Stránka 1 z 3
problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 16:31
od Dr Meduza
zdravim, tak me potkal velmi neprijemenj problem
a to takovej, ze po zahrati me prestane fungovat alternator, mozna dokonce zacne zrat, to sem nemeril
za studena ma nakejch 14.5 pri ohrejvani postupne klesa na nakejch tech 13, tak jak je to popsany v papirech, ze s rostouci teplotou klesa napeti a pak najednou zlom a zacne to jit z baterky a ta to samozrejme dlouho neudrzi, az se nekde kolem 7V vypne motor a konec
Kdyz je ohratej na teplotu kdy uz ani nedobiji tak se ani nerozsviti kontrolka dobijeni, ani kdyz je vyplej motor a zkusim ho znovu nahodit, takze bych to videl asi na nakej problem primo v regulatoru, nebo diodach
Setkal ste se nekdo s necim podobnym ?
Re: problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 20:30
od Jam
Až zjistíš, na co vyjde nový regler a diodovej můstek, tak poletíš do nejbližšího autokelly, tam koupíš atlík na feliciu za 1500 novej, k němu jeden delší a kratší šroub a budeš si libovat, jak to tam pěkně sedlo. Kdybys chtěl podrobnosti o instalaci dej vědět.
Re: problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 20:36
od Dr Meduza
no ja se kouknu jestli nemam nekde doma este jeden altik, myslim, ze sem ho tam mel, ale nejsem si jistej, vim, ze mam nahradni starter a cerpadlo posilovace dokonce i celou klimatizaci
ale vzhledem k zakonu schvalnosti asi budu mit jenom to co zrovna funguje dobre
a diody se daj prepajet a regulator taky zapojit externi a v servisnim manualu je i schema regulatoru, tak mozna de i ten opravit, takze asi nejdriv zkusim opravu, nez davat novej
este to zkusim namerit, ale podle me to bude napul prorazena naka z diod, ze za studena este jede, ale po zahrati uz to zkonci
Re: problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 21:23
od Jam
No diody se z toho bloku vydělat nedají, jedině, že by to bylo v tom regleru. Ten je taky nerozebiratelnej(opravit nepude, je to monoblok na malým chladiči), ale jde tam naprasit jinej. Problém je v tom, jak je to zapojený (divně; zpětnou vazbu to nebere z výstupu, ale z napájení RJ motoru, jakoby počítali s tím, že tam budou tenký dráty
). Kupovanej univerzál mi vydržel celých 5sekund!!, pak jsem si udělal vlastní, ten už fachal pěkně, ale jednou si to šňořím po dálnici a začne na mě svítit kontrolka ABS, když z dálnice sjíždím, tak ABS bliká podle blinkrů a už mi to bylo jasný. Zastavit, utřít motor od kyseliny, vytrhat dráty k uhlíkům na altíku a nekratší cestou domů bez světel. No upřímě za tu práci to nestojí, radši jsem tam napral z té filcky, aspoň až odejde zase, tak veškerý díly na něho jsou do 150kč.
Re: problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 21:43
od Dr Meduza
a to ma i stejnou remenici, nebo se tam musi neco predelavat?
a to ze to bere tu zpetnou vazbu na regulator az ze zatizeny casti, je nahodou docela rozumna vec, aspon to trochu koriguje oxidaci vsech spoju, otazka je jestli se to pak prave kvuli tomu neuvari cely
Re: problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 23:07
od Jam
Remenice je stejna, veskery upravy jsou v tom, ze se koupi delsi sroub a napinani nebude na sroubek, ale napne se to rukou a zajisti A taky je potreba jeden zarez flexou do uchytu toho altiku. Sice to boli rezat do uplne novyho altiku, ale neni to nic radikalniho.. Ja to tam mam uz 3 mesice a bez problemu, klinak ani jednou neproklouzl a dobiji ostopero.
Re: problem s alternatorem
Napsal: 15 pro 2008, 23:18
od Dr Meduza
no ja zkusim zmerit ten, co tam mam, co presne dela, a jestli to budou jenom prorazeny diody, tak tam naimplantuju naky nahradni
jak tam sou pripojeny uhliky, daj se kdyztak odpojit od toho regulatoru, co v tom je, aby se pouzil externi?
Re: problem s alternatorem
Napsal: 16 pro 2008, 10:00
od Jam
Jo, odpojit se to dá, bohužel jenom úplnou destrukcí regulátoru (ale to je celkem jedno, když nejede) A u těch diod vřele doporučuju zkoušet proudem aspoň 5A a závěrný napětí aspoň 20V
Re: problem s alternatorem
Napsal: 21 pro 2008, 23:20
od Jerry159
Altík mám
kdyby nahodou
Re: problem s alternatorem
Napsal: 21 pro 2008, 23:59
od Playgamer
njn, kdyby sis ho vybral tenkrát když jsi u mne byl pro to rameno, třeba do rezervy
říkal jsem ti že si můžeš vybrat co se ti bude hodit
Re: problem s alternatorem
Napsal: 22 pro 2008, 12:38
od Dr Meduza
uvidime, treba to pude opravit
ale teda zacal sem to vcera vyndavat a k tomu je tak blbej pristup to snad neni mozny, k tomu se neda dostat ani zezhora ani zespoda poradne
Re: problem s alternatorem
Napsal: 23 pro 2008, 07:34
od Jerry159
tak se zkus dostat na řídící jednotku:D
Re: problem s alternatorem
Napsal: 23 pro 2008, 11:46
od Dr Meduza
Jerry159 píše:tak se zkus dostat na řídící jednotku:D
No motorova je nekde u pedalu ne?
Me stacilo kdyz sem vyndaval tu od ABS z kufru, to by me fakt zajmalo, proc je dana v kufru este tak blbe, ze se k ni taky neda skoro dostat a to tam nic jinyho neni
Re: problem s alternatorem
Napsal: 23 pro 2008, 16:12
od Dr Meduza
Tak alternator je venku a rozebran
Diody se zdaj bejt v poradku a fungujou i kdyz je ohreju
Takze to bude asi v regulatoru
A jinak ten diodovej mustek vypada ze by sel rozdelat, podle me ho drzi pohromade to jak sou pripajeny vyvody z tech diod na chladici na ten plosnak nahore
Tak holt pude altik z feldy, doufam, ze bude stacit 70A, ale mel by tady je taky jenom 75A
Re: problem s alternatorem
Napsal: 25 pro 2008, 09:20
od Jerry159
no je za pojistkovou skříní ....prostě přístup na ......