Stránka 1 z 2

pomoc motor gt

Napsal: 17 lis 2008, 17:14
od petr rysavy
tak dnes se dostavelo me scoupe hlava ma nova gufera, krouzky na pistech take nove tesneni kovove pod palici ale je to nejake nezname tak se bojim jestli to eni jim, auto se natocila a z vyfuku bilej dym, myslel sem ze to jsou zbytky oleje z predesleho trba to bylo ko a uplne jim tekl olej, ale pak se zacal olej i ztracet a furt to huli ale brutalne pak kdyz na miste stojim a podrzim plynovej pedal tak auto lita z vysokejch otacek na nizke a na volnobeh toce asi 1500:D kde muze byt chyba?? turbo to nepousti do sani cesta je sucha a svicky jsou take suche , nevite nekdo?

Re: pomoc motor gt

Napsal: 17 lis 2008, 18:41
od mirpie
ztrácí se i voda nebo "jen" olej?

Re: pomoc motor gt

Napsal: 17 lis 2008, 19:08
od petr rysavy
jen olej:(

Re: pomoc motor gt

Napsal: 17 lis 2008, 22:57
od Yurii
Bile hulilo a otacky melo nestabilni Penerovo turbo kdyz sme ho poprvy menili za spatny, ale to bylo ani neco jinyho protoze otacky byly nejaky spatny jen pri prvnim nastartovani.
Kde ma vlastne Scoupo hallovu sondu? Od motoru pred turbem nabo za turbem? Kdyby melo za turbem tak si myslim ze bude olej uchcavat do nej (nemusi dycky uchcavat jen do sani, obe vrtulky sou prece na stejny osicce) a pak to bude blbnout hallovu sondu ktera bude do ridici jednotky posilat hovadiny coz by vysvetlovalo ty kolisajici otacky.
Zkousel si si "vyblikat" chybovy kody?

Re: pomoc motor gt

Napsal: 18 lis 2008, 09:02
od mirpie
nemyslim si, že by olej blbnul to čidlo polohy. Umsťuje se buď na kliku, nebo na vačku, nebo na oba hřídele a v obou případech je to myslim utěsněné, kde není přístup ani spalin, ani vzduchu, ani oleje. Kolísající otáčky může způsobovat měřič podtlaku v sacím(plnícím) potrubí nebo snímač poloho škrtící klapky (má Coupé, pokud Scoupé nemá, bude tam krokáč na řízení volnoběhu, tady nevim, Scoupé jsem nikdy neměl).
S tím olejem to bude horší. Pokud to nechčije někde zvenku (špatně utěsněná vana, ventilové víko, přívodní hadice turba), tak klasicky zbývá bud špatný těsnění pod hlavou, nemusí být dobře sedlý, třeba blbě utažená hlava...Nebo pístní kroužky či gufera ventilů...
Ano, vim, psals, že vše je nové. Některé díly nemusely být nasazeny správně. Bylo by příhodné změřit komprese, to dost napoví.

Vrtá mi hlavou ten bílý dým...
To GT, jaký to má mezichladič? Chlazení vzduchu vzduchem, nebo kapalinou?

Re: pomoc motor gt

Napsal: 18 lis 2008, 10:16
od Yurii
Já sem trotl :mrgreen: :mrgreen: Poplet sem hallovo čidlo a lambda sondu... ;)

No Scoupe nemá mezichladič žádnej, Turbo je chlazený olejem bez chladiče a vzduch v sání není taky chlazenej, alespoň ne v serii.
Mohla by bejt i špatná "váha vzduchu" alias průtokové čidlo vzduchu to zase blbnulo kdysi Vláďovi Burešovi ale to by zase nevysvětlovalo ten úbytek oleje. :roll:
Nebo to v kritickym případě může bejt oboje dohromady... bíle to hulí když jde do sání nebo do rozpálenýho vejfuku olej. A otáčky lítaj když máš v !^~^˘°!!! váhu vzduchu, ono stačí aby někde spadla na zem nebo se do ní dostalo moc vlhkosti nebo bordel a je dead :(

Jsem pro změření kompresí, já moc nevím jak motor GTčka vypadá zevnitř takže s věcma zevnitř nepordím ale zvenčí si dovedu domyslet co s tím, už sem pár problémů se Skupáčema řešil... (což ovšem neznamená že mám pravdu) :mrgreen:

Re: pomoc motor gt

Napsal: 18 lis 2008, 10:49
od mirpie
pokud ti nejde olej od turba do sání, klidně může jít do výfuku... Pak je pravda, že by to mohlo blbnout lambda sondu, čímž by ti kolísaly ty otáčky. Ale ty otáčky i tak spíše vidim na špatný měřič hmotnostího množství vzduchu.
Určitě změř komprese, at víš, zda ti olej mizí někde ve spalovacím prostoru (těsnění, kroužky, gufera) nebo zda to valí pryč od turba se spalinami.

