Stránka 1 z 4
Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 10 lis 2008, 12:15
od DEDe
Ahoj chci tu nakousnout tohle tema snad tu uz nikde nebylo. Jak je to s plynem zhorsi vydrz motoru nebo nejakych soucasti kdyz se to predela na plyn?
minusy co znam jsou jasne : prvotni naklady, a nesmise do podzemnich parkovist
uvazuji predelat na plyn ale slycham i nazory proti a nevim jestli jim verit
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 10 lis 2008, 19:36
od Rexcor
No tak o problému životnosti jsme přemýšleli s taťkou ale myslíme si že v době moderních přestaveb už by to neměl být problém. Vždyť některé automobilky to montují už ve výrobě a přece by si nedělaly špatné jméno.
A ano bohužel u Nás se do podzemky nedostaneš, ale v zákoně to zakázané není. To nechali na projekatntech a tam se holt šetří kde se dá.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 10 lis 2008, 19:42
od hlobilp
pokud si to nechas poradne udelat, nemas se ceho bat... jen je lepsi zkratit vymeny oleje
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 10 lis 2008, 23:05
od Patrick
tak ja by som na tvojom mieste rozhodne LPG(len pre gadzov:D) nedaval.. neveim mne to velmi nevonia.. predsa ide vykon pokial viem doost dole a do upraveneho cupe s 2,7lit. V6 motorom by som to iste nedal.. predsa vykon je vykon a ako by to vizeralo v takom aute LPG?? neveim ja v tom tolko vyhod nevidim...
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 08:00
od Rexcor
Tak u těch novejch přestaveb jde výkon právě ještě kousek nahoru:-D Takže to jsi trochu zaspal. A na dálnci jsem už pár sporťáků s LPG viděl. Teda v Německu. A vypadalo by to úplně normálně a za ušetřený peníz se pak dá zase něco jiného koupit. Dotaz mám jeden, kolik na Coupé najezdíš ročně? Je to Tvoje první auto, nebo jen na vyjížďky?
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 08:46
od DEDe
ja bych driv do plynu urcite nesel ale ted sem se prave doslechl ze je to uz nekde jinde vykon ze zustava a proste se snizi naklady. Autem jezdim kazdy den mam ho do unora a do ted sem najel 22 tisic km (takze tak cca 2200 mesicne). Je to moje druhe auto s predeslym favoritem sem jezdil cca 4 roky kdyz sem studoval
Kdyz sem to propocitaval tak s cenou benalu kolem 30 Kc se mi to vrati cca za 10 mesicu a pak bych jezdil pocitam za 60 procent financi co ted. I se mi libi moznost nadrze plynu misto rezervy takze zadna bomba v kufru ale jen zvyseni dna o 5 cm jak sem to videl u Vaska co ma coupe 1.6 a ma to tam jiz udelane na plyn + vetsi dojezd s dvouma nadrzema.
Diky za vsechny rady a nazory
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 10:02
od Dr Meduza
Ahoj, ja v kupecku plyn mam a nestezuju si, sice to neni vstrikovani, ale funguje to spolehlive a motor bude mit za chvilku pred 200k a funguje spolehlive
U me trochu problem je jak je motor nastavenej na 91 benzin, tak by to chtelo bud prehrat mapy v ridici jednotce, nebo nakou ridici jednotku plynu, co to resi, ale to u modernejsich systemu uz neni problem
Mel sem plyn ve vsech autech krome wartburga a muzu jedine doporucit
Jedinej problem je s vyberem toho, kdo ti to predela na plyn, vetsina to zprasi
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 10:59
od DEDe
uz mam nejakej tip od vasca co si to delal na coupe a vypadalo to profesionalne i za primerenou cenu.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 11:07
od Dr Meduza
no ja mam v planu prejit na vstrikovani a po zkusenostech se servisama si to radsi udelam sam
nehlede na to ze mam vlastni ridici jednotku a tu mi tam asi tezko budou zapojovat oni
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 11:34
od DEDe
Dr Meduza píše:no ja mam v planu prejit na vstrikovani a po zkusenostech se servisama si to radsi udelam sam
nehlede na to ze mam vlastni ridici jednotku a tu mi tam asi tezko budou zapojovat oni
tak kdyz se v tom takle hrabes tak si vlastne sam automechanik
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 14:29
od Rexcor
No já teda přesně nevím, ale pokud to není vstřikování, tak to asi výkon ztratí, ne? Nejsem si jist. No zajímala by mě ta cena za jakou by Vám to měli vše namontovat. My jsme do 4válce dávali asi 42 tisíc a do 2,7V6 asi 48 tisíc. Pravda asi jsme neměli úplně nejlevnější systém.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 14:44
od Dr Meduza
neni zadnej duvod k tomu, aby dobre udelanej centralni smesovac mel pri ustalenym chodu mensi vykon nez vstrikovani, vetsina problemu s vykonem je spatnym nastavenim a tim ze se necha predstih stejnej jako na benzin
jedinej problem je u prechodovejch stavu, kdyz rychle pridas nebo uberes plyn, to se s tim pak to se s tim pak chvili pere a u me pak coudi
navic se tam spatne resi vypinani pri brzdeni motorem a u me nefunguje omezovac otacek
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 14:53
od DEDe
Vasco to ma na 1.6 za 27 tisic (v brne nesli pod 30) a ja tam psal ze vim ze jsou schopni dobre ceny a nabidli mi komplet za 34 tisic.
konkretne
http://www.autanaplyn.cz
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 15:07
od Dr Meduza
to je vstrikovani takhle levne ?
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 15:17
od mirpie
tak LPG má menší výhřevnost na jednotku objemu, při porovnání s benzinem, odtud ten teoreticky nižší výkon. Ale při přepočtu na oktany má minimálně tuším 99okt a snese tedy vyšší kompresní poměr, kde se dá výkon dohnat. Výhoda je výborná mísitelnost a prakticky nekondenzuje na stěnách. LPG má i nižší rychlost hoření a proto se musí předstih posouvat nahoru, tady taky může být problém, pokud je to nastavené blbě. Já osobně bych si LPG do auta nikdy nedal a ani bych auto na lpg nikdy nekoupil, mám k tomu nějakou averzi nebo co a není to proto, že bych měl o LPG málo inforamcí, spíš naopak...Třeba do rodinného kombi, budiž, ale cpát to do sportovně střižených vozů mi přijde prasárna a zneúctění (nekamenovat, je to můj názor). Ano, provozní náklady hovoří jasně pro a bezpečnost při samotném provozu na LPG je taky vyšší (pokud je to odborně kvalitně udělané). Ale nadruhé straně mince je řada mínusů v podobě vyšší provozní hmotnosti auta, zkrácení životnosti svíček, vyšší spotřeba LPG vlivem nižží účinnosti danou nižší výhřevností (na tu účinnost jsem poslední dobou nějakej ulítlej, v autě mám xenony a kdyby to šlo, tak místo těch zbylých žárovek snad všude naflákám LED, které maj přes 90%, oproti žárovce, která má sotva 5% (žárovka z 95% hřeje,svítí těmi 5%, strašné plýtvání energií)
Když budu chtít jezdit úsporně, koupim si nějakej pekáč v dehtu a je to. Ale je fakt, že posloukat kadle kadle kadle kadle a v zrcátku čumět na černý oblaky těch sazí taky není moje srdeční záležitost...byť má diesel vyšší účinnost (40-45%) a tím nižší spotřebu paliva.