Stránka 1 z 1

Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 24 lis 2008, 13:09
od gamble1
Při jízdě s kopce bez plynu mi ukazatel teploty klesám až o 10mm, čím je větší zima tím víc. Při jízdě s plnem opět teplota rychle vystoupá k normálu. V servisu mi tvrdí, že toto kolísání je normální. Máte někdo podobnou skušenost.
Typ Prime rok výr. 2008

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 25 lis 2008, 19:08
od Rudolf
gamble1 píše:Při jízdě s kopce bez plynu mi ukazatel teploty klesám až o 10mm, čím je větší zima tím víc. Při jízdě s plnem opět teplota rychle vystoupá k normálu. V servisu mi tvrdí, že toto kolísání je normální. Máte někdo podobnou skušenost.
Typ Prime rok výr. 2008
Za rok a půl jsem neviděl, že by se ukazatel pohnul byť o 1mm. A to ani v zimě ani v létě ve 30stupních a popojíždění po magistrále.

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 25 lis 2008, 22:10
od ivan
gamble1 píše:Při jízdě s kopce bez plynu mi ukazatel teploty klesám až o 10mm, čím je větší zima tím víc. Při jízdě s plnem opět teplota rychle vystoupá k normálu. V servisu mi tvrdí, že toto kolísání je normální. Máte někdo podobnou skušenost.
Typ Prime rok výr. 2008
Vcelku normální jev kort při těhlech teplotách až bude lepší teplo tak si na to ani nevzpomenete,nejedná se o žádnou závadu ,některé typ ukazatelů tohle dělají,pokud pracuje chladicí okruh jak má tak je vše vpořádku :wink:

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 27 lis 2008, 14:11
od gamble1
Děkuji za reakce.
Podle mě když kolísá ukazetel teploty musí se měnit i hodnota, kterou zpracovává řídící jednotka což není dobré.
Nebo se mýlím.

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 27 lis 2008, 14:18
od Rudolf
gamble1 píše:Děkuji za reakce.
Podle mě když kolísá ukazetel teploty musí se měnit i hodnota, kterou zpracovává řídící jednotka což není dobré.
Nebo se mýlím.
To nevím, ale mohlo by to dělat třeba špatné ukostření. Pak by ručička kolísala v závislosti na napětí. Důležité je, zda to dělá i v létě.

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 27 lis 2008, 17:50
od Bruno
Já bych si tipnul na vadný termostat. Při jízdě s kopce bez plynu se voda /hlavně při studeném počasí/ v chladiči rychleji ochlazuje, aniž by byla znovu přihřívána motorem /volnoběh je málo/ za těchto okolností se normálně přivře / až zavře /termostat tak, aby motor pracoval v optimální teplotě. Pokud ti tak kolísá teplota viděl bych to na vadný termostat. Mně se teplota po zahřátí motoru prakticky ani nehne /tedy ručička ukazatele teploty chladící kapaliny motoru/.

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 28 lis 2008, 08:19
od gamble1
Termostat je vyměněn, ale při chladném počasí to stále dělá.
Co mě hlavně vadí je přístup servisu, který tvrdí, že je to u tohoto typu auta normální.

Re: Kolísání ukazatele teploty

Napsal: 28 lis 2008, 15:37
od jaara
Ale to je opravdu úplně normální, mně to dělá Accent taky, když jedu delší dobu z kopce bez plynu a mám hodně puštěné topení, tak teplota chladící kapaliny klesne. Je to logický, kde jinde by se to teplo bralo, když motor skoro žádné nevyrábí? A nedělá to jenom Hyundai, ale třeba i Fabia:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=802482