk neklečel na silnici jinak ať to jezdí
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 04 lis 2008, 18:44
od Rexcor
Jo rezerva pod autem je to nejlepší co mohli vymyslet. Proč? Protože stejnak sundáváš špinavé kolo, takže je jedno jestli se ušpiníš o 5 minut dřív či později a další výhoda je že sundané píchlé kolo nemusíš strkat do kufru a tak si nezaspiníš interiér.
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 04 lis 2008, 19:56
od dudl
stresne priecniky zlozis tak ze vzadu na pozdlznej casti nosica je kryt vo farbe vozidla ktory silou a tahom smerom na hor das dole potom priecniky vysunies ,este pri tom zatlac na kolajnici taku zapadku s umelej hmoty
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 04 lis 2008, 20:43
od edd
...a další oblast:...(motor 2,2 -palivo nafta )..za posledních zhruba 1000 km ukazuje počítač prům.spotřebu 8,8 l/100km.
Jezdím více po městě / s lehkou nohou-čili nehoním autíčko,prudce nezrychluji,využívám setrvačnost hmotnosti vozidla.../...žádná dálnice,žádná delší cesta-většinou okresky.
Dle TP: 10.4,6.7,8.1 ......takže mne se jeví moje ukazovaná spotřeba jako odpovídající....pokud ten počáítač nešvindluje.Příležitostně proměřím natankováním plné nádrže...a pohlídám si,kolik jsem ujel...snad to vyjde stejně..mělo by,aby měl údaj na počítači smysl.
( ale snad má někdo prověřeno,kolik si to bere při zhruba 130 až 150km/hod ???)..Přiznejte po pravdě,na jakou nejvyšší spotřebu při razantní jízdě jste se vyšplhali.Nemá význam si tady něco namlouvat....nejsme obchodníci,kteří potřebují prodat !!!
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 05 lis 2008, 08:48
od Zdeněk ČB
edd píše:...a další oblast:...(motor 2,2 -palivo nafta )..za posledních zhruba 1000 km ukazuje počítač prům.spotřebu 8,8 l/100km.
Jezdím více po městě / s lehkou nohou-čili nehoním autíčko,prudce nezrychluji,využívám setrvačnost hmotnosti vozidla.../...žádná dálnice,žádná delší cesta-většinou okresky.
Dle TP: 10.4,6.7,8.1 ......takže mne se jeví moje ukazovaná spotřeba jako odpovídající....pokud ten počáítač nešvindluje.Příležitostně proměřím natankováním plné nádrže...a pohlídám si,kolik jsem ujel...snad to vyjde stejně..mělo by,aby měl údaj na počítači smysl.
( ale snad má někdo prověřeno,kolik si to bere při zhruba 130 až 150km/hod ???)..Přiznejte po pravdě,na jakou nejvyšší spotřebu při razantní jízdě jste se vyšplhali.Nemá význam si tady něco namlouvat....nejsme obchodníci,kteří potřebují prodat !!!
pohodová jízda po rovině - mé minimum 6,8
standardní jízda mimo obec - +- 8 - 8,5
město a couračky po přilehlém okolí - +- 10 - 10,5
hodnoty dle počítače - v reálu + 0,5 - 0,7 l/100km
Můj tachometr ukazuje vyšší rychlost o cca + 8 km/hod. Jestli to má vliv i na počítadlo ujeté vzdálenosti nevím, možná by to při výpočtu spotřeby (nádrž / ujeté km) mohlo hrát nějakou roli.
Jinak jak sleduji tvé dotazy, myslím že vším jsme si všichni také prošli a vše již bylo diskutováno. Stačí projít starší témata a případně zaskočit do sekce staršího SF, protože tam po rozdělení diskuzí mohlo něco uvíznout.
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 05 lis 2008, 09:52
od tomki
ahoj no nechcem ta pranirovat ale ak chces davat dole priecniky, hladkat plyn a stale pozerat na palubak tak si si mal kupit Toyotu Aygo s trojvalcom.
Toto auto je tazke a velke, uvedom si pohon 4X4, obrovsky valivy odpor, automat, to vsetko zdviha spotrebu. Takze ak sa pohybujes v meste okolo 8,8l tak je to pekne ale to musis jazdit ako moj dedko na clio 1,2.
Nebor to v zlom, nechcem tym nic negativne povedat ale ak ho takto budes zabiehat, tak to bude lenive prasa ktore pojde 1,2HTP. Auto potrebuje aj prefuknut potrubie, pretoze takto riadiaca jednotka spriemeruje tvoju jazdu a tak aj bude tvoje auto jazdit. Teraz si v zabehu tak tomu autu primerane naloz do koni.
Na co si dat pozor???
pozor si daj na Santa fe
Mam ho 1,5 roka a odisli mi dvakrat stabilizatory, klimatizacia tiez, mam po 60 000km zosuchany volant, menili mi vrzgajuce sadadlo, potrhanu kozu ktora sa supala. Momentalne mi stale blika kontrolka motoru check, kde zistili pokles tlaku na cidle vzduchu.
Nehovorim uz o napravach ktore rachocu ako vo vlaku, vsetko sa tam ozyva, sedacky neuveritelne vrzgaju ked sa auto otriasa. Najhorsie su tie napravy, ked to bolo nove tak super ale po par 10000km v BA/tankodrom/ je auto akoby sa malo rozsypat. V servise tvrdia ze vsetko je v norme, lenze ked lezis pod autom a jazdis s nim po jamach to je rozdiel!!!!
