Taky už mám něco najeto cca 17000 km a snad mohu něco říci.
Závada zatím žádná.
Plusy asi nemá cenu podrobně opakovat, takže jen v krátkosti:
- výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou
- výborná vnitřní velikost (kolikrát, když lezu do služební fábie si na to vzpomenu)
- výborný výhled z vozidla do stran
- při jízdě příjemný vyvýšený posez (už jen kvůli tomu bych jiné auto nechtěl, myšleno jiné než MPV) a s tím spojené příjemné nastupování a vystupování
- při klidné jízdě dobrá ovladatelnost vozidla
- vzhledem k délce bezproblémové parkování
- přehledná přístrojová deska a dobrá ergonomie, středový panel netlačí do kolene jako třeba u nové fábie nebo roomsteru
- vysoký výkon klimatizace
- dostatek menších odkládacích ploch, zejména ta pod sedadlem spolujezdce je výborná
- obrovkou výhodou (alespoň papírově) je nadprůměrná spolehlivost (viz. testy TUV 2008
1-3 roky, 35 místo ze 116, 3.5% závad; 4-5 let 46 místo ze 111, 8.0% závad) [url]
http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehliv ... mit=Zobraz
Nicméně auto má i řadu drobných a v podstatě zanedbatelných neduhů, které neumožňují,
abych byl spokojen na 100%. U auta v relaci 300.000,- Kč to lze odpustit a i já tak po 17000 km činím. S Matrixem se musí člověk trošku sžít, a trvá to (alespoň mě) trošku déle, ale když se to podaří a člověk mu přijde na chuť a odpustí níže uvedené prohřešky, tak zjistí, že se s ním jezdí výborně, a že by neměnil.
Upozorňuji, že uvedené "mínusy" jsou zcela subjektivní a odráží jen moje hodnocení, a to jen jednoho (mého) auta a řada níže uvedeného ani není mínusem, ale vyplývá již ze samotné konstrukce a zaměření vozu:
- plasty se velmi lehce poškrábou (bolest korejců, která zde přetrvala vzhledem ke konstrukčnímu stáří, u nových I30 apod. už je to asi vyřešené)
- motor 1.6 i má s poměrně těžkým autem dost práce (pro klidnou jízdu, ale dostačuje), jako výtku vidím skutečnost, že výrobce neimplementuje nové motory, byť třeba se sníženým výkonem oproti modelovým novinkám, 1. 6 VVTi 90KW by byla jistě lepší volba.
Povedený motor je 1.5 CRDi, bohužel moje jízdní zaměření město a krátké trasy ho vyřadily z úvah při výběru motorizace.
- vyšší hlučnost motoru ve vyšších otáčkých cca nad 3500 za min.
- drobnou výhradu mám i k brzdám, zejména při větším zatížení a brzdění z vyšších rychlostí
- další čeho jsem si všimnul je větší hlučnost od kol při jízdě
- ze začátku jsem vnímal různé mírné pazvuky ze dveří apod., postupem doby se to usadilo
- dále jsem si všiml celkem nepřesného palivoměru, "hladové oko" začíná svítit a ručička ukazuje prázdnou nádrž, i když je v nádrži ještě min. 15 l benzínu (ověřeno při dotankování)
- jízdní vlastnosti jsou úměrné určení auta a jeho vyšší stavbě, proto se hodí spíše pro klidnější jízdu
- zadní okna nejde stáhnout úplně do dveří
- jen společné zapnutí vyhřívání zrcátek a zadního skla (nepraktické)
- i když někdo na fóru Accent tvrdil, že lze vypnout automatické zapínání klimatizace při nastavení ofuku na přední sklo, mě to nejde a vadí mě to.
- podsvícení jen jednoho tlačítka ovládání oken na straně řidiče
- schránka před spolujezdcem není klimatizovaná
- chybí kontrolka zapnutí osvětlení, je jen na dálková světla (já domontoval automatické zapínání světel)
Toť asi vše na co jsem si v rychlosti vzpomněl.
Spotřebu rovněž považuji za průměr a záleží na zacházení a jízdním režimu.