Re: pomoc motor gt

Napsal: 18 lis 2008, 12:49
od Shelby_nr
chalosi a jak zistim ci je vaha vzduchu dobra?...popravde, ked som umyval motor tak som mal vahu vzduchu rozobratu a vyumyval som ju vo vode (vobec nebola zapojena) a potom riadne vysusil. Lenze ja mam iba taky problem z motorom ze sa mi zda nejak vela papa benzinu a oleja(viem mam v prdeli tesniace kruzky) a tak to huli. A to ma olej nejak moc netrapi, hlavne ta spotreba benzinu. Inak vsetko v poriadku volnobezne otacky, teplota.....a to uz som aj resetoval riadiacu jednotku

Re: pomoc motor gt

Napsal: 18 lis 2008, 13:10
od mirpie
to váhou vzduchu nebude.. Když je vadná, auto škube, při zrychlování, zpomalování a kolísaj otáčky. U tebe to vidim na lambdu sondu, nebo na těžkou nohu na plynu.

Jinak zda je váha vzuchu ok zjistíš jednoduše tak, že ji při volnoběhu odpojíš konektor, co vede impusly do řídící jednotky. Pak by ti měly kolísat otáčky a při sešlápnutí plynu by to mělo cukat. Po zapojení ok, když je ok :-)

Re: pomoc motor gt

Napsal: 18 lis 2008, 20:11
od Shelby_nr
mirpie píše:to váhou vzduchu nebude.. Když je vadná, auto škube, při zrychlování, zpomalování a kolísaj otáčky. U tebe to vidim na lambdu sondu, nebo na těžkou nohu na plynu.

Jinak zda je váha vzuchu ok zjistíš jednoduše tak, že ji při volnoběhu odpojíš konektor, co vede impusly do řídící jednotky. Pak by ti měly kolísat otáčky a při sešlápnutí plynu by to mělo cukat. Po zapojení ok, když je ok :-)
a ako by som zistil jednoduchym sposobom tu lambda sondu ci je zla?....a urcite to nebude tazkou nohou, lebo sa snazim jazdit usporne. takto este, co moze mat byt to ze citit benzin z vyfuku?, za to vsetko moze aj ta lambda?...

Re: pomoc motor gt

Napsal: 19 lis 2008, 08:45
od mirpie
Shelby:
pokud je z výfuku cítít nadměrně benzin, pak je opravdu asi něco v nepořádku a ta vyšší spotřeba by se pak potvrdila. Motor je ve tvém případě neustále obohacován o benzin, který ani celkově neprohoří a odchází ti nevyužit výfukem. To způsobí (nepřímo) bud teplotní čidlo, ale to jen za studeného motoru a nebo lambda sonda a to permanentně. Pokud máš volonběh zatepla ok, někde lehce pod 1000ot/min, pak je teplotní čidlo ok a tu zvýšenou spotřebu bude mít na svědomí ta špatná lambda, tedy, aspon se tak domnívám.
U lambdy je to s odpojením pro zjištění její závady horší, horší v tom, že se toho moc nepozná, až na tu spotřebu. Auto jede prakticky stejně a nicmoc nepoznáš a ta spotřeba se ti zvedne, nebo ve tvém případě, spíše zůstane stejná.
Bud zajed na diagnostiku, nebo to riskni a vyměň tu lambda sondu.

petr rysavy:

nějaký posun? Změřil jsi ty komprese?

Re: pomoc motor gt

Napsal: 19 lis 2008, 09:54
od petr rysavy
jeste ne nemam cas:
(

Re: pomoc motor gt

Napsal: 19 lis 2008, 13:36
od Yurii
Stačí si do palubní desky osadit světýlko na "CHECK ENGINE", pak spojit na kostru se zapnutým zapalováním jeden z pinů v servisním konetoru...
Auto ti pomocí CHECK ENGINE vybliká chybový kódy, mám někde klíč na jejich dešifrování, párkrát jsme to dělali s Penerem a vždycky to zahlásilo správný chyby.... jemu právě to turbo prochcávalo olaej do vejfuku.

Re: pomoc motor gt

Napsal: 19 lis 2008, 14:23
od Shelby_nr
Yurii píše:Stačí si do palubní desky osadit světýlko na "CHECK ENGINE", pak spojit na kostru se zapnutým zapalováním jeden z pinů v servisním konetoru...
Auto ti pomocí CHECK ENGINE vybliká chybový kódy, mám někde klíč na jejich dešifrování, párkrát jsme to dělali s Penerem a vždycky to zahlásilo správný chyby.... jemu právě to turbo prochcávalo olaej do vejfuku.
fuuuha to znie nejak komplikovane, da sa to aj nejak inak? aby som nedaval dole pristrojovku?

Re: pomoc motor gt

Napsal: 19 lis 2008, 20:41
od Yurii
No ten pin co musíš spojit s kostrou je u pojistek a z palubní desky musíš akorát vyndat "budíky" a přidat žárovku pro check engine protože normálně ji Scoupe vubec nemá. Pak je to už jen otázka šikovnosti a trpělivosti :)