Stránka 1 z 2

Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 09 lis 2008, 15:28
od chaosss
Nazdar chtěl bych se zeptat na kolik hustite zimni a letni pneumatiky (v předu a v zadu ) ?dík

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 09 lis 2008, 17:47
od jandaxx
Tak asi na tolik, kolik je napsáno na sloupku dveří/kolik doporučuje výrobce. Já při přezutí na zimní nahustím o cca 0,2 atm více. Počítám s tím, že se v mrazu vzduch o něco smrskne a tlak tím pádem poklesne.

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 12 lis 2008, 13:55
od chaosss
Ja na sloupku dveri nic napsane nemam tak proto se ptam.

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 12 lis 2008, 19:55
od Mexican
chaosss píše:Ja na sloupku dveri nic napsane nemam tak proto se ptam.
to uz korejci setria tak, ze nedavaju ani tabulky na dvere? :lol: skus manual, tam to je na 100%.. alebo ten sa uz tiez nedava?

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 13 lis 2008, 07:10
od chaosss
Toz asi uz zacali setrit :lol: toz kdesi sem videl 2,2 ale na zimaky sa me to zda docelo malo sak me ta guma skoro lézla po rafku :lol:

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 13 lis 2008, 08:30
od Rexcor
No je několik míst kde by to mohlo být napsáno.
Projdi to u dveří jak už bylo řečeno. Pak u víčka nádrže a pak ještě možná u motoru a návod:-) Já se Santou Ti nebudu radit na kolik foukat.:-)

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 13 lis 2008, 08:47
od Mr. HYUNDAI
Jak jsem tak koukal po tom vozovém parku o který se starám (Matrix v něm bohužel chybí). Tak míst s tabulkou je vícero a co model to jiné umístění. Takže navrhuji projít patky středových sloupků u předních dveří vpravo i vlevo, vnitřní strany vnějších plechů předních dveří, vniřní stranu víčka nádrže a též jsem našel tabulku s hodnotami nalepenou uvnitř schránky v palubce. A pak už jedině návod, tam je to určitě :wink: .

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 13 lis 2008, 10:32
od marbula
Ja osobne mam tenhle stitek na strane u ridice na zadnim sloupku zadnich dveri. :D

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 13 lis 2008, 15:00
od chaosss
toz uz sem tu šifru konecne nasel, :lol: hustení pri 2 osobach 2,1 vepredu aj vzadu a pri plne zatezi 2,5 toz tom dam 2,3 a neni co resit :lol:

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 14 lis 2008, 14:06
od behe
Presne tak som to dnes urobil aj ja, 2.3 vsade.
Vzadu to vyzera fajn, ale vpredu sa nemozem zbavit blbeho vizualneho pocitu, akoby to nestacilo,
guma je cca o 20% beznej sirky stlacena. Mozno si len treba zvyknut...

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 14 lis 2008, 14:47
od Bruno
Já hustím vpředu na 2,4 a vzadu na 2,2 - 2,3 /podle zatížení/

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 14 lis 2008, 14:57
od Mexican
behe píše:Presne tak som to dnes urobil aj ja, 2.3 vsade.
Vzadu to vyzera fajn, ale vpredu sa nemozem zbavit blbeho vizualneho pocitu, akoby to nestacilo,
guma je cca o 20% beznej sirky stlacena. Mozno si len treba zvyknut...
jj, tiez to u mna vzdy tak vyzera.. ale tlakomer nepusti.. mozno treba pridat este 0,1 a bude to dobre.. zalezi ci vacsinou jazdis sam, alebo s deckami, alebo plnym kufrom... ale tych 2,4 dopredu na Matrixa nemusi byt zle - predsa len je teraz teplo, ak bude pod nulou, tlak v gumach sa znizi

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 22 lis 2008, 22:29
od ivos
davam 2,5 bar na plnou zatez pro vsechny kola,casem se s to stejne snizi, tak se nemusi kontrolovat tak casto

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 25 led 2009, 22:23
od kabi
dmes říkali v rádiu že zimní galusky se maj hustit o 0,2 víc než letní :-k co vy na to ?

Re: Tlak zimnich a letnich pneu

Napsal: 01 lis 2009, 19:41
od pavolkozak
chaosss píše:Nazdar chtěl bych se zeptat na kolik hustite zimni a letni pneumatiky (v předu a v zadu ) ?dík
V užívateľskej príručke výrobca Hyndai odporúča hustiť pneumatiky na zimu o 28 kPa viac oproti odorúčaným hodnotám letných pneumatík, uvedených na štítku ľavých zadných dverí (za vodičom) Hyundai Matrix 1,5 CRDi r.v:2008.
Zdôvodňuje to tým, že zimné pneumatiky obsahuju viacej siliky kvôli lepšiej priľnavosti k vozovke počas mokrých a blátivých dni na cestách. Su teda makšie a preto viacej zaťažené.