Stránka 1 z 1

Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 12 lis 2008, 22:37
od Frank
Jsem čtrnáct dní čerstvým a spokojeným majitelem nové SF, nafta, automat. elegance. Všechno funguje, jenom nevím, zda mám dát víc na údaje palivoměru, nebo palubního počíítače. Ten ukazuje ještě třeba 150 km dojezdové vzdálenosti k pumpě, ale palivoměr už svítí a ručička je na E. To moje býalá Audi A6 Quatro vždy přesně dopočítala. Santa Fe je můj první nafťák a vím, že dobrat nádrž je pěkný průšvih. Poraďte prosím ze svých zkušeností. Děkuji.

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 08:32
od edd
Já to řeším docela jednoduše....Nikdy jsem ( u žádného svého auta) nevyjížděl nádrž až do dna...a je fuk,zda je to benziňák či nafťák.Vždy na dnu nádrže se usadí všemožný "bordel" a voda...a to není nikdy dobré nabrat do palivového systému.Já vždy doplňuji když mi klesne palivoměr mezi 1/4 až 1/2 obsahu nádrže.Dnes není problém-pumpa je na každém kroku.A mám vyřešen problém na který se vlastně dotazuješ.A mám povědomost o tom,že u nafťáku je to vyčerpání do dny více problematické...(toť zkušenost z nákladˇáku když to nasálo vzduch)..snad dnešní motory to mají zajištěno jinak,ale pak bylo třeba (kdysi) odvzdušňovat celý palivový systém.
Všiml jsem si že píšeš o SF..tak tam je moje tema "Jsem novám majitelem Santa Fe"...a docela se tam rozjela diskuse.

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 08:42
od Pavel M
Počítači moc nevěř

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 08:43
od Rexcor
Já to beru podle najetých kilometrů. Pravda nemám palubní počítač a navíc když vyjedu plyn, tak hned přepne autíko na benzín a pak mám ještě čas, ale když s tím jezdím jen já a protože si pamatuju jak jsem tomu dával požrat, tak odhadnu kdy je nádrž téměř prázdná. Jinak bych ale věřil asi spíš palivoměru. Pak dostaneš takovej cit a budeš to dělat podle sebe.

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 22:13
od zdenek76
no, já jsem zrovna minulý týden jezdil v takovejch prdelovicích, kde benzinka nebyla x kilometrů, měla to být původně cesta kolem 120km, počítač ukazoval na začátku dojezd 178 km, tak jsem si říkal pohoda, že mám rezervu a vezmu až doma. Jenže nakonec to bylo o 70km více a fakt nikde možnost dotankovat. 34 km před nejbližší benzinkou se rozsvítilo hladový oko, 23 km před už počítač ukazoval jen čárky a nebyl schopen spočítat dojezd. Jako docela mi lepilo, bylo to už v noci, nikde nikdo. Posledních cca 27 km jsem absolvoval stylem z každého menšího kopce na neutrál, přes vesnici 53 km/hod na pětku, žádný brždění, maximálně využívat setrvačnost a když mi 200 metrů před benzinkou skočila na semaforu červená, měl jsem už docela zpocenou prdel. U stojanu jsem natočil solidních 63,84 litrů... prostě z prdele klika (Santík má nádrž 65 l)

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 22:29
od Pavel M
To znám a myslím,že ne jenom prdel se potila :lol:

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 22:31
od Hardcam
Taky jsem to zazil...kdyz mi bylo 20, tak jsme vyrazili udajne na kratkej vylet po okoli...najednou z toho bylo 50km a benzin zacal pri jizde serpentinkama docela mizet...v okoli jsem vedel jen o jedny benzine, ktera ma otevrino ve 2 rano...bylo to opravdu o fous, uz jsem si zacal vsugerovavat, ze to skube.

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 23:31
od Frank
Soudruzi z NDR v mém prvním autě TRABANT za 24 000 Kčs měli takovou umělohmotnou měrku, která se zastrčila do nádrže. Měření bylo bezchybné. V autě za milion nyní korejští přátelé asi někde udělali chybu, víte někdo jak z toho ven? Děkuji za spoluúčast a za rady.