Mam pocit ze na odchode su vsetky silentbloky a predne lave rameno
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 05 lis 2008, 09:57
od karves
Automat je perfektní. Spotřeba nejvíc závisí na tvé noze. Takže nebudu-li uvažovat sekvenci, poloha a rychlost změny polohy plynového pedálu bude určovat, kolik spotřebuješ. Auto, které má v průměru dvě tuny těžko bude trvale jezdit za šest litrů. Takže konkrétně: mám najeto na poslední tankování 3676 km, s odečtenou první plnou (hned po vyjetí ze salonu) tankováno 329l, takže spotřeba 8,94. Jezdím na dálnicích když to jde 140tacho (=130 GPS), jinak 90-100 (když to jde), Praha klasický courání a Mnichov - Rozvadov na úsecích bez omezení cca 160 (zde BC ukazuje cca 9 - souhlasim, že asi o půl litru kecá). Zimní gumy jsem dal na origo 18" a na jaře koupim nový 18" pro letní. Rezerva - perfektní řešení - dá se pohodlně spustit pomocí vrátku. Nedovedu si představit, že bych při výměně musel všechno vyházet z kufru a do béžového interiéru rval zaprasenou gumu.
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 05 lis 2008, 14:50
od edd
Tak to mne "tomki" vůbec nepotěšil následujícím sdělením:
"Mam ho 1,5 roka a odisli mi dvakrat stabilizatory, klimatizacia tiez, mam po 60 000km zosuchany volant, menili mi vrzgajuce sadadlo, potrhanu kozu ktora sa supala. Momentalne mi stale blika kontrolka motoru check, kde zistili pokles tlaku na cidle vzduchu.
Nehovorim uz o napravach ktore rachocu ako vo vlaku, vsetko sa tam ozyva, sedacky neuveritelne vrzgaju ked sa auto otriasa. Najhorsie su tie napravy, ked to bolo nove tak super ale po par 10000km v BA/tankodrom/ je auto akoby sa malo rozsypat. V servise tvrdia ze vsetko je v norme, lenze ked lezis pod autom a jazdis s nim po jamach to je rozdiel!!!!
Mam pocit ze na odchode su vsetky silentbloky a predne lave rameno."
Chápu,že nic nevydrží věčně...ale zhruba po 60.000km to co čtu,je skličující a příliš brzy!...Co na to jiní majitelé?...Měl "tomki" extra smůlu či je to jak se říká ( v servisech)"- v normě"???
....a došlé příspěvky na téma spotřeba se shodují s mou představou.
Díky,hoši.
Pokud má někdo ještě nějaký postřeh- byť se mu zdá bezvýznamný...sem s ním.
edd
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 05 lis 2008, 18:03
od dudl
ja si myslim ze terajsia cena (okolo 960 000,- s dph) ako tak zodpoveda tomu na com sa vozime
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 06 lis 2008, 10:57
od tomki
dudl mas otalnu pravdu, az teraz cena zodpoveda tomu na com sa vozime!!!!!!!!
No hned ako to bude mozne predat tak ho predam. Ide o to ze mam aj na lepsie auto.
Ja som ho kupoval za 1,3mil, inak auto ako take super, skvele, tiche, pekne, priestorne ale nedotiahnute veci ako napravy a stabilizatory.
Momentalne chyba co ukazuje je EGR ventil, zrejme sa poruca....
Ale druha vec je ze ked to vsetko vychytam buduci majitel bude mat cukrik bez problemov. Tak to chodi ked je novy model. Dokonca viem ze v rakusku taketo problemy nie su. Sem nosia nejaky shity. Viem to od cloveka ktory priamo pocul v servise ze ked bola zvolavacka aj na tu klimu co sa mi rozsypala tak vraj rakuske sa nezvolavali lebo tie su super!!! Preto sa aj da santa fecko kupit origa s 20 palcovymi diskami
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 18 lis 2008, 15:11
od edd
Blíží se zima - někde již pod bodem mrazu.Mám dotaz, jaké máte zkušenosti se startem promrzlého / a bude čím dál více mrazivění /,naftováho motoru u Santy ??
Neptám se na garážované vozidlo,ale parkující pod lucernou-venku.
edd
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 18 lis 2008, 23:45
od tomki
ahoj
no sice uz mam garaz ale minulu zimu som parkoval vonku mraz nemraz -5, -15 auto startuje ako hodinky bez problemov. Ci som startoval normalne alebo cez dialkovy start v tatrach pri -17 v noci, auto zmrznute zaliate ladom, bez problemu. Trochu v zime chrachle ako traktor ale to kazdy diesel ale ked sa zohreje po cca 10minutach jazdy/ do 5tich kuri v pohode/ tak je to ok. Ja som mal a mam vyhodu dialkoveho startu. Vzdy som v noci dal pred odchodom klimu na max, rano nastartoval a po 10min dosiel do zohriateho a rozmrazeneho auta
Re: Jsem zcela čerstvý majitel Nového Santa Fe
Napsal: 19 lis 2008, 08:45
od edd
tomki píše:ahoj
no sice uz mam garaz ale minulu zimu som parkoval vonku mraz nemraz -5, -15 auto startuje ako hodinky bez problemov. Ci som startoval normalne alebo cez dialkovy start v tatrach pri -17 v noci, auto zmrznute zaliate ladom, bez problemu. Trochu v zime chrachle ako traktor ale to kazdy diesel ale ked sa zohreje po cca 10minutach jazdy/ do 5tich kuri v pohode/ tak je to ok. Ja som mal a mam vyhodu dialkoveho startu. Vzdy som v noci dal pred odchodom klimu na max, rano nastartoval a po 10min dosiel do zohriateho a rozmrazeneho auta
Tak se rovykládej o tom dálkovém startu....ani nevím jak se to...?? Jezdím často do hor a docela by se to hodilo.
edd