Stránka 1 z 1

Vaha vzduchu

Napsal: 12 pro 2008, 13:34
od Fulli
Aku ulohu ma v sani vaha vzduchu? Co robi a co by sa stalo keby ju odpojim?

Re: Vaha vzduchu

Napsal: 12 pro 2008, 14:42
od mirpie
jsou dva typy. Na měření objemového množství vzduchu a hmotnostního množství vzduchu. Laické pojmenování "váha" jasně říká, že v automobilech se měří hmotnostní množství vzduchu. Ta pošle svůj naměřený údaj ECU (řídící jednotka) a ta ví, na jak dloho má otevřít vstřiky. Benzinová směs je totiž zapálitelná jen v určitém hmotnostním poměru vzduchu ku benzinu. Nejoptimálnější je 14,7kg vzduchu pro 1kg benzinu. Říká se tomu stechiometrický poměr. Tento údaj pak zpětně i hlídá lambda sonda, která měří zbytkový kyslík ve spalinách.

Když odpojíž váhu vzduchu, ECU nebude vědět, kolik vzduchu při určité poloze škrticí klapky (její polohu si přes snímač měří taky) jde do válců a nebude tak vědět, kolik paliva má dodat. Motor tak začne škubat, kolísat otáčky a když šlápneš na plyn, tak to klidně i chcípne, protože ho přesytíš vzduchem a nezapálíš tak směs (není benzin, jednotka neví, kolik hom á dodat). Tak nic neodpojuj :wink:

Re: Vaha vzduchu

Napsal: 12 pro 2008, 14:59
od Fulli
ja ju nechcem odpojit ja som sa len docital ze ak mas sportovy filter tak niekedy robi ta vaha vzduchu blbosti ale to je take diskutabilne lebo kazdy o tom tvrdi nieco ine tak uz ani neviem comu mam verit....ono podla toho co si mi napisal tak ked dam sportovy filter kedze ma vacsiu priepustnost tak zacne automaticky aj viac vstrekovat a tym padom pojde aj spotreba dost brutalne hore ale niektori zase pisu ze sportovy filter ti dokaze aj znizit spotrebu tak zase neviem comu mam verit....logicky podla toho co si mi napisal to asi mozne nie je......ach ta technika

Re: Vaha vzduchu

Napsal: 12 pro 2008, 15:30
od mirpie
pokud dostaneš do válce víc vzduchu, jedno jakým způsobem (kompresor, turbodmychadlo, nebo v tom zanedbatelném případě sport vzduch filtr), tak pak musíš vstříknout víc paliva (platí pouze pro benzin.motory), abys zapálil směs. V tomhle maj výhodu dehtožrouty, ty pracují s neustálým přebytkem vzduchu (nemaj škrticí klapku) a otáčky se tak řídí pouze dávkou vstříknutého paliva.

Jinak sport filtr lepší propustností na úkor větší míry nečistot toho o moc víc do válce nepustí a váha vzduchu by si s tím měla poradit. Spotřeba paliva by neměla jít nějak dramaticky nahoru. Dolu ale rozhodně nepujde.

Re: Vaha vzduchu

Napsal: 12 pro 2008, 16:00
od Fulli
a ako to funguje v autach ktore nemaju vahu vzduchu?

Re: Vaha vzduchu

Napsal: 12 pro 2008, 18:24
od mirpie
nemají ECU, mají karburátor, ten podobný "blbosti" nepotřebuje

Re: Vaha vzduchu

Napsal: 13 pro 2008, 18:07
od zhrado
maju snimac tlaku v sacom potrubi ked nemaju vahu vzduchu