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 13 lis 2008, 23:57
od Rexcor
Myslím, že udělali chybu všichni. Palubní počítače, pche:-D Prostě vím že na rezervu dám třeba 50km a podle toho se řídím, ne?:-)

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 14 lis 2008, 06:25
od edd
No prostě...z diskuze vyplývá,že když v zásadě nevím kolik to bude km,kam jedu /viz úvodní příspěvek- kolik se nakonec těch km vyklube /,vždy si preventivně naplním nádrž. ( mám zkušenosti z cestování po Rumunsku za socialismu,kde další nejbližší pumpa byla vždy více než 100km...a to ještě byly extra pumpy pro civilisty (soukromíky) a pumpy pro "socialistické podniky",kde soukromník benzin nedostal.To mne naučilo nenechat klesnout benzinoměr pod 1/4 obsahu nádrže.Zvyk je železná košile,takže se tímto řídím dodnes a žáden výlet do neznáma mne nepřekvapí.V případě,že začne očičko blikat / a mám tak dojezd až 50km/..je toto avizo stejně k ničemu....zbývá těch dalších 50 km i více-(a nevím kolik více).Spoléhat na červené očičko se tak dá,když courám po městě..jinak je to risk.Trošku předvídání se vyplatí.Ono se přihodí,že mohu s blikajícím očkem dojet-pravda,ale stojí to za ty nervy????
Vyzkoušejte si tento návyk(doplnit, když je ručička kolem 1/4 )-zvyknete si a žádné blikající očko vás nerozhodí.
A když již byl vzpomenut Trabant-měl kromě zmiňované dřevěné tyčinky ještě kohout,který se dal přepnout /ručně/-do polohy "rezerva".To bylo poslední avizo,že nádrž vysychá a nejvyšší čas doplnit palivo.
Nebo? :..vozte si kanistr se zásobou v kufru! Asi se to nedá jinak řešit.Je zbytečné hloubat nad přesností palivoměru a nastavení červeného očka!

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 14 lis 2008, 12:13
od Mexican
edd 1/4 nadrze je este dost :lol: samozrejme, u Santy je 1/4 z nadrze 16 litrov, u Accenta je to 11 litrov (co u CRDi znamena dojazd 200km, v extreme 240 km.. pumpy v CR (myslim premiove znacky, teda ziadne JZD a podobne) su vzdialene od seba vzdy max 20km... jedna dobra vec co pomoze v nudzi je navigacia... proste mam "spocenu prdel" tak zastavim, zoberem navigaciu a zadam pumpy v okruhu.. a voila mozem vyberat.. Ja by som sa ako pisali ini spolahol najma na seba (ak na to aute clovek jazdi sam, vie ako jazdil a vie kolko asi prejde - pri 150 na dialnici napr 600 km na nadrz, mesto 500 km, okresky 900km - priklad), dobry je aj palubny pocitac.. z mojej skuenosti je dobre sledovat nad 100km ako ubudaju km, ci 1km z PP ubudne skutocne prejdenim 1km v reale.. zvyknem tankovat ked PP hlasi dojazd pod 80 km, paradoxne vtedy hladove oko niekedy nesvieti.. sem tam sa stane ze hladove oko zacne svietit pri 85-100 km na PP (zalezi od stylu jazdy)... navyse, nadrz ma rezervu-rezervy (2-3 litre) takze vyjst nadrz dosucha je fakt umenie

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 17 lis 2008, 12:05
od andreas
No už se mi stalo, že my došla nafta přímo na benzině, přijel jsem a auto zdechlo, natankoval jsem a v klidu. Ale měl jsem na málem. Je pravda, že jsem od nového santíka čekal mnohem propracovanější počítač, říkal jsem si šikmoocí samá technika, ale rádio a počítač hrůza! Snad se jim to zlepší.

Re: Palivoměr, nebo palubní počítač.

Napsal: 18 lis 2008, 18:21
od kolombo
Konečně jel někdo podle předpisů :lol: :lol:
zdenek76 píše:no, já jsem zrovna minulý týden jezdil v takovejch prdelovicích, kde benzinka nebyla x kilometrů, měla to být původně cesta kolem 120km, počítač ukazoval na začátku dojezd 178 km, tak jsem si říkal pohoda, že mám rezervu a vezmu až doma. Jenže nakonec to bylo o 70km více a fakt nikde možnost dotankovat. 34 km před nejbližší benzinkou se rozsvítilo hladový oko, 23 km před už počítač ukazoval jen čárky a nebyl schopen spočítat dojezd. Jako docela mi lepilo, bylo to už v noci, nikde nikdo. Posledních cca 27 km jsem absolvoval stylem z každého menšího kopce na neutrál, přes vesnici 53 km/hod na pětku, žádný brždění, maximálně využívat setrvačnost a když mi 200 metrů před benzinkou skočila na semaforu červená, měl jsem už docela zpocenou prdel. U stojanu jsem natočil solidních 63,84 litrů... prostě z prdele klika (Santík má nádrž 65 l)